Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

millainen kantoliina kesävauvalle?

19.12.2005 |

Te kaikki liinailijat, auttakaa aloittelijaa.... Millainen liina olis hyvä ens kesänä syntyvälle vauvalle. Esikoisen kanssa kokeilin rintareppua (reilu 4vee sitten) enkä tykännyt ja nyt oon ajatellut kokeilla kantoliinaa kun sitä on niin kovasti kehuttu. Suosituksia? Trikoinen vai kudottu, kuinka pitkä jne....?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kudottu, ihanan pehmeä ja viileä olisi minun valintani...

Vierailija
2/2 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerran olet vasta aloittamassa liinailua, suosittelen sinulle ilman muuta trikoista pitkää liinaa :) Se on kudottua paljon helpompi saada sidottua napakasti päälle ilman, että siihen tukehtuu (sinä tai vauva). Itselläni on trikoisena liinana ollut ainoastaan hug-a-bub, mutta uskoisin niiden olevan ominaisuuksiltaan melko samanlaisia. Kerron nyt kuitenkin huggasta, kun sen tunnen. Eli hugga on hyvin ohut ja siinä on kapenevat päät. Tämä on hyvä, koska solmusta tulee pieni. Lisäksi liina on riittävän pitkä erikokoisillekin kantajille ja solmun saa tehtyä eteen. Kuten jo sanoinkin, trikoisen liinan saa sidottua päälle napakasti ja sen voi laittaa päälleen etukäteen. Kudottua liinaa ei voi, koska se jää todella helposti liian löysälle.

Trikoinen liina alkaa sitten jossain vaiheessa varmasti tuntua liian löysältä (eli ei tunnu enää tukevalta), mutta kun kannan omaa reilu kymmenkiloista parivuotiastani, niin hugga riittää vielä hyvin. Hugga on näistä trikoisista kallein eli jos et silmittömästi ihastu sen ulkonäköön, niin jokin muu trikoinen varmasti ajaa ihan saman asian. Ainakin www.kantoliinakanava.fi on esitelty kattavasti kaikenlaisia liinoja :)

Joka tapauksessa kannattaa suosia pitkää liinaa, koska sillä saa tehtyä kaikki sidonnat. Itse olen tyytynyt yhteen ainoaan (kietaisuristisidontaan), koska se on tukeva ja olen aika laiska opettelemaan uusia sidontoja. Ihan pientä vauvaahan liinassa kuljetetaan kehtosidonnassa, mutta parikuisesta alkaen voi sitten käyttää noita pystympiä asentoja :)

Itse olen aloittanut liinailun pitkällä kudotulla Girasolilla ja vaikka tykkäsin siitäkin, olisi tuo trikoinen ollut parempi. Välillä sidonta jäi liian löysäksi, kun piti yrittää saada äkkiä huutava vauva liinaan (ja sehän kävi niin, että liina olkapäille, sitten vauva syliin ja sitten yrittää yhdellä kädellä saada loput liinasta asiaankuuluville paikoille - huh huh, oli se sissiä touhua ;D).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla