Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Peruna ja bataatti ei sovi, mitä seuraavaksi?

16.12.2005 |

Hakisin täältä vinkkejä ja ehdotuksia seuraavaan tilanteeseen:

Meidän 3 kk poika on ollut rintamaidolla tähän asti ja kasvu on komeaa. Nyt tuntuu kuitenkin, että rm ei enää riitä. Jokunen aika sitten oli tiheän imun kausi, joka kesti n. pari viikkoa ja silloin imettiin yötä päivää tunnin välein. Maidon määrä lisääntyi, kuten kuuluukin, mutta vauva jää nykyään silti nälkäiseksi. Olen kokeillut tällä viikolla (erikseen toki) perunaa ja bataattia, kummatkin sekoitin rm:oon. Kummastakin tuli vatsavaivoja, joita itkettiin ja kitistiin ilta. Mitä seuraavaksi?

Olen saanut vinkkiä, että maissivelli olisi laimea ja hyvä. Tuntuu kuitenkin hassulta aloittaa purkkivelli, joka on sekoitettu korvikkeeseen... Tällä hetkellä olen kallistumassa sille kannalle, että jatkan vielä täysimetyksellä eteenpäin ja yritän esim. bataattia jonkun viikon kuluttua uudestaan.

Kiitos ehdotuksista!

-juliini-

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

perunasta ja bataatista masuvaivoja. Tosiaan vauvasi on vielä aika pieni, joten voit antaa korvikettakin lisäksi, mutta kannattaa muistaa myös maissi ihan soseena. Meillä se kelpasi hyvin, on melko makea ja mieto, velliä ei poika suostunut juomaan ollenkaan.

Vierailija
2/5 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minä olen aina aloittanut riisillä. se on erittäin hyvin siedetty ja sitten helppo lisätä muita.

itse olen aloittanut ostamalla farinan täysjyväriisijauhoja. niistä olen tehnyt puuron/vellin veteen ja notkistanut ämmällä. sekaan sitten ajan kanssa makuja esim mustikkaa joka myös hyvin siedetty. iltaisin kun olen antanut niin eka unipätkäkin pidentyi (meillä unipätkät nuorimmalla max 1,5h ennen sitä)

alussa kiinteät voi aiheuttaa mahavaivoja, vaikka allergiaa ei olisikaan. joten hyvin varovaisesti ja pikkuhiljaa vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun kokeilin kiinteitä seuraavaksi, kokeile porkkanaa. Meille ei käynyt peruna mutta porkkana tosi hyvin.

Vierailija
4/5 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva on niin pieni (nuori) vielä, niin siitäkin saattaa noi vatsavaivat vielä johtua...

Mutta tuli mieleen, että jos haluat kokeilla velliä, niin voit tehdä maissijauhoista rintamaitoon (tai siis puuron veteen ja löysentää rintamaidolla). Jos siis epäilyttää korvikevellin käyttö.

Sitten voisi kanssa kokeilla kesäkurpitsaa. Se on mietoa ja soseesta tulee tosi löysää. On siis suht helppo eka kiinteä...

T: MrsH

Vierailija
5/5 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä jonkun viikon ja kokeilisin sitten ennemmin kiinteitä kuin korvikkeita tai valmisvellejä, kun vauva kerran on kasvanut hyvin.