Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko vuorotyöläisiä joiden mieskin vuorotyössä ja töihinpaluu mietityttää

19.12.2005 |

Eli siinä se tulikin. Onko siis kohtalotovereita jotka tekevät vuorotyötä ja mieskin myös. Itsellä tässä vielä äitiyslomaa jäljellä, mutta kauhulla olen miettinyt mitä tästä tulee kun töihinpaluun aika koittaa. Kovasti haluaisin jäädä kotiin, mutta saa nyt nähdä mitä rahatilanne sanoo kun on tuota lainaakin ihan kivasti maksettavana. Toivoisin lapselleni kuitenkin säännöllisyyttä elämään, että toinen voisi olla kotona tai edes päivätyössä...*huokaus* =/

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on kaksi tyttöä (7v ja 4v) ja nyt tämä 5kk poika.

Tytöt ovat olleet vuoropäiväkodissa hoidossa. Olen mennyt heti äitiyslomalta töihin takaisin. Esikoisen aikana kyllä vielä opiskelin mutta tein silloinkin myös vuoroja työharjoittelussa. Meillä osaltaan säännöllisyyttä toi se että mies tekee ns.säännöllistä kolmea vuoroa (eli viikko kutakin vuoroa). Viikko oli siis aina suht samaa (isä vie-äiti hakee ja toisin päin) Aina ei tarvinnut herätä puol seitsemän vaan lapset menivät hoitoon sitten myöhemmin.

Tällä hetkellä olen tietenkin kotona mutta töihin paluu on toukokuussa. Silloin tyttö ja poika menevät ns. päivä-päiväkotiin ja minä olen saanut vuoroni sovittua niin että meillä ei mene päällekkäin yövuorot. Mahdolliset iltavuorot pyritään sitten järjestämään muulla tavoin. Mutta lähtökohta on se että lapset saisivat yön olla omassa sängyssä.

Tytöt pitivät kovasti vuoropäiväkodista ja olivatkin hieman surullisia kun päiväkoti viime vuonna vaihdettiin päivä-päiväkotiin. Siinä oli oma viehätyksensä kun sai välillä olla yötä päiväkodissa =)

Vierailija
2/3 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies tekee 3-vuorotyötä (5-vuorojärjestelmässä, joten siinä on oma säännöllisyytensä). Itsella olisi alkamassa työ, jossa ei ole öitä, mutta 8.30-22 välillä on työt. Juuri tänään sain sovittua työpaikassani, että teen alkuun säännöllistä vuoroa, että saadaan hoitohommat käyntiin ja myöhemmin sitten mahdollisesti iltaakin silloin kun miehen työvuorot sallivat. Olen ihan mielissäni, että siellä oltiin heti nuin valmiita joustamaan. Ei tunnu tuo töihin paluu niin vaikealta. Neitin ei tarvi edes käydä hoidossa kuin puolipäiväisenä, koska miehellä vuorotyön takia on myös paljon vapaata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin jäädä lapsen kanssa kotiin, mutta taloudellisesti ei taida ihan onnistua kun on kaikenlaiset asunto- ja autolainat ja elatusmaksut miehellä. Vielä hirvittää kun kuulin, että on vuorotyöläislapsia, jotka joutuvat käymään 3ssa eri hoitopaikassa (kunnallinen päiväkoti) kun vuorotyöläisten päiväkodit ei ole heidän alueellaan vaan joutuvat eri paikkoihin eri vuoroissa, itkuhan tuohon tuli kun kuulin moisen. Olin luullut, että kyllähän sitä nyt yksi päiväkoti riittäisi lapselle. Yritän kyllä järjestää lyhyempää työpäivää kun töihin menen. Ovat pärjänneet siellä ilman minut nyt jotenkin niin luulisi, että pärjäisivät lyhyemmällä päivälläkin. Lapsi varmaan jotenkin sopeutuu, mutta äiti kyllä itkee ja kovasti kun täytyy hoitoon viedä. Venytetään kyllä penniä vuotiaaksi asti.