Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avaatko oven, jos olet yksin kotona ja tuntematon mies soittaa ovikelloa?

Vierailija
13.09.2010 |

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oven takana seisoo, tuntematon vai tunnettu mies???

Vierailija
2/49 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöllä en avaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan hoitaa asioinnit mittarinlukijoiden ja muiden huoltoukkojen kanssa siinä missä mieskin. Osaan sanoa ulkomaisille kerjääjille välittömän EI KIITOS ja vetää oven kiinni. Osaan lähettää jehovantodistajat portailtani. Enkä ole luvannut tässä OKT-alueella pelkäämään mitään raiskaajia ja ryöstäjiäkään keskellä päivää.

Vierailija
4/49 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskan ensinnäkään meillä ei ole ovisilmää ja rappumme alaovi on aina lukossa. Joten oletettavasti oven takana olisi joku naapureista =)

Vierailija
5/49 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

etukäteen käynneistään. Meillä ainakin näkee ikkunasta kuka on ovella (asutaan omakotitalossa).

Vierailija
6/49 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sellainen talo että vierailijat näkee varmasti jos ollaan kotona, olishan se noloa jättää avaamatta. Maalla asutaan.

Ymmärrän jos kaupungissa tai lähiössä ei uskalla avata epäilyttävälle henkilölle. Itse avasin oven kyllä asuessani kaupungissakin(tarkistin ovisilmästä/ikkunasta ensin), harvoin niillä oven takana olevilla mitään pahaa mielessään on!

Vierailija
7/49 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä maalla kun ei ole edes ovikelloa ja kaikilla on tapana tulla suoraan sisälle koputellen.. =O

Vierailija
8/49 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutut ilmoittaa, viralliset tahot samoin. Ikkunasta voin vilkaista, eli jos peräti poliisisetä niin hänelle voin avata.Aika lintukoto tämä Suomi tuntuu monen mielestä olevan.

Vierailija
9/49 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi avaisin? En muista, että meille olisi koskaan ollut asiaa kellään sellaisella, joka ei olisi voinut ilmoittaa tulostaan etukäteen.

Vierailija
10/49 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ei ole ongelma, taloon ei pääse sisään soittamatta alhaalta.

Vierailija
11/49 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurit tunnen/tiedän ja jos on joku huoltomies ne ilmoittaa etukäteen.

Vierailija
12/49 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuohoojakin ilmoittaa tulostaan etukäteen ja tutut kysyvät, ollaanko kotona. aika varovaiseksi on oppinut kokemusten perusteella.

Vierailija
13/49 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

etukäteen käynneistään. Meillä ainakin näkee ikkunasta kuka on ovella (asutaan omakotitalossa).

ainakaan täällä pk-seudulla

Vierailija
14/49 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mökkihöperöä porukkaa tällä oikein on?? Pelkäätte ihmisiä päivänvalossa?

Vierailija
15/49 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä on pyörinyt mm noita romanivarkaita, eikä Suomi tosiaan ole mikään lintukoto enää vaikka ihmiset niin tuntuu luulevan.

Vierailija
16/49 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mökkihöperöä porukkaa tällä oikein on?? Pelkäätte ihmisiä päivänvalossa?

Ei minua ainakaan kiinnosta esimerkiksi kuunnella jonkun jehovan jorinoita. Jos meille on tulossa nuohooja tai vastaava niin tiedän sen etukäteen. En näe yhtään syytä miksi avaisin sellaiselle kävijälle, joka ei ymmärrä ilmoittaa tulostaan.

Vierailija
17/49 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi avata? Meiltä pystyy katsomaan ikkunasta ulos niin, että vierailija ei huomaa. Kyllä ne tutut ihmiset ilmoittelee tulostaan eikä mun vieraille tartte ovia availla.

Vierailija
18/49 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minut on kerran ryöstetty keskellä päivää omassa asunnossani. Olin naivi ja uskoin ihmisiin. Nyt en avaa ovea kenellekään. Vaadin puhelisoiton etukäteen ihmisiltä ketkä aikovat vierailla luonani.

Narkomaanien yleistyttyä on maamme muuttunut turvattomaksi.

Vierailija
19/49 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

silti riippuu millä päällä olen itse. Tummaihoisille en avaa.

Vierailija
20/49 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä näkee ikkunasta tulijan, joten tunnistan naapurit ja tutut. Nuohoojan, palotarkastajan yms. tunnistaa vaatetuksesta tai autosta. Meillä ne ei ilmoittele etukäteen tulostaan. Jättävät lapun, jossa pyydetään varaamaan aika, jos ovea ei avata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä