Miten saan pojan juomaan maitoa mukista/pullosta?
Poika siis jo 7kk, eikä suostu juomaan maitoa pullosta eikä mukista. Imetän päivällä n.5-6 krt. , yöllä vain kerran aamuyöstä. Ongelmana siis se, että jos lähden asioille poika ei juo pullosta/mukista, yrittänyt on isä ja mummo. Ei ole huolinut missään vaiheessa pulloa kunnolla, on mielummin ilman maitoa. Pulloa vain pureskelee. Ei syö tuttiakaan. Haluaisin jo muutenkin alkaa pikkuhiljaa lopettelemaan imetystä. Pitääkö minun siis vaan kylmästi alkaa huudattamaan poikaa ja opettamaan mukille?
Pullolle kai on enään turha opettaa, kun tuota ikääkin jo alkaa olla. Vettä kyllä juo mukista.Aloiteltiin soseiden syönti jo 4kk iässä, joten ne kyllä maistuvat hyvin.
Niin ja toinen juttu onkin sitten se, miten saan pojan illalla nukahtamaan ilman tissiä???
Siis tiedossa taitaa olla paljon taistelua ja itkua pojalta, miten te muut olette toimineet, vinkkejä??
Kommentit (2)
Mulla kaks lasta olleet just tollaisia kun en opettanut pullolle heti vastasyntyneenä. Oli kyllä tuskaa!
Nyt vasta kolmannen kanssa annaoin heti tutin ja pulloa iltaisin niin johan helpotti. Sinuna lopettaisin imetyksen(jos sun on pakko saada sitä " omaa aikaa" )Eli kerrasta poikki vaan, ja tarjoat pulloa. Kyllä mun mielestä voi pulloa antaa 2v asti, varsinkin iltaisin, jos imee 10min, ei siitä ole mitään haittaa ja nukahtaa oikeesti tosi helposti!
Olen myös todennut tutin helpottavan huimasti. Pullovierotus suijui meillä helposti, tissivierotus samoin, 2 päivässä. Ilman suuria huutoja.
kannattaa kokeilla pillillä juottamista! Meidän neiti ei ole ikinä suostunut juomaan pullosta eikä mukista hörppyyttäminen sovi äidin hermoille ;) Eli meillä neiti joi ekan kerran pillistä 7 kk kieppeillä ja heti hoksasi mistä on kyse. =) (niin ja on muuten kaupoilla ym kätevä, kun vain leikkaa reiän korvikepurkkiin ja pilli sisään. Pillejä saa mys joka ikisestä kahviosta) =)
Tissistä vieroittamiseen en voi oikein ottaa kantaa, koska meillä se kävi niin kivuttomasti. Lähinnä itse lopetti sen homman.
Mutta tsemppiä teille molemmille!!!