Uskallatteko polttaa kynttilöitä pienten lasten kanssa?
Meillä ei varmaan moneen vuoteen tässä huliviliperheessä.
Kommentit (16)
myös silloin, kun lapset olivat pieniä. Vahtimistahan se vaatii...
ettei meidän 3 lasta yllä niihin.-
Poika vilkas vipeltäjä, ehtii joka paikkaan hetkessä. Muita piristäviä valoja sitten onkin senkin edestä =)
Muissakin asioissa aika mainiosti on toim inut se, ettei hulluna oo ollut kieltämässä vaan pääsee mukaan juttuihin. näin siis meillä, en tod väitä että toimis kaikilla.
lapsia on 7 ja aina on oikeat kynttilät palaneet.viim. kolmivuotiaina ovat oppiineet niitten kanssa olemaan!
ne on tosin aika korkealla kaikki, mutta yksi asetelma on matalalla olohuoneen pöydällä, eikä senkään kanssa koskaan ole vahinkoa käynyt!
Kun olin kouluikäinen, opettajani 7-vuotias tytär kuoli aattona, kun oli mennyt ikkunasta katsomaan joko pukkia näkyy. Ikunalla oli ollut kynttilä, lapsen hiukset olivat syttyneet palamaan ja hän kuoli myöhemmin sairaalassa.
en kuitenkaan olohuoneen pöydällä tai muissa paikoissa missä olisivat liian helposti lähestyttävissä 2-vuotiaalleni :)
En varmaan polttaisi ollenkaan jos olisi vähän villimpi lapsi.
Näin jouluaattona tulipalon ollessani ihan pieni itse. 4v tai jotakin. Kaksi ihmistä kuoli ihan viereisessä talossa. Sitten tieto siitä, että 5 minuutissa sohvalle kaatunut kynttilä saisi aikaan sellaisen tulipalon, että kämppä ilmiliekeissä ja 800C niin ei kiinnosta.
On tosi villi tapaus, mutta nyt on tullut jo vähän järkeä päähän ja antaa kynttilöiden ja muiden joulukoristeiden olla. Vuosi sitten ei olisi tullut mieleenkään polttaa kynttilöitä...
Oon kynttilöiden suurkuluttaja ja lapset on siihen tottuneet.
1½-vuotias poika on sellainen viikari, että parempi kun ei riskeeraa mitään. Jouluvalot riittää toistaiseksi ;)
tuikkuja. Kyllähän noita uskaltaa. Tosin esikoiseni keksi yks ilta kiivetä kaapin päälle ja puhaltaa noi verhotangosta roikkuvat tuikut sammuksiin nukkumaan mentäessä. Enpä ollut tajunnut, että sen menisi tekemään. Kielsin jatkossa tekemästä niin, ettei vaan puhalla liian läheltä ja syty hiukset palamaan. Uskon tyttöni (6 v.) tottelevan kieltoa tai ainakin kysyvän seuraavaksi luvan, jos haluaa puhaltaa kynttilät sammuksiin.
Meillä on tosi villi 2-vuotias, mutta adventtikynttilöitä en silti ole jättänyt polttamatta. Vahtimistahan se toki vaatii. Olen kyllä monen muun kirjoittajan kanssa samaa mieltä, että kyllä pienenkin lapsen saa ymmärtämään, että kynttilät ovat vaarallisia, jos asia hänelle selitetään. Vahtimatta ei saa kuitenkaan jättää.
Polttelen muutenkin niin paljon kynttilöitä, että kyllä 2 v poika on niihin tottunut jo. Ei ole mitään mielenkiintoa kynttilöitä kohtaan. Minulla on kynttilöitä sohvapöydälläkin, joihin lapseni myös yltäisi, mutta kertaakaan poika ei ole mennyt niitä räpläämään. Kynttilät ovat saaneet olla rauhassa. Poikani on helppo tapaus muutenkin. Nukkumaan mennään ihan itse illalla eikä tuttiakaan enää tarvita. Pöytäliinat saavat olla rauhassa pöydillä eikä koiran kupissa olevia ruokiakaan sorkita.
Näin meillä, mutta jokainen omalla tavallaan.
Meidän lapset eivät ole koskaan koskeneet kynttilöihin, vaan antavat niiden palaa rauhassa.
jotkut niistä aika aidon näköisiä