vauvan kanssa etelään
Onko hyviä käytännön ohjeita 1 vuotiaan kanssa lähdettäessä etelänreissulle ?
Oletteko ottaneet kaikki sapuskat mukaan? Onko kokemuksia maitojauheesta ? Kukaan ei jaksa raahata parin viikon ruokia mukaan, tulisi matka kalliiksi ylikilojen johdosta. Antakaa pls neuvoja...
Kommentit (2)
Oltiin kreetalla 2viikkoa kun poika oli 10kk. Mulla oli paketti kuiva Nania mukana ja eikä muuta. Yks pakkaus riitti just ja just 2viikoks, ja sekottelin jauhetta joko aamulla pulloon tai sit kahviloissa teeveteen. Nestlen vauvanruokaa saa joka paikasta, mutta niissa on suolaa ja maistuvat erilaiselta -varmaan paremmilta kun meidän lapselle maistu hyvin.
Pampersiakin saa ihan joka paikasta, joten niitä on ihan turha kantaa.
Esim puurojauheet on kauheen käteviä kantaa mukana -kuumaa vettä kun saa mistä vaan.
Mä en oo jaksanu stressata ruokajuttujen yms kanssa ja reissut on menny tosi hyvin. Ollaan oltu nyt 3v kanssa jo monasti ulkomailla.
Meidän poika oli 8kk kun ekan kerran lähdettiin kahdeksi viikoksi Turkkiin.
Me otimme kaikki omat ruuat mukaan ja vielä viime syksynäkin kun olimme Bulgariassa(poika silloin 1v9kk)meillä oli omat ruuat mukana.
Suosittelen kyllä ottamaan, ei niistä niitä ylimääräisiä kiloja matkalaukkuun suuremmin tule. me emme ainakaan ole joutuneet maksamaan ylimääräistä. Ja vauvalla/Lapsella jolla ei ole omaa paikkaa koneessa saa olla 10kg matkatavaraa, joten eiköhän siinä ne ruuat mene..;)Sitten kun oma paikka koneessa saa olla se 20kg.
Paikalliset ruuat ovat AINA ihan erilaisia kuin koto-Suomessa ja omien ruokien antamisella välttää kaikenmoiset vatsataudit yms.Eikä jokapaikassa edes ole muita kuin hedelmäsoseita tarjolla. Ja noin pienelle EN todellakaan antaisi hotellien/ravintoloiden ruokia vaikka ne aikuiselle kuinka maittaisi..
vaippojakin meillä on ollut mukana mutta vain pariksi päiväksi, niitähän saa miltein joka paikasta.
Minnepäin olette menossa?
Kerron mielelläni lisää jos on kysyttävää..itse ollaan nyt 6krt oltu reissaamassa ja aina poika mukana(nyt jo 2v).