Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vuorotyötä tekevät (yövuoroasiaa)

Vierailija
15.06.2008 |

Miten nukutte yövuorojen jälkeen? Heti kotiinpäästyänne niin pitkään kun nukuttaa? Vai valvotteko ensin ja menette vasta vähän myöhemmin nukkumaan? Vai nukutteko useammassa pätkässä? Nukutteko paljonkin vähemmän yövuorojen jälkeen kuin normaalisti?

Entäpä muu rytmi? Syöttekö milloin jne?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja herätä sitten mahdollisimman myöhään.

Yövuoron jälkeen menen heti nukkumaan, yleensä nukun noin 6-7h ja se riittää. Jos ei riitä nukun vielä ½-1h unet vähän ennen töihin lähtöä. Välillä jostain syystä en saa kunnolla nukuttua ja silloin torkun lähes koko päivän.

Syön kunnon ruuan illalla noin klo 18 ja yöllä lähinnä kahvia, leipää ja hedelmiä.

Vierailija
2/15 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

teen pelkkää yötyötä,menen heti nukkumaan kun tulen kotiin, pisut,pesut ja sänkyyn. Herätys mulla on klo 14 laitan siis kellon soimaan, juon "aamukahvit" ja sen jälkeen teen norm. kotihommia. Ruuan laitan koko perheelle n.klo 17 jolloin syön myös itse. Ruuan jälkeen usein makoilen sohvalla,katselen telkkaria ja saatan torkahtaa. Juon joskus kahvit ennen uuteen yövuoroon lähtöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukun noin 12-15, tytöllä on silloin hoitopäivä. Yövuorosta tulen kotiin klo 08 ja nukun 08:30-16. Syödään noin klo 17:30. Vimpan (kolmannen) yön jälkeen nousen jo 15.

Vierailija
4/15 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että minä myös syön yöllä hedelmiä, leipää,jogurttia tai jotain muuta "kevyttä" kahvia en juo koskaan yöllä.

Vierailija
5/15 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla minkäikäisiä lapsia? Meillä ongelmaksi tahtoo muodostua vielä kotihoidossa olevat pienet lapset ja nukkuminen aamulla vaikeaa...

Ja syötkö ruuan siis samoihin aikoihin yövuoro ja päivävuoropäivinä?

Vierailija
6/15 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vasta aloittelen yötöiden tekemistä ja vähän on rytmit hakusessa... :)

Vierailija
7/15 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miten meinaat että onnistuu kun lapset kotona ja sun pitää nukkua???????! Halloo, ilmeisesti et ole ennen tehnyt yövuoroja? meillä 4 lasta (3 koulussa) ja mulla vakiotoivomus että saan valvoa keskellä viikkoa kun talo on TYHJÄ. Muuten siitä ei tulisi YHTÄÄN MITTÄÄN. Sen voi heti sanoa.

Vierailija
8/15 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koet nukkumisen aamulla vaikeaksi? onko teillä liikaa meteliä vai etkö malta mennä nukkumaan?

Tuosta syömisestä vielä, että minulla ainakin on välillä vaikeuksia syödä yhtään mitään tuntuu että ruokahalu on kadoksissa koko yövuoroputken:(

Yritän kyllä syödä aina samaan aikaan päivällisen mutta aina vaan ei maistu.

Vierailija
9/15 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin viikonloppuisin useasti kotona paljonkin porukkaa, lapset tulevat kotiin ja tuovat mukanaan poikakaverit ja lapsenlapset. Silloin laitan korvatulpat ja nukun samanlailla kuin yksin ollessa, että ei se ole niin tuhoontuomittua tuo yövuorojen teko toinen siihen pystyy ja toinen ei.

Vierailija
10/15 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkuminen aamulla vaikeaa nimenomaan metelin takia. Ja näin kesällä myös valoisuus häiritsee. Ja vuorotyö on tällä hetkellä ainoa vaihtoehto, kuten myös pienten lasten kotihoito. Puoliso vie lapset mahdollisimman paljon ulos kun nukun, mutta aina ei ole mahdollista sekään. Ja ulos lähteminen jo itsessään aiheuttaa meillä välillä melkoista meteliä.

Vierailija
11/15 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen töistä klo 7 ja heti nukkumaan alakertaan. Ylös klo 12, jotta mies päsee lähtemään töihin. Lapset päikkäreille, itsekkin saatan nukkua tuolloin.Usein vaan nää vilpertit nukkuvat eri aikaan, joten yritykseksi jää. Pakko myötää, että 3 yön jälkeen on melko poikki. Vuosi menty tällä tahdilla.Ensi syksynä varmaankin helpottaa, kun uksut menee hoitoon.

Ja syömisistä. Kotona normi sapuskat. ja yövuoron aikana yhtä pupeltamista, jotta pysyisi hereillä...

Vierailija
12/15 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettelet nukkumaan niillä korvatulpilla! Ovat kyllä aluksi erittäin epämiellyttävät mutta niihinkin tottuu.

Ja jos kerran teet kolmea vuoroa niin kyllä siitä selviää, pelkkä yötyö olis sitten vähän hankalampi jos on herkkä uninen. Itse en sitä onneksi ole. Tänäänkin olin nukkunut makuuhuoneen ovi auki ja ilman tulppia ja kotona oli 2 tytärtä toisen poikaystävä, mies ja ravaava koira, enkä ollut kuullut mitään :)

Vierailija
13/15 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

viritin ikkunaan! Ei enää valoisuus häirinnyt.

Mutta tosiaan, minä en tee enää yövuoroja, mun mielenterveys ei sitä kestänyt.

Vierailija
14/15 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä menee vuorot niin, että samana päivänä on aamuvuoro 6-14 ja sitten menee illalla yöksi klo 22-06.

Ei koskaan nuku etukäteen. Monet vanhemmat työkaverit nukkuvat aamun jälkeen kuulemma paljon, jotta jaksavat mennä yöksi.

Meillä mies tulee aamulla suoraan nukkumaan ja nukkuu puolille päiville. Ja se on siinä. Herättyään syö aamupalaa ja sitten muiden kansa ruoan klo 16-17.

Keväällä minun ollessani töissä joutui varmaan kovemmalle, kun minä+kolme lasta aamulla aikaisin lähdettiin välillä kova äänisestikin. Ja hän sitten haki lapset n. klo 12 hoidosta.

Nyt kesällä olen kotona ja minä ja lapset metelöimme sitten täällä kotona, mutta se ei miestä häiritse.

Ja jotta olisi vielä "helpompaa" meillä ei ole rauhallista nukkumapaikkaa. Vaan vanhempien sänky sijaitsee olohuoneessa.

Onneksi mies on tosiaan hyväuninen.

Vierailija
15/15 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttavat kyllä. Itse nukun yövuoron jälkeen 6-7h, max 4 yötä on meillä putkeen. En osaa nukkua ennen töihin lähtöä. Meillä lapsi menee myöhään nukkumaan, jotta sitten nukkuu aamulla pidempään...