Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako raskaana syödä lohta

Vierailija
22.12.2005 |

kun suosituksissa lukee, ettei tyhjiöpakattua graavilohta, entä kalatiskistä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalatiski tuore kala on varmasti turvallisempaa, jos se vielä syödään pian eikä säilytellä jääkaapissa päivätolkulla. Itse en kyllä uskaltanut syödä minkäänlaista graavikalaa.

Vierailija
2/8 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja söin jouluna muutaman viipaleen graavia ja suolakalaa. Söinpä raskaana ollessa välillä pellavansiemenleipääkin ja pari kertaa jopa tuorejuustoa.

Mahdollisuus saada mitään oireita noista yllämainituista on pienet, mutta olemassa. Eli en yllytä, mutta ei tartte myöskään pelätä ihan hulluna. Jokainen päättäköön itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön aina jouluna graavia tai kylmäsavulohta, mutta silloin kun olin raskaana, jätin väliin. Ei kait se nyt sun jouluas pilaa vaikka väliin jättäisit tän kerran?

Vierailija
4/8 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

säin niitä jouluna, mutta vain pienen palan kutakin.

Vierailija
5/8 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska se rasvaisena kalana sisältää paljon raskasmetalleja. Muuta pahaa kypsennetyssä lohessa ei ole.

Vierailija
6/8 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kysyin juuri tänään kalatiskillä, että onko lohet graavattu kaupassa vai onko ne olleet tyhjiöpakkauksessa. Vain yksi laatu ei ollut ollut vakuumissa... onneksi siis kysyin! Tuoretta graavilohta siis saa syödä, kun vain kylmäketju ei katkea eikä säilytysaika veny 2-3 päivää pidemmäksi.

Vierailija
7/8 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on vähä sama asia kun meillä pienenä naapurustossa oli yks lestadiolais/joku vastaava perhe joille ostettiin telkkari, sehän oli sille uskontokunnalle syntiä... sanottiin et ihan pieni vain.. niin kuin se sitten olisi pienempi synti kun oli pienempi telkkari..

siis kyllä jos sen bakteerin saa kipeeks tulee... no se todennäkösyys on pieni mutta niin on lottovoittokin ja silti joku sen voi saada...

ja voihan sitä olla ns.. tuorelohessakin.. kun ei sekään nyt niin sanottua ole että se on juuri siihen pöytään merestä hypännyt...

lämmittämällä kypsennetty lohi lienee ainoa turvallinen..

Vierailija
8/8 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjiöpakatuissa se riski on suurempi juurikin kai tuon pitkän säilytysajan takia. Itse jätän kaikki kylmäsavu- ja graavikalat väliin tänä vuonna, mutta jos syö niin kannattaa valita mahdollisimman tuoretta ja sellaista mikä ei ole ollut vakuumissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä