Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko clomikierrossa ovis tapahtua vasta kp21 jälkeen?

27.12.2005 |

Historiaa: Minulla on todettu lievä PCO syyskuussa. Vauvayritystä 10/04 asti. Olen kolmasti tullut luomusti raskaaksi, mutta kaikki menneet kesken/tuulimunia. Yksi onnistunut, clomiavusteinen raskaus on takana, josta kaksoset. Tärppäsi tuolloin v.-98 kertalaakista:) Keskenmenot ovat olleet tuon ekan raskauden jälkeen.

Mulla on nyt toinen clomikierto takana, kp22 menossa. Tämä kierto oli tupla-annoksella, kun viime kierto ei tuonut ovista. Ja ei taida nytkään tulla, kun jo näin pitkällä kiertoa mennään:(

Olen jo reilun viikon tikutellut, mutta hyvin haaleata viivaa on näyttänyt muuten, paitsi kp18 oli hiukan vahvempi ja eilen selvästi vahvempi, kuin kontrolliviiva, muttei ei yhtä vahva kuitenkaan. Ja tikut loppui kesken tänään..Vaakamamboa jatketaan vielä pari päivää varmuuden vuoksi:) Olen jo melkein luopunut toivosta tämänkin kierron suhteen. Ensi kierto mennään sitten tripla-annoksella ilmeisesti.

Miten teillä muilla on clomit auttaneet ovulaation tuottamisessa, ja millä kiertopäivillä?

Vastauksista kiitollinen

Ulriina

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli clomit 3-7päivät, annostus 1tabu päivässä. Kierrot on n.33-36pvää ja pco kans taustalla. Olen kans ovulaatiota tikutellut ja se tapahtuu aina myöhemmin kuin ns" normaalikiertolaisilla" , eli 16-23päivä, kerran tikutin oviksen mutta munasolu ei irronnut koska lämmöt ei nousseet ja se kierto venyikin sitten reilu 60pvään kunnes teroilla sain taas kierron käyntiin... Eli suosittelen kyllä lämmönmittausta tikutuksen tueksi, siitä ainakin itse ymmärsin heti miksi kierto venyi ja etten ovulonut vaikka clomit olikin käytössä... Seuraavalla kiertoa ovulaatio taas tapahtui,kpvä18 sen vahvisti myös lämmön nousu ja siitä kierrosta sitten plussasinkin=), nyt menossa 7+6. Minusta oli tosi vaikea aina määritellä tikun viivan vahvuutta, oliko vahvempi vai yhtä vahva kuin testiviiva, sen takia aloimme hyödyntää joka päivä menetelmää heti kun viiva oli lähes yhtä vahva, ikinä se ei varmaan vahvempi ollut, suurin ero oli mielestäni siinä miten nopeaa viiva ilmestyi minkäkin vahvuisena... vaikeita asioita=/ =). Mutta tosiaan lämpöjä kannattaa seurailla, monilla on pieni notkahdus lämmöissä juuri ennen ovista, ja kun lämmöt sen jälkeen nousee ja pysyy ylhäällä niin tietää oviksen tapahtuneen.

Perhiksellä on hyvä FF-kuumeilijat klubi,siis jos kiinostut lämpöjen kans touhuilusta=)niin käyppäs tutustumassa, ei tarvitse yksin tuskailla " tulkintojensa" kanssa

Vierailija
2/4 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovis voi olla myöhäänkin. Minulla nähtiin viime clomikierrossa (clomit 1 kpl kp 5-9) kiertopäivänä 22 ultrassa 20-millinen follikkeli. Ovis oli sitten lämpöjen mukaan todennäköisimmin seuraavana päivänä eli kp 23. Siitä kierrosta tuli tulokseksi keskenmeno, mutta ovis siis todistetusti tapahtui. Ovistesti ei kyllä missään vaiheessa ollut positiivinen, mutta vahvin testiviiva (vaikkakin kontrollia vaaleampi) osui ultrassakäyntipäivälle.

ulriina:

Olen jo reilun viikon tikutellut, mutta hyvin haaleata viivaa on näyttänyt muuten, paitsi kp18 oli hiukan vahvempi ja eilen selvästi vahvempi, kuin kontrolliviiva, muttei ei yhtä vahva kuitenkaan.

Yritäktkö sanoa tässä, että viiva oli vahvempi kuin kontrolli? Sehän tarkottaa, että ovulaatiotesti on silloin positiivinen. Ei testiviivan tarvitse olla tasan yhtä vahva kuin kontrollin. Jos testiviiva on yhtä vahva tai vahvempi kuin kontrolli, testi tulkitaan positiivisesti. Kontrollia vaaleampi tai olematon testiviiva tulkitaan negatiiviseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulriina:

Olen jo reilun viikon tikutellut, mutta hyvin haaleata viivaa on näyttänyt muuten, paitsi kp18 oli hiukan vahvempi ja eilen selvästi vahvempi, kuin kontrolliviiva, muttei ei yhtä vahva kuitenkaan.

Yritäktkö sanoa tässä, että viiva oli vahvempi kuin kontrolli? Sehän tarkottaa, että ovulaatiotesti on silloin positiivinen. Ei testiviivan tarvitse olla tasan yhtä vahva kuin kontrollin. Jos testiviiva on yhtä vahva tai vahvempi kuin kontrolli, testi tulkitaan positiivisesti. Kontrollia vaaleampi tai olematon testiviiva tulkitaan negatiiviseksi.

Eikun olen sekoillut pahasti kirjoituksissani:) Huomasinkin mokan vasta nyt lukiessani uudestaan. Eli: kp18 viiva oli vahvistunut, mutta EI kuitenkaan yhtä vahva kuin kontrolli, kp19-20 taas ihan haalea, kunnes kp21 oli taas vahvempi, mutta edellenkään ei kontrolliviivan vahvuinen. Eilen ei ollutkaan tikkuja enää, joten mysteeriksi jäi, tapahtuuko tuolla alhaalla mitään..

Mutta kiva kuulla, että ovis voi clomeillakin tulla noin myöhään (jos se edes tulee ollenkaan:/)!

Ulriina

Vierailija
4/4 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kp. 18 jälkeen tapahtunut ovis tarkoittaa kuulemma " vanhentunutta" munasolua, keskenmenon kasvu lisääntyy näissä raskauksissa - näin minulle selitettiin VL:ssa aikoinaan. No anyway - meidän esikoinen sai alkunsa heti e-pillereiden jälkeen joskus kp. 50 paikkeilla (laskettua aikaa jouduttiin muuttamaan 3 viikkoa myöhäisemmäksi).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme