Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Brio Kombien käyttäjät/vauva 9 kk rattaissa

16.12.2005 |

Miten te käytätte ratasosaa? Meillä kun tyttö kohta 9 kk istuu rattaissa nousee etupeite, vai mikä on virallinen nimi, niin ylös että pikkuinen hädin tuskin näkee sieltä. Vain päätä näkyy pikkuisen. Miten te muut olette tämän ratkaisseet? Olen yrittänyt laittaa tyynyä milloin selän taakse ja milloin pyllyn alle, mutta en ole vielä saanut toimimaan kunnolla. Selkänoja saisi nousta enemmän pystyasentoon. Käytättekö jotain erillistä jalkapeitettä vai oletteko säätänyt rattaiden " asetuksia" jotenkin? Entä miten käytätte taljaa rattaissa, oletteko tehneet viillon taljaan? Eihän purkaudu? Toisaalta harmittaa turmella uutta taljaa, mutta käytettäväksihän se on tarkoitettu ja tuntuu ettei sitä muuten voi rattaissa kunnolla käyttää kun tekemällä viillot valjaille.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on ollut siis käytössä 04/04 - 10/04 kovan kantokopan kanssa ja sen jälkeen viime kesään asti rattaina. eli poika oli n 7kk ikäinen kun alettiin rattaina käyttää. talja on ollut alla. jalkapeitto on tosi omituinen mutta käytettiin, miten nyt saatiinkaan se siihen. suurimmaksi osaksi ajasta käytettiin kyllä lampaantaljaa alla ja jalkojen päälle laitoin ohuen villapeiton.

valjaille meillä ei ole juuri ollut käyttöä koskaan, en edes muista onko niitä kertaakaan käytetty kunnolla.

mitoitus on tosiaan outo. poika nyt 1v8kk ja käytetään brioja näin talven tullen. naurettiin miehen kanssa että poika mahtuu varmaan viisi vuotiaanakin istumaan :) ( on pieni kokoinen ikäisekseen muutenkin). toisaaltaan on plussaa että mahtuu istumaan pidempään, tuskin kuitenkaan enään istuu yli neljä vuotiaana rattaissa.

muuten olen ollut kombeihin tosi tyytyväinen. pikkainen ärsyttävä piirre niissä kyllä ,

kuomu on meidän versiossa välillä ärsyttävä, joutuu kiristämään kuuskulma avaimella ja pihdeillä välillä, löystyy niin ettei pysy ylhäällä lukituksesta huolimatta. liikkeeseen josta tuotteen ostin otin yhteyttä ja sanoivat ettei sille tehdä mitään, kun kerran pystyy kiristelemään....

Vierailija
2/5 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai makuupussin taitellut niin on saanut riittävästi korkeutta että on nähnyt sieltä ulos.

Kyllä meillä ainakin selkänoja on ihan riittävän pystyssä. Sama kaltevuus kuin kaikissa muissakin on. Briot ovat isot rattaat kyllä ja niissä on hirmu iso tuo istumaosio, kun vertaa muihin rattaisiin. Kaverin 2v ei meinaa enää toppavaatteisssaan edes mahtua rattaisiin mutta meillä mahtuu varmaan vielä niin pitkään ettei rattaissa edes suostu istumaan =)

Kyllä taljaan voi tehdä viillot jollakin mattoveitsellä tms. Mä itse enole raaskinut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

talja oli alla viime talvena, mutta silloin meiän neiti olikin vain 4-7kk vanha, joten pysyi ilman vöitä. Myin kombit pois ku tuntui, et niissä on ihan outo istuma-asento, jotenkin tarkoitettu paljon isommalle lapselle mitä meidän hoikkis on (1v3kk:76cm ja 9250g)

mutta kai siihen taljaan sit pitää tehdä ne viillot, et saat valjaat kiinni. Meillä on lämpöpussi jossa valmiina ne viillot.

Vierailija
4/5 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen viiltänyt taljaan reiän tuota rattaiden jalkaremmiä varten, ja siististi sain viillon tehtyä. Kun taljan karvat ovat sen verran pitkät, ei tuota viiltoa edes huomaa jos talja on esim. vaikkapa pulkan päällä.

En leikannut kaistaletta pois, tein vaan siistin viillon, ja hyvin on toiminut :)

Valjaita varten en tehnyt viiltoja, sillä meidän lapset eivät juurikaan istu " kytkettyinä" rattaissa, joten ei ollut tarvetta lisäviiltoihin.

Ovatko Kombit muutoin olleet hyvät rattaat/vaunut?

Yritämme/toivomme vauvaa perheeseemme, ja olen vähän alustavasti jo katsellut, että mahdollisesti joskus tulevalle vauvalle haluaisin joko Brion Kombit tai Novat.

Siksi kiinnostaisikin kommentit ko. rattaista :)

Vierailija
5/5 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se jalkapeite on suunniteltu enempi vaunuaikaan, en tiedä...

Meillä kombi-pakettiin kuului aikoinaan Brion oma toppapussi, jossa poika istui viime talven, ja nukkui myös päiväunet, kun koppaan ei enää mahtunut. Nyt poika on 1,5v ja mahtuu edelleen tuohon toppapussiin. Jalkapeitettä en ole erikseen käyttänytkään (paitsi jos on nukkunut rattaissa) just sen takia, että sieltä ei ainakaan pienmpi nähnyt mitään. Ja nyt isompana kun näki ja " röhnöttää" jalkapeitteen päällä, pamahti toinen neppari irti. Onneksi kaupungissamme on ystävällinen Brio-myyjä, joka korjaa ko vian odotellessa.

Joten eipä siihen taida kovin monia konsteja olla. Pitää vain yrittää sietää. Ja selkänoja on minusta yhtä pysty kuin muissakin merkeissä, mutta lapsethan ei ainakaan isompana siihen paljon nojaile.

Talja-asiaan en osaa sanoa mitään, kun meillä ei sellaista ole, mutta minä tein äitiyspakkauksen makuupussiin valjaille reiät, kun viime keväänä käytettiin pussia rattaissa. Nyt ei tule laitettua koko valjaita, kun poika pysyy kyydissä ilmankin.