Pitäiskö tehdä toinen lapsi?
Kommentit (38)
tehdään kaksi pienellä ikäerolla.
Ei sen tarvitse noin olla, äitikin jaksaa paremmin kun ikäeroa on 4-7 vuotta.
Meidän esikoinen lähti alkuu, heti eka yrityksellä. Pikku kakkostapa ei ole kuulunutkaan ja kävi myöhemmin ilmi, että oli oikein luoja lykky ja luonnonoikku, että meillä on tämä yksi lapsi.
Haluaisimme toisen lapsen, mutta emme sitä tule koskaan saamaan, ellei toista kertaa samanlaista vahinkoa luonto meille suo.
enkä ole kokenut pieniä ikäeroja mitenkään kauheaksi.
Katsonut kaveripiirissä tarpeeksi väsymyksestä puolikuolleita äitejä, joiden uhmaikäinen raivoaa samalla kun vauva huutaa vatsavaivojaan. Nou tänk juu.
Pitää ryypätä ja nussia irtopekkoja yökaudet ja sitten ei meinata jaksaa aamulla nousta ylös. Nou tank minulle
Vierailija:
tehdään kaksi pienellä ikäerolla.
Ei sen tarvitse noin olla, äitikin jaksaa paremmin kun ikäeroa on 4-7 vuotta.
Voihan sen valita kumman ruljanssin ottaa: päivähoitorumban, vai pikkulapsirumban kotona. Itse halusin tehdä lapset putkeen ja keskittyä sitten hyvällä omallatunnolla työntekoon, kun lapsetkin ovat vähän vanhempia hoitoon mennessä (=vähemmän ongelmia ja huolenaiheita).
Mulla on ollut pientä vauvakuumetta ja kovasti sitä pientä nyyttiä syliin kaipaisin, MUTTA pitää ajatella järjelläkin eikä vain sydämellä. Olen jo nyt väsynyt tuon uhmaikäisen kanssa, niin miten sitten kun olisi vielä pieni vauvakin hoidettavana. En uskalla edes kuvitella! Joten ihailen mieluummin niitä muiden pieniä vauvoja ja harkitsen sitä oman nyytin tilaukseen laittamista vasta parin vuoden päästä.
Lisäksi voin sanoa, että katsoessani ystäviä joilla on pieniä lapsia, olen mielestäni tehnyt todella järkevän ratkaisun..
Ja kyllä uskon siitä selviäväni, onhan niin muutkin selvinneet! Ja onpahan lapsilla sitten seuraa toisistaan. Ja pääsee " suttu-iästä" kerralla eroon !
Olisiko peiliin katsomisen paikka jos ei jaksa 2 vuotiaan kanssa. Olisiko rajat ja rakkaus unohtunut.
toista aletaan tekemään nyt just ;)
Täällä ollaan tehty sitä ensimmäistäkin jo monta vuotta tuloksetta
joten suosittelen, että jos asia on helppo, niin siitä vaan
Sitähän ei tiedä kukaan, saadaanko sitä lasta innokkaasta tekemisestä huolimatta! :)
miksi ihanneikäero olisi jotain puolitoista vuotta, kyllä lapset joilla on vaikka 3 vuotta ikäeroa, voivat leikkiä yhdessä. Lapsena hyvä leikkikaverini oli 6 v. minua vanhempi serkku.
Meille tulee pikkukakkonen toivottavasti 4-6 vuoden ikäerolla..
Ei todellakaan kasvateta huonosti! Meidän lapsi osaa käyttäytyä varsin hienosti ja kehuja on saatu tutuilta sekä tuntemattomilta!! Eräänkin kerran ihmeteltiin, miten voi olla noin hyväkäytöksinen lapsi! Jaksaminen/jaksamattomuus ei välttämättä ole suoraan verrannollinen lapsen käytökseen. Sitä voi olla väsynyt ihan muista syistä kuin lapsen käytöksestä! Rajat ja rakkaus ei todellkaan ole unohtuneita asioita tässä perheessä!!!!!!!!!!!!!!!!
41
Vierailija:
Olisiko peiliin katsomisen paikka jos ei jaksa 2 vuotiaan kanssa. Olisiko rajat ja rakkaus unohtunut.
onnistua terveydellisistä syistä. Yrittäkää ihmeessä jos vähänkään tuntuu siltä! Voi nimittäin olla että luonto päättää ettei toista tulekaan, ei ole itsestäänselvyys.
vaikka yhden olisikin jo saanut.