Uskokoon ken tahtoo, 6kk ikäisenä kävelemään.
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=5787085&p=1&tmode=1&smode…
Niin no, kyllähän se kävelee, jos käsistä roikotetaan, mutta ei varmasti ilman tukea. :O
Kommentit (17)
6kk kävelijä kuulostaa todella nuorelta, eikä googlekaan osaa auttaa.
Onhan näitä kaikenlaisia " ihmelasten" vanhempia olemassa...
itse epäilen että vanhimmalla tytöllä on lievää skolioosia selässä siitä kun istui jo 5 kk ikäisenä topakasti. Miten sitä onkin ollut niin urpo silloin että antoi toisen istua.
Jotkut jäntevät yliaikaiset saattaa kyetä pitää parikymmentä sekunttia päätä pystyssä vastasyntyneinä. Pitäis olla vähän omaa tajuntaa noista jutuista, eikä liioitella ihan kamalia.
ja sanoi että vauva ei viihdy vaunuissa lainkaan vaan haluaa kävelemään. Olisko ollut senkään ikäinen vai missä iässä se kävelyrefleksi vielä on (ei muista enää:), mutta jokatapauksessa en voinut muuta sanoa kuin ai jaa ja ajattelin mielessä että PAHVI!
Siis kyseessä suvun läppä ja sitä refleksiähän sillä meinataan.
Minun lapseni oppi 8kk ikäisenä kävelemään, ja lähti samantien juoksemaan. Sitä se teki n. 8-vuotiaaksi, juoksi mieluummin kuin käveli....Mutta 6kk ikäisenä, ei koskaan, 6 ja 8kk:ssa on tuossa iässä suhteutettuna VALTAVA ero.
Meillä 7kk.n ikäinen käveli ja vuodenikäisenä meni jo kiskalle itse,,,
Teena - 04.12. 23:19 (7/14)
Täysimetin tytärtäni 9 kk.
Ihan yksiselitteisesti siitä syystä, että mikään muu kuin vesi ja äidinmaito ei hänelle ennen tuota passannut. .. ei niin mikään edes pieni leivän murunen sovi ->lapsi tuli todella sairaaksi ja paino upposi heti kamalaa vauhtia alas!
Joten ; ) 9kk reippaat sitten mentiin pelkällä äidinmaidolla. Ja liikkumisella ei sitten tämän kanssa mitään tekemistä - tuo on ollut aina kovasti enemmistöä ikäisistään motorisesti edellä. Mm. oppi kävelemään 6 kk iässä, 8 kk juoksemaan...Taisi olla reilut 2v ikää, kun mentiin viikon pari täysimetyksellä viimeksi ja muksu kehittyi ja kasvoi kohisten samalla : ).
Näin vielä omin silmin, tästä on kyllä aikaa jo todella monta vuotta. Oli kyllä oudon näköistä. Eikä varmaan ihan terveellistäkään. Lienee kyllä äärimmäisen harvinaista, että noin käy!
ja nyt on siis 14 vuotta ja ihan kunnossa selkä yms. ainakin vielä. Kyllä äiti silloin huolestui vähän kun sisko pyrki niin nuorena kokoajan pystyyn ja kyseli tästä lääkärissäkin. Lääkärin mukaan lapsi ei itse nouse pystyyn ilman apua ennen kuin on siihen valmis.
en todellakaan usko!on tainnut mennä kuukaudet sekaisin..
tuttavan vauva meni ja käveli muutamia askeleita 7kk iässä.
8:san kuisena. mutta 6kk:lla ja 8kk:lla on jo huima ero..