Voiko oikeasti käydä näin nolosti!??
Olin eilen pojan kanssa kotona ja meille sitten tupsahti yhtäkkiä mun serkku miehensä ja poikiensa (4 ja 3 vahoja) kanssa kylään. Nämä pojat on aivan hirveitä riiviöitä, siis kamalan villejä ja me ollaan joka vierailun jälkeen oltu aina ihan kuolemanväsyneitä kun koko ajan saa kytätä perään ja sydän syrjällään varoa ettei ne juokse meidän pojan päälle joka on vasta 10kk.
No sit jossain vaiheessa aloin ihmettelemään että mihin mun mies on jäänyt kun sillä olis pitänyt jo aikoja sitten loppua tytöt ja sit ajattelin että on varmaan jäänyt ylitöihin. Mies oli n. puoltoista tuntia myöhässä siitä mitä sen olis oikeasti pitänyt tulla kotiin, olin sit laittamassa pojalle ruokaa kun puhelin soi ja mieheni soitti. Painoin vaan kaijuttimen päälle kun kädet oli ihan täynnä ja mies heti sit siellä että joko ne maanvaivat lähtivät sieltä. Mä helahdin ihan tulipunaiseksi ja siinä samassa mun serkku sit tokas että ei olla vielä lähdetty mut nyt lähdettiin ja sit ne nousi vihaisesti ja loukkaantuneena ylös pöydän äärestä ja menivät pukemaan. Mieheni oli ollut tulossa kotiin ja oli huomannut heidän auton meidän pihassa niin oli sit kääntynyt takaisin ja mennyt kauppaan ja kulutellut aikaa siellä ja oli viel käynyt hesessä syömässä. Ei vaan ollut jaksanut pitkän päivän jälkeen tulla kuuntelemaan heti hirveää huutoa ja melskettä. Eihän se voinut tietää että mä just sillä kertaa laitan sen kaijuttimen päälle. Oli kyl niin nolo tilanne että olisin voinut vajota maan alle ja jäädä sinne loppuiäksi.
Meillä ei ole mitään heitä vastaan silleen, tosi mukavia ihmisiä mutta ei jaksa niitten poikia ja sit kun ne ei yleensä kiellä heitä ollenkaan. Siellä me ollaan käyty kylässä monestikkiin mut kun itse on kylässä sieltä voi lähteä milloin vaan kun siltä tuntuu mut vähän paha mennä sanomaan vieraille että lätekääpäs nyt kotiin kun me ei enää jakseta teitä.
Kommentit (18)
Kukaan tervejärkinen ihminen ei laita puhelimen kaiutinta päälle, varsinkaan jos oma mies soittaa ja vieraita talossa. Eikä todellakaan ole fiksua käyttää kaiutinta toisen tietämättä.
tai sitä että pitääkö kaupasta tuoda jotain kun hän on nyt tulossa kotiin, kun monesti soittaa niin.
-ap
Minun mies ruukaa sitä käyttää myös. Kerran haukuin hänen siskon miehen samalla tavalla. Paitsi että tiesin kaiuttimen olevan päällä, vaikka mies ei ollut sitä sanonut. Ap:lle aivan oikein. Opitpahan käyttämään kaiutinta!
Olet kyllä aika moukka akka. Nyt tiedän että kaikki asiat mitä olemme kertoneet sinulle, ovat myös kaiuttimesi kautta levinneet ties kuinka laajasti. T. Serkku
selittelemään. Ja mitä se olis edes hyövyttänyt kun nythän totuus tuli ilmi ja hyvä niin! Mutta olishan se voinut vähemmän nololla tavalla tulla ilmi!
jos itselle sattuisi samallalailla, halauisin myös vajota maan alle..et varmaan enää kuulle niistä ellet itse ota yhteyttä ;)
mutta sellasta sattuu. Kai se sun serkku leppyy, jos miehes vaikka pahottelisi asiaa ja kertoisi suoraan, ettei vaan jaksanut vilkkaita poikia raskaan työpäivän päälle. En muuten ymmärrä miksi sulla oli se kaiutin päällä!?
hakea jotain tai sit että on jäänyt ylitöihin! Yleensäkään ei ikinä puhuta puhelimessa mitäään sen kummempaa... paitsi silloin jos mies on reissussa niin silloin en kyllä pidä kaijutinta päällä!
anteeksi pyynnön paikka ja vois kertoo kyllä että miks niin sanoi.. Jos oisin serkkus niin en kyllä tulis enää kylää ku noin halventavasti puhutaan.
Ihmettelen muutenki tollasta seläntakana jauhamista ja paskan puhumista. Miksei voi jutella ihmisille suoraan.
Aatelkaa jos kotona jauhatte ihmisistä kaikkee kakkaa niin lapset oppii kans sellasen paskamaisen tavan. Koittakaa hyvät ihmiset opettaa lapsillenne etes ettei kanssa ihmisiä haukuta. Jos ei ole ihmisestä hyvää sanottavaa niin sitte ollaan hiljaa. Ja jos ei jaksa jotain vieraita niin siitä kerrotaan suoraa ihmisille. Eipähän tuu tällaisia noloja tilanteita.
Ap:lle aivan oikein. Jospa opit jotain.
esim. teki tuota seurustelumme alkuaikoina. Soitin siis hänelle, hänellä saattoi olla omia kavereitaan / sukulaisiaan käymässä ja hän laittoi kaiuttimen päälle, eikä tietenkään mulle sanonut mitään. Myöhemmin sitten oppi, ettei kannata tehdä niin, jos haluu että välit säilyy!
Kerran huusi mulle täysillä puhelimessa ja mies kommentoi sitä huutoa vierestä. Äitini rupesi tivaamaan, että mitä, onko sulla kaiutin päällä! Sanoin, ettei ole, muttei uskonut (miten se muuten muka kuulee tämän). Huusi nimittäin niin kovaa, että mies kuuli viereiseen huoneeseen asti...
Fiksuun puhelinkäyttäytymiseen kuuluu se, että kertoo toiselle laittavansa kaiuttimen päälle.
Meillä anoppi ja appi toimivat äänitorvina, kun piti mennä kertomaan mieheni veljen perheelle, mitä mieltä me ja varsinkin minä olen heidän lapsistaan. Välithän siinä meni, vaikka anoppi ja appi olivat asiasta täysin samaa mieltä. Unohtivat vaan kertoa oman mielipiteensä...
vaikka ymmärrän toki, että nolottaa.