Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulkomailla avioitunut

24.12.2005 |

Hei

Olen mennyt vuosia sitten naimisiin ulkomailla ja myöhemmin rekisteröineet avioliiton Suomeen.

Nyt sitten on ollut pitemmän aikaa vaikeuksia.

Kysymykseni kuuluukin, että onko totta, etten voi saada avieroa/avioliittoa puretuksi täällä Suomessa kun en ole mennyt täällä naimisiin?

Vaan joudunkun hoitamaan asian siellä maassa jossa avioiduimme?

Toivottavasti ei joudu siihen tilanteeseen, mutta asiaa olen pohtinut jo jonkun aikaa.

Vastauksia odottelen.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
24.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin avioeroasiaa erään suuremman riidan jälkeen käräjäoikeudesta, ja mulle sanottiin että saan halutessani eron ihan samalla lailla kuin Suomessa vihityt parit. Ainoa ero on se, että Turkissa tulen olemaan edelleen virallisesti naimisissa, vaikka olenkin Suomen lakien mukaan eronnut. Mutta koska asun Suomessa, enkä ole aikeissa ottaa enää toista turkkilaista aviomiestä jos nykyisestä joskus eroan, niin asialla ei ole käytännön merkitystä mun kannaltani. Miehen kannalta sillä on se merkitys, että hän ei pääse uusiin naimisiin missään maassa, ennen kun ero on hoidettu myös Turkissa. Minä sensijaan olen vapaa avioitumaan uudelleen missäpäin maailmaa tahansa, paitsi Turkissa, ja minkä maan kansalaisen kanssa tahansa, paitsi turkkilaisen.

Olipas sekava selostus, toivottavasti ymmärsit mitä ajan takaa :)

Yhdessä ollaan edelleen, mutta tulipa selvitettyä tuokin asia vastaisuuden varalta. Kun ei elämästä koskaan tiedä.

Vierailija
2/2 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kuin Aleyna kirjoitti niin saa samalla tavalla avioeron kuin kuka muukin,mutta lisään vielä että avioero tulee myös siellä Turkin päässä voimaan kun ja jos saat avioero paperit sinne viranomaisille.Minä olin kanssa Turkkilaisen miehen kanssa naimisissa ja menimme Turkissa naimisiin ja sitten myös täällä suomessa rekisteröitiin naimisiin meno.Olemme nyt siis jo eronneet ja haimme ihan normaalisti eroa täällä suomessa ja kun ex-mieheni muutti takaisin Turkkiin vei hän täältä saamansa avioero paperit Turkkiin ja ero astui sitten myös siellä voimaan.(sain heiltä paperit että ero on siellä selvä ja siitä tiedän)Tässäkin on kuulema siellä Turkin päässä eroja,sillä olen kuullut muutamalta että asia ei ole mennyt heillä näin vaan on vaadittu että myös naisen pitää tulla sinne Turkin päähän ennen kuin ero laitetaan virallisesti voimaan ja toisella taas ei ole tänä päivänäkään sitä eroa laitettu voimaan jostain syystä.Mutta siis eron saat ihan samalla tavalla kuin muutkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän