Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Babyshower ideoita?

16.12.2005 |

Raskaana oleva ystäväni järjestää babyshower-tyyppiset kutsut tammikuussa. Mikä olisi kiva lahja vaikka kaikilta kimpassa? Onko joku tehnyt ' vaippakakun' ? Jostain Vauva-lehdestä luin että sellainenkin on olemassa.

Jokainen varmaan vie hänelle jotain omaa lahjaa, mutta ajattelin että yksi yhteinenkin voisi olla kiva.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näin on niin kuulostaapa itsekkäältä ja ahneelta minun korvaani. Vauvakutsut ovat nimittäin juuri sellaiset että ystävätjärjestävät ne raskaana olevalle. Siis vain jos ystävät haluavat. Kenenkään ei ole pakko järjestää.

Mun mielestä kuulostaa ahneelta alkaa itse itselleen järjestämään kutsuja että saisi kalasteltua ystäviltä ekstralahjoja vauvalle ja itselleen.

Vauvakutsuja olen ollut monesti järjestämässä mutta vaippakakusta en ole kuullut. En tiedä mikä se on jos sellainen on olemassa.

Vierailija
2/4 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä itsekkäänä tai ahneena itse järjestää kutsut. Sehän on ihan sama millä nimikkeellä illanistujaisia vietetään. Pidätkö myös ihmisiä ahneina jos järjestää esim tuparit? Yleensä ystävät tuovat sellaisiinkin jotain mukanaan, oli sitten vaikka leipää ja suolaa. Jokaisesta itsestäänhän se on kiinni haluaako kutsuihin mennä saatikka viedä jotain mukana lahjaksi. Tapoja on monenlaisia.

Ja tiedoksi että juu vaippakakkuja on olemassa (jenkeistä niin kuin kaikki muukin, diaper cake, googlesta aikas monta vastausta näillä hakusanoilla). Vaipoista ym vauvantarvikkeista rakennetaan kakun näköinen lahja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minustakaan mitenkään itsekästä.Minusta mukava syy kutsua ystävät kasaan jaistumaan iltaa. jos ja kun vielä siivoaa ja kokkailee ennen tuloanne,niin kaikkea muuta kuin itsekästä.

Ja niihin ideoihin...Jospa keräisitte porukalla jonkin selviytymispaketin tulevalle äipälle.Mukaan siis vaippoja,tutteja, lelu ym ja äitikälle jotain hemmottelujuttuja...suklaata ja mitä ikinä keksitte.

Sitten vois johonkin kirjaan kirjotella vauvanhoito-ohjeita äidille ja elämän ohjeita tulevalle vauvalle.

Vierailija
4/4 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me järkättiin kaverille syksyllä babyshowerit. Ei tehty vaippakakkua, mutta kerättiin yhessä kokoon kimppalahja, josta kaikki sit makso pikkusumman. Koriin tuli mm. suklaata, keksejä, viinirypäleitä, pähkinöitä, viinipullo ja siihen kaksi lasia, kynttilä, servettejä ja muuta pientä. Pointtina oli tulevalle äidille ja isälle yhteinen hemmottelu/herkuttelu paketti kahdenkeskeiseen nautiskeluun, kun perheessä kaikkea vauvaan liittyvää tuntu jo olevan eikä mitää olennaista keksitty mitä olis puuttunut. (toinen lapsi siis syntyi syksyllä).

Pippaloihin sit järkättiin pikku ohjelma numeroita.