oletteko tehneet jouluruokia (laatikoita yms) jo valmiiksi?
itse tein juuri laatikot, pistän osan pakkaseen aattoa varten, osa syödään tänään.
Kommentit (10)
la ja su laatikot, syönyt olen molempia jo :) herkkuani ovat! ei tarvi ahtaa itseään niin täyteen aattona, kun maistelee jo ennakkoon.
huomenna teen porkkanalaatikkoa lisää, koska lapsetkin tykkää: uhkaa loppua kesken.
ostin ennen valmiina, kun oltiin miehen kanssa kaksin. nyt menisi niin paljon rahaa laatikoihin ettei tulisi mieleenkään ostaa valmiina. helppoahan niiden tekeminen on!
Kaupasta ostin tänään pienen porkkanalaatikon (atria) ja koska meillä ei syödä maksa-, lanttu tai imellettyä porkkanalaatikkoa niin en niitä osta enkä tekisi. Meillä lapset eivät tykkää edes porkkanalaatikosta, joten mun ja miehen syötäväksi jää porkkanalaatikko.
en ole tehnyt sitten yhtään mitään, paitsi hankkinut lahjat. Lähipäivinä ehkä vähän siivotaan ja aattona kun syödään muualla niin ruokia tarvitsee laittaa vasta 25. päivä, eikä edes syödä laatikoita niin helpommalla pääsee. Mies paistaa kinkun ja minä teen tortut. Ja ehkä vähän muutakin laitetaan, mutta eipä ole kiirettä niiden suhteen
perunalaatikot ostin valmiina koska niitä ei meillä kukaan muu syö.. rosollin aion tänä jouluna myös ostaa valmiina koska olen ainoa joka siitä pitää! =) karjalanpaistia on minulla myös pakastimessa riittävästi meidän porukalle.. lisäksi keitetään perunoita sekä höyrytetään herneitä ja kinkku paistetaan torstaina + sille sitten joku kastike. niin ja teinhän minä viikonloppuna karjalanpiirakoita pakastimeen sekä ruisleipää... että onhan tuota ihan tarpeeksi! =)
Perunalaatikko on pakastimessa imeltymässä, paistan torstaina. Lanttulaatikon ostin. Kinkun paistan perjantaina, sillon teen myös rosollin, puolukkajäädykkeen ja sekahedelmäsopan. Aattoaamuna sitten keitän riisipuuron ja paistan muutaman tortun. Siinäpä sitä sitten onkin.
vaikka ensin ajattelin lanttulaatikkoa tehdä. Joululimppua olen ajatellut tehdä jouluaattona, niin tulee hyvät tuoksut kotiin. Piparitaikinankin olen ostanut valmiina ja lapeset ovat auttaneet niitä leipomaan. On muuten kätevää leipoa paketti taikinaa joka toinen päivä, näin jaksaa lapsetkin paremmin leipoa, eikä tarvitse peltitolkulla yhtenä päivänä pipareita paistella.
Porkkanalaatikot on pakkasessa, tein viime viikolla. Samoin on leivonnaisia pakasteessa, juuri äsken tein suolaiset pasteijat. Vietämme joulun mummolassa, joten minun ei tarvitse laittaa kaikkea itse, äiti ja isä on laittaneet lanttulaatikot ja piparit ja sisko leiponut jotain myös. Kiva kun ei tule kenellekään liikaa mietittävää :)
Aatonaattona teen aaton ja joulupäivän jälkiruoat pakkaseen, sitten ei tarvikaan kuin lämmittää ruokia, paistaa kinkku ja kalkkuna ja laittaa kaikki esille. Niin ja nauttia!
Minä teen itse sekä porkkana- että lanttulaatikon.
Mielestäni, ja monien tutkimusten mukaan, naiset, jotka ostavat valmiita laatikoita ovat valmiita irtosuhteisiin ja heillä on tavallista enemmän sukupuolitauteja.
tekevät Saarioisella minun puolesta haen ne sitten kaupasta.