Justus ....
Ultra povaa kovasti poikaa. Ja miehen kanssa ollaan kovasti erilinjoilla nimen kanssa (niin taannoin esikoistytönkin kanssa). Olen aivan älyttömän tykästynyt Justukseen, jota mieskään ei ole täysin tyrmännyt! Mutta toinen nimi mietityttää, nyt ei kerta kaikkiaan leikkaa. Tuntuu että Justus sopisi paremmin toiseksi nimeksi, mutta en ole kovin innostunut siitä että toinen nimi olisi puhuttelunimi..
Mies on aika kielteinen vähänkin erikoisimpiin ja myös toisaalta ihan supisuomalaisiin nimiin (josta taas osasta itse tykkään kovasti!), mutta niitäkin saa ehdottaa, onhan sitä ennenkin miehiä käännytetty ;)
Yksi vaatimus mulla on, joka ei olekaan kovin vähäinen... :S Haluaisin että nimi lausutaan sekä suomenkielisten että ruotsinkielisten (mies ja hänen sukunsa) suussa suht samalla tavalla! Nimen tulisi sointua toki samalla myös ruotsinkieliseen sukunimeemme.
siinäpä se tarina, tuleeko vinkkejä mieleen? Iso kiitos! :)
Kommentit (4)
Voisiko Justuksen toinen nimi olla yhdysnimi, vai voisiko hänellä olla kolme nimeä? Entä löytyisikö vaikka miehen suvusta jokin kiva nimi jonka antaa eteenpäin?
Meidänkin perheessä on samantyyppinen " kaksikielisyysongelma" , joten tuttua on. Ehdotan tällaisia:
Justus Jan-Joel
Justus Jan-Peter
Justus Dan-Oskar
Justus Atte Axel
Justus Kim Kaius
Justus Leo Lukas
Justus Ville-Viktor
Justus Hugo Samuel
Justus Jon-Mikael
(kaikki käyvät väliviivalla tai ilman, kolmannet nimet hyvin myös yksin)
Justus Filip
Justus Henrik
Justus Kristian
Justus Kasimir
joulureissujen takia aiempi vastaaminen jäänyt, nytkin vaan kiireessä kiittelen, ainakin idean sain! :)
Justus Topias
Justus Eevert
Justus Alarik
Justus Joakim
Justus Joonatan
Justus Jeremias
Justus Anton
Justus Aaron
Justus Daniel
Justus Oliver
Justus Mikael
Justus Samuel