Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tylsää tää kotona oleilu

28.12.2005 |

Olen 23v, 3kk ikäisen poitsun äippä. Olen asunut tällä paikkakunnalla " vasta" vuoden, enkä ole saanut yhtään uutta ystävää, yksi vanha kaveri mulla on, mutta hänkin muuttaa pois vuoden vaihteessa. Mihinkään kahville tms on siis ihan tympeä lähteä. Mies minulla on mutta hän käy kolmivuoro töissä. Poitsu on vielä niin pieni ettei siitäkään juuri seuraa ole.

Miten te muut kohtalotoverit olette ratkaisseet tämän ongelman?

Tuleehan tuolla ulkona vastaan muita vaunuttelijoita, mutta en näin arkana uskalla aloittaa keskustelua, vaikka mieli tekisi.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin että ei teillä siellä olisi vaikka MLL:n perhekahvilaa?? Se on ihan kiva tapa tavata samassa elämän tilanteessa olevia. Vaikka täällä missä minä asun tuntuu että kaikki perhekahvilassa on mua ainakin kymmenen vuotta vanhempia (olen 22v), mutta ei voi mitään. Mukaan vaan kaikkeen toimintaan mitä sieltä löytyy, vauvajumpat yms.

Tipy+ipana 3kk =)

Vierailija
2/7 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ite en juurikaan ole ehtinyt kyllästyä, kun tuo typy on kyllä pitänyt kiireisenä, mutta jos siis kaipaat aktiviteetteja, niin järjestöt kuten se MLL ja seurakunnat järjestävät erilaisia kerhoja.

Me on tykätty käydä seurakunnan järkkäämässä kerhossa, joka on tarkoitettu ekan lapsen saaneille. Eli porukka on samassa tilanteessa ja siitä löytyy sitten jo yhteistä säveltä. Lasten asioista jutellessa tutustuu helposti uusiin ihmisiin...

T: MrsH

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi viikkoa ennen vauvan syntymää uuteen kaupunkiin.. On kylllä niin orpo olo, kun ainoat aikuiskontaktit ovat mies ja neuvolan täti..

Mitä noissa MLL:n kahviloissa tapahtuu? Täällä olisi vauvaklubi, mutta en ole vielä uskaltanut mennä, poika nyt 3kk. Jotenkin jänskättää mennä sinne ihan ventovieraiden joukkoon..

Vierailija
4/7 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä kirjottelen kun poika juuri heräili.. Itselläni myös kovin tylsiä päivät kun mies käy töissä eikä minullakaan ole tuttavia joilla olisi pieniä lapsia ja muut tutut ovat sitten päivisin töissä. Missä päin asut? Itse asun poikani 7kk kanssa helsingissä. saa kirjoitella emailia :)

niina.savander jippii.fi En saa miukumaukua. Näppis ei vaan sitä nyt ota elikkä sukunimen jälkeen tulee..

Vierailija
5/7 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka moi!

Itse olen asunut nyt reilun vuoden tällä paikkakunnalla ja on viisiviikkoinen vauva. Mä olen liittynet Messengerin yhteisöön. Ainaki meillä on yhteisö jossa on porukkaa vaan tästä kaupungista. netin kautta siis eka kirjotellaan ja tutustutaan ja sitten järjestetään tapaamisia. On ollut kiva tapa tutustua uusiin ihmisiin ja etenkin meihin mammoihin. Kokeilehan ihmeessä! :)

Vierailija
6/7 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan täälläkin perhekahvila, mutta sinne on useampi kilometri matkaa, meillä poitsu nukkuu vähän vaihtelevasti vaunuissa, joten en ole vielä ainakaan uskaltanut lähteä niin pitkälle. ja tämä kun on ensimmäinen, olen hieman arka kohtaamaan uusia tilanteita. mutta tämä yksinpuhelu poitsulle päiväkaudet vähän ahdistaa välillä..

helsinki on hiukan kaukana meiltä katsottuna, mutta miksei, kaikenlainen yhteydenpito muihin äiteihin piristäis..

mulle saa mailailla osotteeseen eleria82@hotmail.com

Vierailija
7/7 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole vain rohkea ja vielä vähän lisää rohkea. Seuraavan kerran, kun joku vaunuilija tulee vastaan aloita juttelu sanomalla hei ja vaikka kysymällä minkä ikäinen vauveli siellä vaunuissa on. Kysele vaikka onko pysynyt terveenä ja minkälaisia unia nukkuu. Luulisi jokaisen äidin kiinnostuvan noista aiheista tai yleensä vauvanhoitoon liittyvistä asioista. Jos vastaantulijat eivät vaivaudu vastaamaan, niin se on heidän häpeänsä, sinä olet paljon parempi, koska ainakin yritit. Älä anna muiden masentaa.

Kaikilla pikkupaikkakunnilla ei ole MLL:n kahviloita, mutta varmaankin on seurakunnan järjestämä äiti-lapsikerho. Sinne mennäkseen ei tarvitse olla uskovainen, vaan ohjelma on pääasiassa kahvittelua ja juttelua ja lauluja että leikkejä. Soita vaikka ohjaajalle etukäteen ja kerro, ettet tunne ketään ja jos hän voisi esitellä sinut että vauvan.

Tsemppiä arkeen vauvasi kanssa. Toivottavasti kaikki menee hyvin.

t. Maj ja poju 6 kk