Onko kenenkään muun rasavilli jo saanut cordurahaalarin rikki?
Meidän villikkotytöllä, 4v3kk, on ollut tämän talven käytössä Jonathanin cordurahaalari ja olen joka kaksi kertaa saanut paikata sitä :(. Toinen nirhauma polvessa ja toinen läpiviilto tuli tänään takapuoleen, vaikka luntakin on monta metriä. Joku kivi on ilmeisesti kuitenkin päässyt raapaisemaan...
Hieman pettynyt kyllä olen, luulin että cordura kestäisi hiukan paremmin. Tai sitten tässä iässä ei vaan kestä mikään, pienempänä tavalliset kosteussuojahaalarit kestivät moitteettomana parikin talvea.
Onko muiden lapset jo saaneet corduroitaan rikki? Vai onko meidän haalari maanantaikappale tai lapsi liian villi ;)? Ja jos jollain on vinkata _todella_ kestävä haalari (ja hyvin kosteutta pitävä, räntä-Suomessa kun asutaan), niin ottaisin kiitollisena vinkkejä vastaan ensi talven haalarin ostoa ajatellen!
Kommentit (4)
Haalaria on käytetty jo viime talvenakin ja joudun pesemään sen vähintään joka toinen viikko.
Tyttö rymyää välillä tosi kovasti. Tänä " talvena" laskenut muutaman kerran jopa pyllymäkeä kuraista ja kivistä mäkeä pitkin.
Olen ollut tosi tyytyväinen tuohon peuhariin ja ostinkin alesta jo isomman odottamaan loppu talvea!
Meillä on vilillä ja vielä paljon konttaavalla 4,5v pojalla rasavilin cordura puku ja siinä ei ole yhtä ainuttakaan naarmua näkyvissä. Joka päivä ulkoilee sillä useammankin kerran ja täällä etelässä luntakaan ei ole vielä ollut mahdottoman kauaa.
Rasavillin cordurat ovat kestäneet moitteettomina, mutta mutta SuperRemun sai 3½-vuotias rikki. En ymmärrä asiaa muuten, kuin että kankaiden laadut eroavat toisistaan.
Corduraakin on erivahvuuksia - laatuja, vrt. kuten esim. trikoota.
En osaa sanoa niistä sen paremmin.
Mutta Reimatec haalari on meillä ollut puolitoistatalvea ja on yhä käyttökelpoinen. Nyt pesen sen sivuun odottamaan poijan kasvua siihen kokoon.
Tyttö 3 - 4 ½ vee aikana käyttänyt sitä ja remuaa kyllä tuolla ulkona aikalailla. Hitti kun on ollut joka talvi isin tekemä pyllymäki tohon lumikasaan ja sen kun on jäädytetty siinä lasketaa n pyllyllä/pyörien/mahallaan yms. Ja muutenkin laskee mäkeä möyrii ne alas kaveriensa kans.
Kuvailemasi viiltojutska on varmaan tosiaan tullut kivestä tms. Mutta mu kuluminen? Kankaan laadun piikkiinkin?
Vastatkoon ken käyttänyt vastaavaa haalaria.....