Miten raskauspäivät lasketaan PASin jälkeen?
Siirto tehtiin +4 päivää ovulaation jälkeen ja nyt ilokseni raskaustesti näyttää positiivista. Onko siirtopäivä hedelmöityspäivä vai miten se menee? kyselee tietämätön Töppönen
Kommentit (3)
En kylläkään Oulun kiekostakaan saanut vastausta kysymykseeni. Eikös täällä ole ketään passilla plussanneita? Kyselisin myös, kuinka kauan teille on määrätty lugeja plussan jälkeen. Itselleni siirto tehtiin luonnolliseen kiertoon ja lugeja neuvottiin käyttämään viikko plussan jälkeen. Nyt tuo viikko on mennyt ja jotenkin hirvittää jättää luget pois, vaikka se varmaan onkin ihan hullua. Muutenkin kauhea keskenmenon pelko koko ajan, joten jos on piinaavaa odottaa hoitojen jälkeen plussaa, niin kyllä se piina tuntuu jatkuvan plussankin jälkeen.
Mukavaa joulun odotusta!
lasketaan siirtopäivän mukaan. Tässä tosin eri käytäntöjä. Kun minä olin tällä viikolla np-ultrassa, jossa laskettua aikaa yleensä tarkennetaan sikiön koon perusteella, ni tässä tapauksessa pidetään siirtopäivän mukainen la, vaikka kumpikin sikiö oli 5 vrk isompi ja kätilö meinasi eka muuttaa sen päivän lasketuksi ajaksi.
Luulisin,että asia on näin oikeasti, koska satuin eilen pääsemään Veli-Matti Ulanderin tarkastukseen ja hänhän on yksi tynnetuimpia spesialisteja näissä sikiötutkimuksissa. Sanoi mulle, että alkion iällä siirtohetkellä ei ole suurta merkitystä lasketun ajan kannalta IVF-raskauksissa ja IVF-raskauksissa luotetaan siirtopäivään aikä muuteta laskettua aikaa sikiön koon mukaan.
Mutta jos en ois sattumalta vielä joutunut ton Ulanderin tarkastukseen kaksosuuden takia, niin ultran tarkemmin tehnyt kätilö ois muuttanut lasketun ajan aikaisemmaksi. Oishan se " kiva" olla melkein viikkoa edellä....
... muistelisin, että Oulun (yliopistollisen sairaalan) raskauskiekossa oli erilaisia vaihtoehtoja - pystyi laittamaan suoraan punktiopäivän tms. että ehkä siinä on ohjeet myös PASsin varalta???
Onnea!
Eemeli
(mun yleinen mainospätkä: 4*ICSI takana, otetaan lahjoituksena vastaan ylijäämälääkkeitä ulkomailla helmikuun (?) puolessavälissä alkavaan hoitoon: Menopur tai Menogon ja Orgalutran sekä 2 kuukauden lykkäämisen takia myös Gracial-e-pillereitä yksi kierros... mailaile:
eemelikaksi@hotmail.com)