Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ruoan uudelleenlämmittämisestä (ei vauvan)

Vierailija
27.12.2005 |

itseäni mietityttää ruoan uudelleenlämmittäminen. Anopilla kun on tapana laittaa maanantaina ruokaa aivan järjettömästi, sitten tiistaina lämmittää koko kattila uudestaan jonka seurauksena taas jää ruokaa. Keskiviikkona sitten jälleen lämmitetään kattilallinen jne. Samaa safkaa tai ainakin jämiä voidaan lämmittää ja syödä vielä perjantaina. Itseäni tämä kummastuttaa mutta anopin mielestä ihan normaalia. Olen hienovaraisesti yrittänyt vihjaista että eikö voisi vaan mikrossa lämmittää lautasellisen mutta ei. Koko kattila liedelle vaan. Uudestaan ja uudestaan. Mielipiteitä?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni sillä että lämmittääkö kerralla koko satsin vai vaan lautasellinen kerrallaan ei ole merkitystä, paitsi tietty energiataloudellisesti.

Vierailija
2/4 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kans anoppilassa voidaan syödä viikonkin vanhaa liharuokaa hyvillä mielin, yäks. tosta lämmittämisestä ja jäähdyttämisestä en osaa sanoa, joku bakteereista paremmin tietävä valaiskoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään samaa ruokaa max kolmantena päivänä valmistumisesta ja lämmitän kerralla vain syötävän määrän. Voishan sitä pakastaa, jos haluaa syödä samaa useammin. En osaa kyllä mitenkään mikrobiologisesti asiaa perustella, mutta minustakin ap:n tapaus kuulostaa " epäterveelliseltä" .

Vierailija
4/4 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän sääntönä sitä että ruoka lämmitetään korkeintaan kahdesti, eli lautasellinen esim. mikrossa muttei koko kattilallista uudelleen. Ja jäljelle jäänyt jäähdytetään nopeasti. Mutta vanhemmilla ihmisillä on näitä omia tapoja, mun anoppi ei onneksi tuollaista tee mutta jättää ruoat huoneenlämpöön jäähtymään ties kuinka pitkäksi aikaa, ruoat laitetaan jääkaappiin ilman kääreitä ym. (minun mielestäni) ällötyksiä.