Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

♥SYYSpaaperot-04&VIIKONloppu♥

17.12.2005 |

Alotanpa pinon taas, kirjotan jos ehdin ennen reissuu lähtöä. Juu, anoppilas on netti, siellä viimeistään palailen! :)

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hyvin nukutun yön jälkeen jaksaa! Sain itsekin nukkuna yli 9 tuntia ja vain yksi vessa reissu. Nukkuminen on ihanaa! Tänään pitäisi varmaan tehdä jotain hyödyllistä, kun on virkeä olo!

Lilakos se kommentoi noita sisutusvärijuttuja. Ja sitä Limen väristä tuolia. se oli muuten ihana. Meillä on nimittäin olohuoneessa limen väriset sohvat ja se muuten käypi hyvin violetin kanssa, kokeileppas. Verhoissa ja tyynyissä on nimittäin sitten violettia ja vaaleaa, ja omasta (ja monen muunkin mielestä) hyvin sointuu värit keskenään. Minun veljeni muuten aina sanookin, että meidän talo on kuin tikkurilan värikartta, liikaa värejä. Höh, itse tykkään väreistä. Jokaisessa huoneessa on tietty väri (jota en kuitenkaan liian orjallisesti noudata); keittiön väri on keltainen, pesuhuone sininen, oma makkari on vanhaa roosaa, alakerran vessan päävärinä vihreä. Ei yhtään liian kirjavaa tai levotonta... ;D No joo, pomppasi vähän aiheesta taas. Mutta tykkään sisustella, vaateshoppailusta en taas pidä ollenkaan. Mutta sitten pääsen vauhtiin, jos on jotain sisustus/koristejuttuja.

Kurjaa lukea noita ikäviä neuvola ja sairaalakokemuksia! Itsellä on onneksi maailman mukavin th ja sairaalassa ei potilaana ole paljoa tarvinnut vierailla (töissä kyllä siitäkin edestä...)

Ulkona kiva ilma, pakkasta noin -10 astetta ja muutama lumihiutale leijailee hiljalleen maahan. Iskä lähti T:n kanssa ulkoilemaan. Isoveikka pelailee kaverin kanssa jotain peliä omassa huoneessa. Itse kävin lyhyen aamukeikan koirien kanssa ulkona, ja heti alkoi liitoskivut vaivata. Voi voi...

Mutta sellainen aamun avaus täällä päin. Jospa illemmalla olisi sitten lisää luettavaa pinossa.

Ja Saamuskalle puhtia vällyjen alle ;D

Mimmu ja tänään ne rv tasan 38 ***jee. korkeintaan neljä viikkoa enää***

Vierailija
22/34 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

3.koneellinen menossa...Eikä loppu näy!!

Kakka aamu..typyltä tuli yli vaipan ja niitä siivoillaa!!!

Nukuin eri huoneessa ja mies hoiti yö hommat..nukuinki jotenki!Typyltä oli yölläkitullu pissat nii et oli mies vaihellu vaipat ja yöpuvun.

Leppis:Voi kurja et a-sairaala peruuntu-taas :-( Ja sitä teiän th:ta-vaihda ihmeessä!!!Paljon voimia ja toivoa et asiat selvii!!

Enkeli:Ikävä täälläkin!Kiva että Nekku viihtyy ja ei ujostele,saat viihdytys vapaata :-)

jatu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa jouluruoista käytiin tänään ostaa, illaks meen töihin, plääh.

T-P hyvää joululomaa, mulla työt loppuu uudenvuoden aattoon, täähän oli vaan 2 kk pesti ja hyvä niin.

Pientä ressiä Joulusta ilmassa, tuntuu etten kerkee tekee mitään kun oon töissä harvase ilta, myös aattona ja vuoro alkaa 6.45 ja kestää puol-kahteen, mä en ymmärrä että kaupan pitää avata jouluaattona klo 7.00. No joo mitäs valitan kun ite itteni töihin tungin :) tai oikeastaan tämä on surkean kotihoidontuen syytä :)

Kerppu ei kuulosta helpolta teijänkään elo, toiv helpottais elo teilläkin.

Leppis, kuulostaa kyllä pöhlöltä teijän terkka, aikamoista välinpitämättömyyttä. Harmi kun sairaala aika peruuntui, voimia kovasti.

Tean V:lle paranemsta.

Ynis oletko selviytyny reissusta ?

Aikamoinen urakka teillä Saamuska edessä :)) tsemppiä tyhjennyksiin.

Hilu

Vierailija
24/34 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri on perjantaina mennyt sairaalaan kun supisti ja eiliset oksitosiinit eivät auttaneet. Masukki on jo 5vrk:tta yli la:n ja isoa vauvaa odotellaan ja tänään äiti on saanut cytotecit x 2. Nyt ei ole pariintuntiin kuulunut kuulumisia, olisikohan jo tositoimissa.. Toivottavasti!!! Ei sitä ennen kuin itse synnytti, tällälailla ressannut ja jännännyt..

Sini heräsi, Kerpulle jaksuja! Palailen illemmalla..

Lila75

Vierailija
25/34 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on oksutauti kylässä. Tällä hetkellä saldona on yksi oksennus eilisiltana, joten vielä ollaan vähällä selvitty. Kukkanen siis kipeänä, joulukuun alussa oli ilmeisesti vauvarokko, joten kyllä meilläkin on sairastettu. Ja takuulla ei olla nähty yhtään sairastajaa, kylänraitti on edelleen typötyhjä ihmisistä.

Perheen miesväki on musisointiretkellä ja minä pyörittelen peukaloitani. Kukkasta on nukuttanut kovasti, kuumettakin ilmeisesti on aika lailla. Kunhan lapsenhoitaja saapuu, singahdan joululahjaostoksille.

Päässä kolisee ja lyö tyhjää. Hiljaisuus tekee aivottomaksi. Taidan käydä pötkähtämään Kukkiaisen viereen ja ummistaa hetkeksi silmäni, kroooooooooh.

Kukkuu

P.s. SaaMersson, libidon pääopettajattaremme, viisitoista vuoteen on yli kerran kuussa. Saisimmeko taas oppitunnin???

Vierailija
26/34 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverilta tuli pe vauva uutisia,saavat keväällä neljännen ja vanhin on meidän pojan ikänen..voi ku ihanaa,mutta...Tälläsistä tulee aina mieleen että onkohan tuo minun mieheni täysin väärä mulle??!Tämä tilanne et mä tahdon ehdottomasti vielä yhen ja mies ei,ei ole oikein hyvä!!!Mä vaa mietin et tää varmaa vaivaa mua ikusesti....

Sit vielä luen teidän " käskemättä kotitöitä tekevistä" miehistä ni...Blääh!!!!Ei ole meil oikein kivaa :-(

Ruokaa täällä teen,pojat ulkona ja typy varmaa kohta heräilee...

Pitäs mennä sille patja ostamaa,heitin roskii tänää-en jaksanu enää pestä näitä kakka sotkuja!!

Kukkikselta oksut pois!!!

Niin ja mimmulle piti,et viikot vähenee...jännää!! :-)

Ynis....matkakuulumiset??

jatu

Vierailija
27/34 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon pitäny kahta kovaa tavoitetta: Jouluna paikat pitäis olla tip top ja mä en saa olla rättipoikkiväsyny. Aika mahdoton yhtälö tässä porukassa. Esim keittiössä oon imuroinu torstaina ja eilen ja äsken taas näytti siltä, ettei pariin viikkoon ois meinattukaan siivota. No, kodinhoitohuone saatiin esikoisen kanssa taas raivattua, mutta kostealla pitäis sielläkin vielä pyyhkiä.

Aamulla tuli huoli, että masussa ei oo asiat kunnossa eli liekö siellä ketään kasvamassa. Tuli ihan maansuru. Mies lohdutteli ja sovittiin, että soitan huomenna ultra-ajan, ettei mee joulu turhaa murehtiessa. Sitten mies myös totes, että meillä on nyt asiat niin hyvin, että mun pitää kehittää jotain murehtimista. Se on ihan totta. Mutta taidan silti varata sen ajan, kun joulun aikaan varmaan tavataan paljonkin tuttuja, niin on sitten kivempi kertoa, jos asiat on kunnossa tai laittaa sanaa kiertämään jos ei ole.

Kestoilulla on menty täällä kotosalla, mutta tänään voimat loppu ja laitoin kertikset. Mulla on liian vähän tarvikkeita enkä jaksa ihan koko ajan pyykätä. Pitää ostaa hiljalleen lisää ja kestoilla silloin, kun tarvikkeet on pestyinä.

Voimia Kerpulle! Onneksi asia selvis kuitenkin, jospa hoidosta ois apua.

Leanna. Oonkin miettinyt, että mitähän sulle kuuluu.

Leppis. Tosi kurja tuo terkkarijuttu! Toivottavasti pikkuinen tulee nyt kuntoon ja saatte paremman terkan. Täällä ei paljon auta, kun on vain kaks terkkaa, joista toinen hoitaa lastenneuvolat, toinen kouluterkan hommat ja yhdessä kotisairaanhoitoa.

Kukahan meille ostais loput lahjat ja paketois?

Paranemisisa kukkaselle! Kukkuu. Olethan varannut ajan tai käynyt neuvolassa? oon miettinyt, kun mulla neuvolan mukaan rv 10+1, la 15.7. ja eka neuvola oli viime viikolla. Eli sähän oot kai pitemmällä.

Mukavaa joulunalusaikaa kaikille! Nyt tautipöpöt pois ja sopivasti lunta tilalle!

T@hti

Vierailija
28/34 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunhan tulin katsomaan ja hoputtamaan Yniksen Tukholmankuulumisia :-)

Loppuviikko sujui sutinalla. Torstaina oli siis mittala, ja vaikkei niin kamalaa kohtelua kuin Leppiksellä ja Kepakolla, niin ei hyvääkään. Typy oli kasvanut 1,5cm, mutta edelleen pituuskasvu laskussa. Voipi olla maitoallergia terkan mukaan, mutta ootellaan seuraavaa lääkärineuvolaa. Ja lääkäri vaihtuu meillä taas. Ollapa siinä stressaamatta.

Typyllä yskä ja rohina taas pahemmassa kunnossa, mutta suht reipas touhuaja kuitenkin. Terkan kommentti tautiin oli, että jos jossain vaiheessa tarvetta niin mun pitää soittaa yskänlääkereseptiä... Että nyt ei vielä ole siis tarvetta???

Perjantaina oli hautajaiset ja muskarin pikkujoulut eli suruisista tunnelmista vaihdettiin Typyn riemuun. Hyvä niin, niin ei jäänyt koko viikonlopuksi ankeat mietteet päällimmäiseksi.

Mimmulle voimia viimeisiin viikkoihin!

Jatu: kurjaa kun kaverit muuttavat liian kauas.

Älä vielä luovu ajatuksesta kolmannesta, hyvää aikaahan teillä vielä on " kypsytellä" :-)

Hilulle jaksamista työvuoroihin!

T@hti: kyllä kannattaa käydä " tarkastuksessa" niin ei tarvitse olla joulua huolissaan. Toivon kovasti, että kaikki hyvin masussa!

Meillä on aika puhdasta, vessat pitäisi vielä pestä, mutta sotkuista :-(

Leluja, vaatteita (puhtaita), sekalaisia läjiä... Huoh, kun ei yhtään huvittaisi niitä järjestellä.

Saamuskalle pupuiluintoa anopista huolimatta :-) Meille ko. romantiikan tappaja saapuu torstaina eikä tietoa miten kauan viipyy.... Toinen huoh.

Keilin & Typy

Vierailija
29/34 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nysse alkaa, Idols finaali! No, ei ihan täysillä kiinnosta mutta meneehän tuo paremman puutteessa. Sunnuntai palkalla mieluusti katselee vaan telkkaa;)

Saamuskalle tyhjennysintoa - tai siis Saamuskan miehelle;D No, teillähän tuttuun tapaan sitä intoa löytyy;)

T@hti, älä sinä turhaan stressaan joulusiivoista. Pitäähän sinun levätäkin, jo maha-asukin takia! Peukutan, että masussa kaikki hyvin.

Nyt telkun ääreen. Kunhan nostin pinoa.

Hilulle tsemppiä viimemetrien työruuhkaan!

T-P

Vierailija
30/34 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että kuulumisia jo odotellaan:)

Lila, mousse ei ollut sun ohjeella tehtyä, vaan jo aikaisemmin ja siitä tuli lähinnä sellasta kakun kuorrutetta. Kuka nyt sellasta voi pelkästään syödä.

Tomeralle oikein hyvää ja ansaittua lomaa!

Tukholma oli tungettu täyteen ihmisiä, kas kummaa:) Oli kivaa! Ostin lapsille kaikenlaista sekä Tukholmasta, että laivalta. Laivalla otettiin rauhallisesti, hyttiin vetäydyttiin klo 23 aikaan ja nukkumaan ruvettiin puolenyön jälkeen. Syötiin tosi hyvin, nams! Ekan yön nukuin surkeasti, mutta viime yönä sain vähän paremmin nukuttua.

Varsinaisesti levännyt olo ei ole ollut, mutta jotain energiaa näköjään sain reissusta, kun tänään olen käynyt esikoisen kera jouluostoksilla, järjestänyt vähän tavaroita, koonnut piparkakkutalon ja paketoinut lahjoja. Ehkä se joulu vielä tulee meillekin! Kinkunkin ostin tänään!

Nyt pakettien pariin vielä...

T: Ynis

Ps. Meillä on uusi kone eikä mun postit toimi, blaah! Onneksi netti toimii jo!

Vierailija
31/34 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh, onpa ollut rankka viikonloppu. Tein joululaatikot (pottutollerin, lanttulaatikon ja porkkanalaatikon), tortut ja piparit ja melkein viimeiset joululahjaostokset, siivosin poikien huoneen kunnolla (sitä kun ei ollut juuri muuton jälkeen siivottu!) ja lisäksi vahdin lapsia että mies sai tapetoida ja laittaa lattiaa eteiseen. Mutta nyt eteinen on valmis, ja tulipas siitä hyvännäköinen! Nämä harmaat tapetit on tosi tyylikkäitä... Mutta ne eivät sovi ihan niin hyvin pyökkilattian kanssa, mutta jos laitetaan valkoiset jalkalistat niin ne raikastavat kokonaisuuden.

Niin, kerroinko että nyt meillä on suihkukaappi ja vessassakin käsienpesuhana! Mahtavaa!

Nyt pidetään taas muutama päivä taukoa pikkuhommia säädellen, vieraita käy ja siivoillaan ja sitten tapaninpäivänä aloitellaan olohuoneen remppaa. Pojat melkein itkua vääntäen saivat vanhempansa vakuuttuneeksi siitä että meille pitää tulla joulukuusi, mutta sen paikka taitaa olla eteisessä (juu, eteiseen mahtuu kyllä, meillä on iso eteinen). Joten sellainen pitänee hakea.

Lilli leipoi innokkaasti pipareita ja torttuja, minun pikkuapulainen♥, vaikka isommat apulaiset vähän meinasivat välillä hermostua Lillin tarjoamaan apuun.

No, omasta navasta (.) tarpeeksi.

Saamuska, intoa tyhjennyspuuhiin. Eipä anopin läsnäolo ennenkään ole haitannut.

Paha pöpö pois Kukkaselta!

Ayapille, Aavikselle ja Kerpulle voimia taisteluun allergiasuossa.

Leppis, kuulostipa ikävältä tuo pissatulehdusjuttu. Toivottavasti ei Kepa raukka ole joutunut koko vuotta kärsimään.

Enkelille unihiekkaa, pitkäkestoista laatua. Samoin Jatun typylle. Ja toki muillekin tarvitseville.

Jaahans, pitäiskö vähän yrittää siivota ennen nukkumaanmenoa. Jos tuota olohuonetta vähän raivaisi...

Mukavaa joulunalusviikkoa kaikille!

T. Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥

Vierailija
32/34 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, koko viikonloppu mennyt yhdessä hujauksessa kaikenlaista touhutessa. Eilen tartuin lopulta tuohon MIESTEN HOMMAAN eli kylppärin silikonisaumojen uusimiseen. Rapsuttelin vanhat pois ja saumasin uudelleen. Ihan hyvä tuli ensikertalaisen tekemiksi. Vähän kyllä rasittaa, kun ei mies tällaisiin puuhiin tartu. Tuostakin oltiin vain 1,5 vuotta puhuttu ja on kumminkin täällä aika monta viikkoa viettänyt itsekseen meidän mummolareissujen aikana. Eli aikaa kyllä ois ollut. Välillä sais sellaista tekemisen meininkiä olla tyypissä vähän enempi.

Mummolareissuista puheenollen, oon jo aika innoissani ens viikon kahdesta vapaaillasta, kun typy ja mies lähtevät anoppilaan. Eka kerta typyn syntymän jälkeen, että oon itsekseni. Ihan hirvee ikävä tulee taatusti, mutta aattelin kyllä nauttia niistä illoista. Toisen vietän jouluostoksilla Hgissä ja toisen oon vaan kotona.

Tänään käytiin laulamassa kauneimpia joululauluja. Typy oli suloisesti, lauleli omiaan ja osoitteli ympäriinsä. Pystyttiin olemaan koko tilaisuuden läpi. Tuli joulumielikin, vihdoin.

Neitosen korvat oli eilen jo sen näköiset, että aloitettiin antibioottikuuri. Pe oli kirkasta nestettä välikorvassa, eilen se neste oli keltaista=mätää. Viime yön nukkui 9 h heräämättä!!! Ja yskä on helpottanut jo huomattavasti. Onkohan sillä ollut montakin tulehdusta ennen tätä, kun ei noita korvia oo katsottu kunnolla 6kk iän jälkeen? Turhapa sitä on nyt mietiskellä. Ja olihan se perjantain itkuisuus jotain ihan poikkeuksellista, yleensä ei pahemmin itkeskele. Yhtä juhlaa on kyllä tuo lääkkeen anto, sama tekniikka kuin kissankin kanssa: luja kiinnipito ja ruiskulla suuhun. Onneksi typy näyttää olevan yhtälailla lyhytvihainen kuin kissakin!

Leppikselle *halaus* ja tee valitus sen th:n esimiehelle! Tosi ammattitaidotonta. JA jos lapsen virtsanäytteessä on mitä tahansa epäpuhtautta, kuuluu tulkinta lääkärille, jo siinä th on tehnyt mokan.

Kukkaselle pikaista paranemista. Infektioherkkyyksistä tuli mieleen: jotenkin on alkanut tuntua siltä, että nämä 1+-ikäiset sairastaa aika tavalla, olivat kotihoidossa tai eivät. Mistä lie johtuu? Vastaanotollakin suurin osa on reilu vuosikkaita, pienempiä vauvoja ja toisaalta isompia käy selvästi vähemmän.

Saamuskan vällyjen alle liikuskelutuulahduksia ;) Meillä saatettaisiin nykyfrekvenssillä selvitä tuosta jopa 3 kk:ssa, mutta ison osan siitä aiheuttaa kummankin vauvakuume. On tämä kyllä mahtavaa: typy päikkäreille ja sitten singahdetaan. Päikit kestää 45 min ja meillä menee liikuskeluun keskimäärin 12 minuuttia :D Lapsiperheen tilastoja, heh.

Mersu vois kyllä taas käydä moikkaamassa, eikö? Yniksen reissuraporttia myös odottellaan ja Piletin mökkitunnelmia.

Kynttilänvaloisia joulunalusiltoja toivotellen,

Tea

Vierailija
33/34 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverilla taitaa mennä ensiyö supistusten kanssa kärvistelessä synnärillä.. Ei käy kateeksi! Kumpa kaikki menisi hyvin.

Minun täytyy tunnustaa, tämä on minun toinen ja viimeinen raskaus. Asia on kristalloitunut viime päivien aikana. Ei ole minusta Leannaksi, Jatuksi, T@hdeksi..., ison pesueen kasvattajaksi. Olen kokenut tämän odotuksen niin invalidisoivana, että enää en tähän puuhaan ryhdy. Katselen vain metsää ja sen kauniita lumisia puita, pääsemättä sinne kävelylle, puhumattakaan mistään muusta liikunnan harrastamisesta.Onneksi sentään yksi " urheilulaji" on mahdollista.. ;-) Fysioterapeutti oli sitä mieltä että nämä minun liitoskivut tulevat joka raskaudessa pahemmiksi ja aikaistuvat. Taidan sittenkin ruksata sen sterilisaatio ruksin papereihini. Aluksi sitä mietin, mutten ollut valmis tekemään niin lopullista päätöstä. Nyt taidan olla. Enää reilu vuosi niin saan oman itseni takaisin. Kun hatuttaa niin silloin tiedän että minua hatuttaa oikeasti eikä se ole hormonien aikaansaamaa harhaa olemattomasta. Sitä päivää odottelen kun en odota enkä imetä.. Minä en ymmärrä miten lestadiolaissukulaiseni jaksavat. Anteeksi, tämä purkaus. Tuli vain tarve kirjoittaa. Helpotti. :-)

T@hti, pidän peukut ja varpaani pystyssä että kaikki on masussasi hyvin.

Kukkaselle paranemisia kuten myös Tean typylle!

Mimmu, minun väripaletti on todella rajoittunut. Meillä löytyy vihreää kolmesta eri pullosta; Fairy, Pisang Ambon ja Minttulikööri. Jos niitä saisi muun värisenä niin heti ostaisin! ;-) Oranssi, vihreä, keltainen ja ruskea ovat niitä värejä joita karsastan. Niin vaatteissa kuin sisustuksessakin. Ne värit eivät ole minua. Muilla ihmisillä tai muissa kodeissa ihan kivoja värejä, mutta kiitos ei meille! Mitenköhän olen näin värirasisti??? Onkohan muilla syysmammoilla jokin tai joitain värejä joissa ei viihdy?

Toivottavasti en tartuta Siniin tänä värirasismiani. Olen kyllä helisemässä jos hänen lempiväriksi tulee keltainen..

Vauvauinnin jälkeen käväistiin Velj. Keskisen pihasssa kääntymässä. Miehen olisi täytynyt ostaa vielä jotain pientä kummipojalleen, mutta porukkaa oli kuin pipoa jätettiin menemättä koko kauppaan. Minä en käsitä, miksi miehen täytyy joka vuosi jättää ostokset näin viime tippaan. No jospa ensi vuonna minä muistanpotkia hänet ajoissa ostoksille. En kyllä mene vannomaan.

Tälläistä tänään.

Lila75

Vierailija
34/34 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ynis, minä olisin kyllä tyytyväistä vetänyt kakunpäällismousset mahaani! :-D Tiistaina neuvola, nyt taidan saada jo neuvolan terkan pudistelemaan päätänsä painoni nousun kanssa!