Minkä ikäisenä lapsesi alkoi syödä itse?
Siis käytännössä niin ettei enää tarvinnut syöttää juuri lainkaan, korkeintaan auttaa lautasenjämät suuhun tai vauhdittaa kiireessä?
Kommentit (6)
oli vuoden, kun alkoi itse reippaasti syödä. Tyttö on 4,5v ja häntä pitää vieläkin välillä avittaa, tai muuten jää ruoka syömättä.
nyt 1v10kk ja syö itse kaiken... kiireessä tosin vauhditan vähän auttamalla. Eikä edes anna yleensä auttaa jos kysyy että saako äiti vähän auttaa
" minä itse vaihe menossa"
täytyy tottakai vahtia vähän että sinne suuhun menee jotain mutta 99% syö tosi hienosti ja ihan itse:)
Nyt 1v 7kk ei anna syöttää, pakko syödä itse, vaikka keitoista suurin osa menee usein poskelle... :/
Mietin vaan kun itselläni on esikoinen ja moni tuntuu kummastelevan miten " pienenä" jo osaa syödä itse (1v 3kk ja jo pari kuukautta syönyt käytännössä kaiken itse, enää ei juuri saisi auttaakaan). Ja ihan vaan siksi että ollaan av:lla, kerrottakoon että muuten ei kyllä ole yli-ihminen, käveli myöhään, ei tule juuri sanoja jne. ;)
ap
Taisi olla 2v kun ihan kunnolla alkoi, mutta kylläpä vielä yli 3v saa joskus leikkiä vauvaa ja mama syöttää =)