Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaisista syistä sinun luokallasi aikoinaan koulukiusattiin joitain lapsia?

Vierailija
19.12.2005 |

Meidän luokalla ainakin kiusattiin harvemmin esim. lihavuudesta tai huonosta pukeutumisesta. Sen sijaan seuraavista syistä kiusattiin joitain oppilaita todella pahastikin:

- yhdellä pojalla oli murrosiässä ollut " seisokki" suihkussa urheilutunnilla (en tiedä, oliko edes totta, mutta poikaa kiusattiin siitä vuosia).

- yhdellä pojalla oli kuulemma " tosi pieni" , josta puhuttiin aina kovaäänisesti

- Yhdellä tytöllä isot rinnat ja finnejä naamassa

- Yhtä poikaa haukuttiin ihan muuten vaan kaikesta ilman syytäkin

-yhtä tyttöä kiusattiin äitinsä kansallisuuden vuoksi

- aina moniakin kiusattiin vanhempiensa ammatin vuoksi

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

-kaikkia hiljaisia nipoja kiusattiin

-yksi tyttö oli poika nimeltä päivi, eli puettu kuin poika ja hiukset kynitty

-yksi poika pissaili housuunsa ja haisi aina pahalle

-pullonpohja-silmälasipäät

...kaikki näistä kiusatuista oli sellaisia hiljaisia. Se jäi jotenkin mieleen että kannattaisi yrittää kasvattaa reippaita lapsia, jotka uskaltavat puolustaa itseään.

Vierailija
2/20 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin tytöt toisillleen.

Kunnon kiusatuksi joutui omituinen tyttö joka valehteli koko ajan. Myöhemmin olen ajatellut että hänellä oli varmaan skitsofrenia tai jotain. Hän eli omassa mielikuvitusmaailmassaan ja uskoi itsekin juttuihinsa. Ei ole työelämässä vieläkään vai kai hoidossa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisia kiusattuja. Isällekin kerroin tuosta kun meinasin jäädä auton alle kun eräät pojat tuuppasi suojatiellä mua. Loppui se kiusaaminen, mutta jatkui uudella tavalla.

Itseäni on jäänyt vaivaamaan erään pojan tilanne; luokkamme pojat rikkoi sen mopon. Tämä Tapani oli lastenkodista ja muutenkin hiljainen poika. Itse suivaannuin tuosta mopon rikkomisesta, että komensin pari poikaa korjaamaan sen...en enää muista kuinka siinä sitten kävi.

Vierailija
4/20 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

-lihava

-ei ollut leviksiä (meitä oli 2 ilman, koska meistä oli tyhmää jos kaikilla oli samanlaiset farkut)

-kannatti väärää jääkiekkojoukkuetta

-änkytti

-ei tykännyt ajan muotibändeistä (mm. New Kids On... hyi helkkari)

- oli silmälasit

Mua kiusattiin syistä 2, 5 ja 6, onneksi olen sen verta kovapäinen että en saanut itsetuntovammoja, vaan ainoastaan pidin kiusaajia ääliömäisinä laumana lampaita joita tyhmin johtaa :)

Vierailija
5/20 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

- uskonnosta (luokalla jehovantodistaja, yhdellä roomalaiskatolinen äiti)

- muotivaatteiden ja -roinien puuttumisesta

- kampauksesta, hiuksista (ei riittävän muodikkaat)

- yläasteella politiikasta

itseäni kolmesta viime mainitusta, olin luokkani ainoa vihreä ja aloin yläasteella luokkatoverien kauhuksi pukeutua kirpparivaatteisiin, kun sitä ennen kuljin serkkujen vanhoissa vaatteissa (ihan siistejä vaatteita, ei vaan mitään trendikuteita)

paheksuttavaa, paheksuttavaa.. hohhoijaa

onneksi menin eri koulun lukioon, siellä sitten olikin ihan kivaa

Vierailija
6/20 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

- kierosilmäisyys

- paha haju

- hitaus, yksinkertaisuus, erilainen " lapsellisempi" huumorintaju

- lihavuus

- aikaisempi vartalon kehittyminen

Vierailija
7/20 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkonäöstä, R-viasta, ujoudesta, toisen vanhemman alkoholismista jnejne

Just niin idiooteista asioista, kuin vain voi siis. Ihan kun minä 10 v olisin voinut vaikuttaa siihen, kuinka paljon äitini juo ja mitä se sitten tekee :(

Omille lapsilleni olen opettanut, että kiusaamisesta - vaikkakin kuinka pienestä - kerrotaan HETI opettajalle JA vanhemmille. Ja itse ei kiusata, tai minä annan sapiskaa. Niin kipeät arvet on vieläkin, kohta parikymmentä vuotta kaiken tapahtuneen jälkeen :(

Vierailija
8/20 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini opettajaystävien lapset asialla...

Vierailija
9/20 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sasitte minua asioista, joihin minä itse en voinut mitenkään vaikuttaa!!

Vierailija
10/20 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myönnän kiusanneeni ala-astella yhtä tyttöä, joka valehteli ja juoruili ja kertoi aina äidilleen kaiken. Se ärsytti todella.

Vierailija
11/20 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi kiusattiin lihavia. Myös joidenkin vanhempien ammateista kiusattiin, samoin vaatteista. Vaatteista supistiin vielä lukiossa, mikä mielestäni oli järkyttävän lapsellista.

Vierailija
12/20 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

-lihavuus

-finnit

-hiljaisuus

-vaatteet (eli ei muotivaatteita, ja tämä jo ala-asteella!)

Ja minusta kannattaisi yrittää kasvattaa sellaisia lapsia, jotka hyväksyisivät edes hieman erilaisuutta.

Vierailija
13/20 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä kiusattiin oudon käytöksen vuoksi. Jälkikäteen olen ajatellut, että pojalla oli selvästi jokin neurologinen häiriö, josta ei joko puhuttu, tai jota ei oltu diagnosoitu.

Yhtä kiusattiin uskovaisen perheen takia. Tämä tyttö sairastui myöhemmin psyykkisesti ja pelkäänpä, että kiusaaminen oli osasyynä tähän.

Vierailija
14/20 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmennystä aiheutti kun laihaan varteeni kasvoi kohtuullisen isot tissit. Ne kiinnostivat positiivisessa mielessä luokan mielenvikaisia poikia vaikka pärstävärkki ei miellyttänytkään. Miesluokanopettaja oli tietoinen kiusaamisesta ja kiinnostuksesta, mutta ei puuttunut millään tavalla.

Vierailija
15/20 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini matkusteli paljon ja toi minulle ja siskolleni aina reissuiltansa ihania vaatteita ja leluja. Kateudesta luokkani tytöt kiusasivat minua viiden vuoden ajan. Kiitos teille armaat kiusaajani. Vielä tänäkin päivänä mietin noita asioita, vaikka niistä aikaa tulee kuluneeksi monia monia vuosia...

Vierailija
16/20 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. lihava, laiha, silmälasit jne. Myös vaatteita saatettiin haukkua.

Vierailija
17/20 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nimenomaan siksi kun en pukeutunut tarpeeksi hyvin ja en päässyt kampaajalle kuin max. kerran vuodessa, ja sen huomasi. lisäksi en saanut meikata enkä ottaa korvakoruja.....

Vierailija
18/20 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten itseään voi puolustaa, kun ei osaa puhua kunnolla joten se itsensä puolustaminen herättää kiusaajissa vaan hilpeyttä ja kiusaajat rupeavat matkimaan niitä puhevikoja?

Vierailija
19/20 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan pääsivät kiusaamaan jotakin. Mutta näitä " syitä" siis olivat mm. tumma ulkonäkö (" mulatti" /" mustalainen" ), asuinpaikka, hiljaisuus, ujous, erikoinen käytös, lihavuus, pienet rinnat, isot rinnat, iso takapuoli, hölmö tukka, ihastuminen väärään henkilöön, fiksuus, kiltteys, kapinallisuus -> erikoinen pukeutuminen, huonot vaatteet, nörttivaatteet, liian hyvät vaatteet, poikien liiallinen huomio (jolloin tytöt jättivät yksin), lyhyys, pituus, puheviat, kehitysvamma, meikkaustyyli... Eli niitähän riitti. Ja nämä olivat vain tytön näkökulmasta, en edes kaikkia poikien syitä toistensa kiusaamiseen tiedä!

Vierailija
20/20 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ollut Lewiksiä, purkkareita eikä muitakaan tosi must juttuja. Eniten koulussa juuri kiusattiin köyhiä ja hiljaisia. Huvittavaa sisänsä kun koulu sijaitsi eräässä Espoon huonomaineisessa lähiössä. En oikein jaksa uskoa, että siellä kenenkään vanhempien tulotaso oli kauhean korkea. Joissakin perheissä vaan laitettiin se raha vaatteisiin ja muuhun näkyvään. Meillä se raha meni elämiseen ei ulkoisiin puitteisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän