Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Juliuksen vanhemmille ja muillekin

16.12.2005 |

Olen ihastunut Julius-nimeen ja jos meille joskus tulisi toinen poika, niin Julius todennäköisesti tulisi kutsumanimeksi. Haluaisinkin kysyä, että kutsuvatko muut lasta koko nimellä vai lyhentyykö ikäviksi lempinimiksi kuten Julle tai Julkku? Minusta olisi sääli, jos noin kaunis nimi jäisi jonkun lempinimen varjoon. Esikoinen on Joel ja harmittaa riittävän paljon, kun moni sanoo JOELI. Grrr! Juliukselle olen mieheni kanssa ajatellut toiseksi nimeksi Benjamin. Esikoisen toinen nimi on Sebastian. Eikös Joel Sebastian ja Julius Benjamin olisi oiva veljeskaksikko. Kysynpä vielä tyttöjen nimistä. Kumpi olisi parempi Olivia Isabella vai Ilona Josefiina?

Kiitos, jos joku ystävällinen niminikkari viitsisi vastata!

Hibiskus

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhentely ja lempinimitely on yleistä. -Joskus ikävää ja häiritsevääkin.

:(

Juuri muuta eivät vanhemmat voi tehdä kuin itse johdonmukaisesti kutsua lasta ristimänimellä ja ärsytyskynnyksen ylittyessä korjata omavaltaista nimenmuuntelua. Viimeistään kouluiässä lapsella lemppari on, jos sellainen on tullakseen. Yksi vaihtoehto on miettiä valmiiksi sellainen omaan korvaan sopiva, jota sitten tarjoaa ei-toivotun vaihtoehdon tilalle, jos näyttää siltä, että ihmisille on " liian vaikeaa" nimen oikean muodon käyttö (Ju, Juli, Jules tms.?).

Minusta sekä Julius, että Joel ovat oikein kauniita nimiä ja Joel Sebastian ja Julius Benjamin olisi kyllä oiva veljeskaksikko. Tyyliltään ja rytmiltään samanlaiset. :)

Tytön nimistä Olivia Isabella ja Ilona Josefiina ensimmäinen miellyttää minua enemmän. Molemmat 1. nimet ovat nyt suosittuja, mutta jos ei se haittaa vanhempia, ei se häiritse minuakaan. Oliviaa aikoinaan -ennen kuin siitä tuli suosittu- kaavailin omallekin mahdoliselle -toiselle- pikkutytölleni ja Isabella on vain niiin kertakaikkisen ihana, että kahdesta suosikin valitseminen oli helppoa. ;)

Vielä loppuun vaihtoehtoinen tytön nimi: Isela Annabel(la)

Vierailija
2/3 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me vanhemmat kutsutaan Juliusta ihan Juliukseksi. Myös Julle-lempinimi on välillä käytössä, mutta itse en pidä sitä ärsyttävänä vaan ihan mukavana. Lisäksi oman perheen käytössä on Jusu ja Juse. Yksi tuttavani tosin kutsuu poikaa Julppu ja sitä en tosiaan kestä vaan ärsytyskynnys aina nousee! Vielä en ole hienotunteisuuttani mitään sanonut. Poika itse on sen verran pieni, ettei kommentoi nimiasiaa.

Varmaan koulussa kavereiden antamille lempinimille ei vanhemmat enää voi sitten mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOS nyt antaisin pojalleni nimen (jota ei ole kylläkään suunnitteilla), se olisi Julius! Ihana nimi! Niin komea ja suloinen!!

Benjamin sopii hienosti toiseksi nimeksi ! Mutta myös Valdemar sopii toiseksi nimeksi (antaa nimeen särmää).

Joel Sebastian rimmaa (voisinko sanoa täydellisesti?!) veljen nimeen.

Meillä tulee itsekin sanottua Danielia joskus " Danieli" ... mutta se minua kismittää kun helposti siitä väännetään Taneli! Dani on nimi, jota hänellä kuitenkin käytetään.

Joel ja Julius, WAU. Upeat nimet! Pitää oikein hehkuttaa.