Sanokaa nyt miten sen miehen saa tekeen niitä kotitöitä????????
tiedän tiedän vanha juttu jo mutta oikeesti vituttaa!!!!!!
Kommentit (29)
" voisitko vielä laittaa tuon" .
Voi sanoa myös ihan suoraan, että nyt on sun vuoro imuroida. Voitte vaikka puolittaa imuroinnin: imuroi itse puolet huoneista ja ilmoita miehelle, että hän saa imuroida loput.
Tosi rasittavaa, mutta ainoa tapa on vain käskyttää, kuin pientä lasta.
Itse aikoinaan ajattelin, että en halua, että hän tuntee itsensä holhotuksi. Kerran jopa kysyin suutuspäissäni, että pitääkö mun todella kaikki sanoa erikseen, niin hän itse vastasi, että kyllä.
Tiskit meillä laitetaan vuorotellen, mutta edelleen joka kerta joduun sanomaan, milloin on hänen vuoronsa.
no toisaalta totta koska mun mielestä jos imuroidaan niin imuroidaan sitten hyvin, eikä vaan keskeltä lattiaa vaan nurkat ja pöydänaluset kanssa...
Ukko on tasan kerran imuroinu ja kun olin sanonu että tuolla on roskia niin sen jälkeen ei ole sitä tehnyt kun mulle ei kelpaa mikään ja kaikista saa vaan haukkumisia... (heh, teki mieli sanoo sillon että tiesitkö että mies ottaa itelleen äitinsä kaltaisen naisen...)
Siitä tulee mieleen, että olet mahdollisesti hyvinkin nalkuttava akka.
Meillä toimii se, että kysyn esim. että imuroitko vai siivoatko vessan? Eli mies hoksaa, että jompi kumpi on hänen tehtävä, mutta saa itse valita, kumman tekee ;)
Tuo, että jättäisi siivoamatta kunnes mies hoksaa, että jotain olisi tehtävä, ei toimi meillä. Hukumme törkyyn ja tukehdumme villakoiriin eikä mies ehdota siivoamista kuitenkaan :D
Olen koitttanut monesti ihan nätisit sanoa/pyytää mutta ei auta ei aina saan ite tehdä.
Vierailija:
Olen koitttanut monesti ihan nätisit sanoa/pyytää mutta ei auta ei aina saan ite tehdä.
Asutteko kerrostalossa?
Jos asutte okt tai rt, niin mielestäni esim. lumityöt voi todeta olevan miehen hommia. Ja remontit, takkapuut jne. Siis tottakai nainenkin voi ja pystyy nämä tekemään, mutta kyllähän miehenkin on JOTAIN tehtävä yhteisen kodin ja perheen eteen (muutakin kuin varmistaa työllään elanto)!
muutakun harvoin tiskata.koska haluan tehdä kaiken itse.
mä hoidin kodin laitoin lapsen kouluun, siivosin, tein ruuat, kävin kaupassa, pesin pyykit.. ja kun pyykit oli kuivina narulla kylppärissä kysäisin vaimolta että viitsisikkö viikata pyykit kaappiin nii laitan koneesta uudet kuivumaan.. no vastaus oli että kun kerran peset pyykit niin voit kyllä ne kaappiinkin laittaa..
no nykyään yh-isä... onneksi..
Se oli kanssa laittanut miehensä luutuamaan lattiat ( kovan työn tuloksena heh) ja mies oli alkanut luutuamaan lattioita ja tietenkin miesten tyyliin sieltä täältä. Sisko oli sit mennyt peräs ja luetellut et tuoltakin ym ym.. No mies oli ottanut luutun varren poikittain käsiin ja naps katkassu ja heittänyt lattille ja sanonut et pese ite! Mä oon ite siitä asti yrittänyt varoa valittamasta jos oma mieheni alkaa siivoileen, kiitelly vain :))
Näin nimittäin että miehen lapsuuden kodissa vain äiti teki ruoat, siivosi, kävi kaupassa jne. Onneksi keskustelimme asiasta ajoisss.
Tärkeintä on kuitenkin se, että on itse myös touhukas samaan aikaan, kuin odottaa miehenkin tekevän jotain. Et siis voi vain röhnöttää sohvalla, vaikka miehet sitä aina tekevätkin=)
Periaatteessa en pidä siitä, että kiitteleen, sillä eihän minuakaan kukaan siivoamisistani kiitä, mutta koen sen kuitenkin kannustavan miestä myös jatkossa auttamaan.
Tekisi mieli pistää turpaan äijiä, jotka eivät tee kotitöitä, vaan vain laiskottelevat. M29
Vierailija:
Ja muista myös kehua ja sanoa, että sinulle tuli hyvä mieli, kun sait apua.
Ja sit nainen tekee aina sen paskemman jutun.
kun se MIES EI TEE (juuri) MITÄÄN VAPAAEHTOISESTI ja joutuu joka asian pyytämään erikseen ja paimentamaan, niin välillä, HUOM! VÄLILLÄ kiitän, koska haluan, että hän ymmärtää, että todella arvostan hänen tekemisiään.
Kiitos on kuitenkin kannustus, halusimme sitä tai emme.
jossa mies yrittää tehdä mutta toinen naputtaa koko ajan eikä oo mihinkään tyytyväinen... hyvin yleistä sekin...
kun se ei nää sitä roskaa tai sikejä, siis sitä ei häiritse ne... tuntuu siltä että olen oikeen vittu kotiorja!!!