tuttipullo jäi
Meilä tontut vei 2-vuotiaan tuttipullot viikonloppuna. Tyttö on hienosti juonut mehua lasista, ja nimenomaan mehua, maitoon ei ole viikonlopun jälkeen koskettu... Onkohan tää jotain protestia, maito on nyt ehdoton ei ei... Miten muilla on menny 2-vuotiaiden pullostavierotus? Kyllähän sitä maitoa pitäis taas jossain vaiheessa alkaa juoda... toivottavasti keksii itse tää maito onkin ihan hyvää myös mukista... nestettä saa kai tarpeeksi, mehussakin yli puolet vettä... juo kuitenkin huomattavasti vähemmän, yövaippakin melkein kuiva. Apua avuttomalle yhden lapsen äidille, kiitos. Vielä sitä, että tähän asti heräs maitopullolle JOKA yö klo 4-5. pullon jäätyä myös yöherääminen jäi ihan itsesstään (no 3 yötä ainakin) mielestäni pieni ihme. Miksen tehnyt tätä jo kuukausia sitten.
Kommentit (2)
Meillä poika, silloin 1 v 5kk jätti maidon juomisen kokonaan,kun pullot otettiin pois. Halusin luopua tuolloin tuttipullosta, koska parin kuukauden kuluttua siitä syntyi toinen vauva, ja halusin vierottaa pullosta hyvissä ajoin ennen vauvan syntymää. Vieroitus sinänsä meni ok, mutta sen päivän jälkeen ei ole poika maitoa suostunut juomaan. Nyt tänä syksynä olen tarjonnut silloin tällöin iltapalalla maitokaakaota, ja se uppoaa, mutta ei pelkkä maito, poika on nyt lähes 3 v. aikani asiaa surin ja yritin kaikki temput, erilaiset lasit, mukit, en tarjonnut muuta ruoan kanssa, koetettiin pillimaitoa kun tykkäsi juoda pillistä.. Ei. Ei sitten milään. Sitten luovutin, ja lohduttauduin sillä, että kyllähän muuallakin maailmassa lapsista kasvaa ihan ihmisiä, vaikkeivat maitoa juokaan. Joten nyt saa kalsium juustosta, ruoasta (sitähän on ihan vihanneksissä yms, onneksi on aina tykännyt vihanneksista tosi paljon), jugurtista, raejuustosta, jätskistä...
Meillä tuli myös lapsilla maitolakko kun lopetin imetyksen mutta sitten maito rupesi tas pikkuhiljaa maistumaan. Tarjoa maitoa joka aterialla ja juo vaikka itse, eiköhän se siitä. Ja nyt alussa katso että lapsi saa muuten kalsiumia eli juustoa, jugurttia jne. Oletko kokeillut tarjota joko vettä tai maitoa, sillon lapsi ehkä valitsee maidon.