Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minne lääkärille

17.12.2005 |

pitää lähteä, kun raskaaksitulo ei onnistu? Omalääkärille vai vain yksityiselle? Olen tyhmä, mutta en todellakaan tiedä.

Kiitos.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavalliselle terveyskeskuslääkärille, joka teki lähetteen eteenpäin. julkisella puolella saa odottaa pidempään että pääsee ensimmäiselle käynnille (itse kävin toukokuussa lääkärillä ja vasta marraskuussa oli ensimmäinen käynti oys:sissa). väestöliittoon pääsee varmasti heti sisään, jos sitten on haluja enemmän maksaa:)

Vierailija
2/2 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gita:

pitää lähteä, kun raskaaksitulo ei onnistu? Omalääkärille vai vain yksityiselle? Olen tyhmä, mutta en todellakaan tiedä.

Kiitos.

Eli voit itse valita oman tilanteeseesi sopivan vahtoehdon (omalääkäri/yksityinen). Jos menet omalääkärillesi, hän lähettää sinut naistentautien erikoislääkärillle, jossa tutkitaan mistä on kysymys. Tämä vaatii yleensä sen vuoden yrittämisen, jotta erik.lääkärille pääsee. Tämän vaihtoehdon etuna on edullisuus ja haittana mahdollisesti pitkät jonot sekä lääkäreiden vaihtuvuus. Jos taas päätät mennä yksityiselle, niin varaat vain suoraan ajan gynekologille tai sitten varsinaisesti lapsettomuusasioihin perehtyneelle gynelle, joka tekee tutkimukset ja mahdolliset hoidot. Etuja tässä on nopeatempoinen aikataulu, ja yleensä kaiketi sama lääkäri hoitamassa. Haittana kalliit hinnat.

Jotkut tekevät niin, että ilmoittautuvat julkiselle hoitoihin, ja jonottaessa käyvät yksityisellä.

Meidän tapauksessa valitsimme omalääkärin, joka teki aivan perustutkimukset ja lähetti keskussairaalan naistenklinikalle, josta sain ajan ihan parissa kuussa. Hoidot on edennyt meille sopivaan tahtiin, eikä ole tarvinnut jonottaa edes IVF:n. Olemme olleet tyytyväisiä, eikä rahaakaan ole mennyt polimaksuihin kuin muutamia satoja euroja (halpa vrt. yksityinen), mutta lääkkeet sitten maksavat aika paljon, oli kyse yksityisestä tai julkisesta.

Onnea jatkoon!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän