Avaatko oven, jos olet yksin kotona ja tuntematon mies soittaa ovikelloa?
Kommentit (49)
Riippuu täysin tilanteesta, avaanko oven vai en, olipa siellä tuttu tai tuntematon mies tai nainen. Jos olen esim. aamulla juuri herännyt tai illalla tullut juuri saunasta, niin en avaa, vaikka siellä sitten kelloa rinkuttelisi itse joulupukki.
Tottakai avaan! Jos jotain epäselvää, koira pitää huolen ettei kutsumaton vieras tule eteistä pidemmälle.
Avaan,mutta ammun varmuuden vuoksi oven välistä haulikolla ennen kuin katson kuka siellä on.
En avaa ovea tuntemattomille ellen odota jotain, esim toimitusta. Viimeksi keskella paivaa koputellut yritti murtautua sisaan kun luuli ettei ketaan kotona, aika nopeasti pinkaisi pakoon kun huusin heidan yrittaessaan potkaista oven sisaan. (En tosin asu Suomessa)
Avaan. Toisaalta en ole ikinä yksin, kun mulla on varjona seuraava saksanpaimenkoira.
Otan pippurisumutteen toiseen käteen, ja toisella raotan ovea. Sitten kysyn, mitä asiaa. Jos on tuntematon, niin en päästä sisään.
Olin tänään pikkuveljen kanssa kahdestaan kotona.(olin vahtimassa häntä kun on vielä niin nuori ettei yksi voi jättää kotii). Itse olen 15v. Ja poika. Mutta niin takaisin juttuun. Olin piirtelemässä ja sitten ovikello soi. Oletin että se oli mun iskä joka tuli töistä. Mut katoin kuitenkin siitä oven silmästä. Ja onneks katoin. Siel oli kaks tuntematonta miestä. Ei hitto ku mä pelästyin. Sammutin eteisen valon että näyttäis et ketään ei ollu kotoo. Sitten menin takaisin omaan huoneeseen. Ovikello soi uudelleen. Menen kattomaan. Siel on nyt enää yks mies. Katon sitä hetken ja sitten se kääntyy ja lähtee kävelee pois päin. Voi, mä en oo ikinä ollu noi peloissani.
Ketäköhän ne oli? Ja mitähän asiaa nii ois ollu. Jäi vähä vaivaamaan...Hmm.
Asun omakotitalossa yksin. Ulko-ovi on aina lukossa. En avaa. Minulla ei vieraita käy, joten turha koputella oveen. Jos joku tuntemani henkilö soittaisi ja kysyisi, olenko kotona ja voiko tulla pistäytymään, keksisin siihenkin jonkin jutun, miksi ei voi tulla. En halua ketään tänne; en tuttuja enkä vieraita.
Mistä tiedän, että oven takana on tuntematon mies?
En avaa ovea. En avaa enää ovea ollenkaan sillä tiedän, ettei siellä ole kuitenkaan kukaan tuttuni koska he ilmoittavat tulostaan aina etukäteen.