Terälliset potkupuvut
Löytyykö mistään kohtuuhintaisia (n.10e) terällisiä kokopotkupukuja kokoa 80 ja 86cm?
Enimmäkseen tuon kokoiset ovat terättömiä tai todella hinnakkaita. Tutan retroista suostuin maksamaan 13e, mutta tavallisesta mielummin alle, sillä tarvetta olisi ostaa enemmäin kuin pari. Kertokaa kaikki kauppa kokemukset, mutta erityisesti nettikaupat kiinnostaa.
Kommentit (8)
En kuitenkaan ole tästä ihan varma??
Meidän puvussa mitta näytti olevan 86-92?? Ja aika reilu mitoitus,puku on kuitenkin ostettu kirpparilta...
Toinen H&M:n puku on myös tuon kokoinen,mutta sen olemme saaneet kun poika syntyi,tuttavalta joka selitti ostaneensa kasvun varaa :D Joten siitä on päälle 2v aikaa...
Hei,
eilen sattui Prismassa silmään kotimaiset Marlonin kokopotkarit. Kokoja en huomannut katsoa, mutta aika suurelta kokoskaala näytti. Kuosina oli valkoiset pallot joko vaaleanpunaisella tai vaaleansinivioletilla pohjalla.
Lisäksi ainakin Aution neule (http://www.autionneule.fi/) Alahärmässä valmistaa kokopotkareita. Käväisin viime kesänä heidän tehtaanmyymälässään ja siellä oli ihan kiva valikoima erilaisia kuoseja. Hankaluus vaan on, että heidän tuotteitaan myydään aika harvassa paikassa, esim. pääkaupunkiseudun Anttiloista tai Cittareista en ole löytänyt, vaikka AN webbisivuillaan nuo jälleenmyyjiksi mainitseekin. Postissakin kuulemma toimittavat, mutta mitään kunnollista tuotelistaa tai webbikatalogia ei ole saatavilla.
-Tintti
Ne on mun mielestä aina tosi liukkaita eli siis lapsi ei voi siinä puvussa kaatumatta kävellä ja eikö tuon kokoiset yleensä jo kävele?
Yöpukuna olisi tarkoitus pitää. Totta, tuon kokoisena jo kävelee ja ennen nukkumaanmenoa käytetäänkin puvun kanssa jarrusukkia tai tossuja, jotta ei liukastele. Lapset ovat perineet minulta kylmät ja levottomat jalat, joten yöllä jalat ovat paljaalteen todella kylmät. Oli peitto päällä tai peitto potkittu pois. Sukat jalassa ei voi mennä nukkumaan, mutta terällinen yöpuku kelpaa. Unipussia mietin kun siinä jos jalat pysyisi lämpimänä ilman sukkia, mutta kun välillä nukkumaan mentäessä ei peittokaan kelpaa, niin saattaisi olla että unipussiin ei suostuttaisi menemään. Kuten tekstistä ilmenee, meillä nukkumaanmeno ei aina ole ihan helppoa... Siksipä yritän löytää helpon ratkaisun eli terälliset potkupuvut!
Viime kesänä ostin kummitytölle Jesper Juniorista terällisiä potkupukuja isoja kokoja (90cm). Olivat sitä Jesper Juniorin omaa merkkiä eli ihan kohtuuhintaisia.
Olen aikaisemmin tilannut sieltä juuri kokoja 80cm ja 86cm. Äsken tilasin 90cm, joku seepra kuosi (?) ja hintaa oli 4,40¿.
Meillä ainakin toimii erittäin hyvin yöpukuina. Sukat tytöllä ei pysy hetkeäkään jalassa, joten terälliset lämmittää sitten vähän varpaitakin.
Meillä ainakin poika käyttää vielä terällisiä yöpukuja kokoa 92kin :D se on ihana yöpuku kun mistään ei iho pilkota ja " sukatkin" on jalassa :) ja kävelee ja juoksee eikä liukastu...
Me ollaan löydetty kirppareilta HM:n 92 kokoakin noita,enää eivät taida vaan tehdä siihen kokoon asti
Samaa miettinyt olen AP:n kanssa, koska tarpeet terälliselle kokopuvulle ovat olemassa (taaperon peitto ei pysy päällä ja jalat muutoin viileät, tarvittaessa vaipanvaihto on helppoa kun on vetoketju eikä nepparit jne.).
Tuttan " laatuun" olen totaalisen kyllästynyt ja kokojakaan ei tosiaan taida olla enää isoille. Monilla valmistajilla olen nähnyt vain joko napillisia versioita tai sitten terättömiä (esim. Marimekko, Kappahl). Sukat eivät pysy myöskään tenavalla jalassa enkä unipussiin ala lasta enää tunkemaan kun ei olla aiemminkaan sitä käytetty...
Eli kenties Henkasta voisi löytyä vilä 86-senttisestä ylöspäin?
Nyt olen käyttänyt Tuttan ja vastaavien puolipotkareita bodyn kanssa.