Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla on kolme lasta, joilla kaikilla eri isät.

Vierailija
15.12.2005 |

Lapseni ovat 7vee, 4vee ja nyt kuopus 2kk. Elämäni on vain mennyt näin. Kaikkien miesten kanssa olen seurustellut vakituisesti, mutta aina elämä ei kohtele silkkihansikkain. Oikeastaan syy on minussa, olen aina ahdistunut viimeistään raskaana ollessani miehiini ja halummut tilaa. Haluan elää lasteni kanssa, tosin lapseni saavat toki isiään tavata.

Hämmästyksekseni useimmat ihmiset kehtaavat päivitellä tilannettani jopa suoraan minulle! Koen sen äärimmäisen kiusallisena toisten asioihin sekaantumisena ja tuollainen kommentointi on mielestäni moukkamaista! Olen akateemisesti koulutettu, hyvätuloinen äiti ja lapset ovat minulle tärkeintä elämässäni ja myös elän niin. Tuskin tilanteeni nyt niin erikoinen enään tänä päivänä on???

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin olet ainoa tässä maassa. Mitäpä siitä sitten?

Vierailija
2/16 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millälailla ap:n elämä eroaa muiden yksinhuoltajien elämästä?? Tuskin te kouluttamattomat av-mammat kaikkia yh-äitejä tuomitsette? Ja ompahan ainakin lapsilla välittävä ja koulutettu äiti!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niimpä: TUSKIN OLEN AINOA TÄSSÄ MAASSA!! Siksi minua kiusaakin kaikissa kolujen tai kerhojenkin juhlissa pienet sipisevät kuppikunnat tai ihmiset, jotka kokevat olevansa oikeutettuja kommentoimaan elämääni minulle suoraan. Olempa vielä itse kasvatusalan ammattilainen, joten minullakin olisi usein paljon huomautettavaa muiden tavasta kasvattaa lapsia, mutta koskaan en ole näin toiminut.

Pointtini oli, että haluaisin elää arkeani lasteni kanssa ilman jatkuvaa sipinää. Kotimme on hyvä ja rakastava ja kaikkien isät osallistuvat jokapäiväiseen arkeen jollakin tasolla. Eli saavat myös miehenmallia ihan takuulla. Elämme 2000-lukua ja Suomessa on ennätyspaljon yksinhuoltajia. Mikä tekee minusta erilaisen??

Vierailija
4/16 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun huomasitte että ap onkin ihan ok, niin aloitte etsimään kielioppivirheitä... Ja tiedoksi, akateemisetkin ovat ihmisiä ja ihmisille sattuu virheitä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
5/16 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisen raskauden kohdalla mietin kestänkö sen häpeän, että minulla on kolmelle miehelle lapsia vai teenkö abortin. Isän kanssa päätimme kuitenkin pitää lapsen, aborttiin en kai edes olisi pystynyt.

Lapseni eivät kuitenkaan ole mitään parkoja. Heillä on säännöllinen elämä, kotona ei juo kukaan, kaikki tapaavat isäänsä säännöllisesti, on kerhot ja harrastukset. Ympärillä ukit ja mummit.

En tätä suunnitellut, mutta tämä nyt meni näin ja näin on elettävä. Enkä toivo asioiden olevan erilailla paskanpuhujien takia.

Vierailija
6/16 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset kenellä ei ole omaa elämää ja omaavat huonon itsetunnon ovat tunnetusti suurimpia moraalinvartioita.

Tsemppiä sulle äläkä anna pikkusielujen pahoittaa mieltäsi!

Vierailija
7/16 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä kuitenkin huolehdit lapsistasi. Älävälitä tiukkapipoisista ääliöistä vaan elä omaa elämääsi kaikessa rauhassa. Kaikki ihmiset eivät ole tuomitsevia kusipäitä!

Vierailija
8/16 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wahlgrenillakin ole 8 lasta ja kaikilla eri isä?

Vierailija
9/16 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jakorasia. Ei kannattaisi hankkiutua raskaaksi, jos ei kerran " kestä" niitä äijiä.

Yhhyh tuollaista yh:ta. Mutta mukavasti sataa elatusmaksuja, vai?

Vierailija
10/16 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on harmittanut eniten juuri se, että äitiydessäni korostetaan aina sitä, että lapsillani on eri isät? Ei kuitenkaan koskaan sitä, että hoidan lapseni kotona, enkä todellakaan käy rilluttelemassa...

Vierailija
11/16 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin kaikki täällä on on ollut sängyssä vain yhden ukon kanssa elämänsä aikana.Ap on tullut raskaaksi ja saanut lapsia.Jotku tekee kylmästi abortteja järkkyy.Ei sitä voi tietää aina, että suhde ei toimikaan ikuisesti.Ei todellakaan tee kenestäkään jakorasiaa niinku joku pölvästi tääl kirjotti.

Vierailija
12/16 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jakorasiana, sillä olen ollut sängyssä vain miesten kanssa, joiden kanssa olen seurustellut pitkään. Ja ne suhteen ongelmat ovat kulminoituneet raskausaikana ja olen ajatellut että parempi erota ystävinä kuin jatkaa epätyydyttävää suhdetta. Näin juuri olemme miesteni kanssa lapsiemme parasta ajatelleet!! Kaksi isää asuu aivan lähellä meitä ja yksi viereisessä kaupungissa ja kuten jo mainitsinkin, osallistuvat lasten elämään kovastikkin. Vieläpä niin, etteivät korosta isyyttään vain siihen yhteen tiettyyn omaan lapseensa, vaan vievät ulos toisenkin (vauvaa en vielä ole antanut mukaan) lapsen samalla vaivalla. Toki kaikille lapsille omat isät on selvillä. Tämä on meidän perheemme tapa elää. Toivottavasti edes näin joulun alla annetaan tilaa erilaisille perheille. Pääasiahan on että lapset ovat onnellisia:)

Vierailija
13/16 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ehkäisyn käytöstä ja elämänhallinnasta, edes jonkinlaisesta.

Aikuisen ihmisen, jolla on mitään aivotoimintaa, tulee ymmärtää, että seksistä tulee lapsia, ja miettiä asioita etukäteen etenkin niiden lasten ja myös isien kannalta. Jos elää täysin holtittomasti, hetken hurmassa, ja hankkiutuu raskaaksi jokaisesta vastaantulijasta (mahdollisesti kuvitellen että juuri tämä on 2kk tuntemisen jälkeen Suurta Rakkautta), on tunne-elämän ja järjenkäytön puolella jotakin häikkää. Kyse voi olla myös huonosta itsetunnosta: Luulee voivansa saada ko. miehen itselleen hankkiutumalla raskaaksi, tai muutoin kuvittelee, että äitiys tekee suhteesta tai itsestään jotenkin paremmin.

Jos aikuinen ihminen ei välitä käyttää ehkäisyä (toistuvasti) eikä kykenen ihmissuhteisiin, mutta kykenee tekemään lapsia, on hän samalla tasolla kuin eläimet. Lapsella on oikeus normaaliin elämään, eikä holtittomaan äitiin ja miljoonaan isäpuoleen sekä isään, jonka kanssa ei äiti edes yritä elää, kun kyllästyy ja etsii uuden taas...ja taas ja taas.

Kyse on siis vähän muustakin kuin panojen määrästä, tuossa tuomitsemisessa. Minä ainakin katson hieman hitaasti naista, joka korjaa jotakin ongelmaansa tekemällä lapsia ilman mitään suunnitelmia ja välittämättä lapsen oikeuksista. Ja isien. Kuka tahansa osaa tehdä lapsia, ei se tehtailu kaikkien kanssa ole mikään " saavutus" .

Vierailija
14/16 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat huorahtavan kuvan itsestäni, vaikka et sitä olisikaan. Niin se vaan on...

Vierailija
15/16 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli täällä on kans yks äiti jolla on kolme lasta kolmelle eri miehelle. meillä vaan on eroa sillä tavalla että isät eivät pidä mitään yhteyttä. mutta ei se mitään, heillä on todella rakastava äiti ja muut sukulaiset.

Vierailija
16/16 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain ensimmäisen lapsen seurusteltuani miehen kanssa 7 vuotta. Lapsi oli suunniteltu ja toivóttu. Isän kanssa erosimme myöhemmin, koska yhteiselämme ei enää sujunut. Seuraavan miehen kanssa seurustelin 5 vuotta ennenkuin teimme yhteisen lapsen. Pian lapsen syntymän jälkeen mies kuitenkin näytti oikean luonteensa, vihasi ensimmäistä lastani ja teki tämän elämän helvetiksi. Erosimme. Kun tapasin kolmannen miesystäväni en enää edes halunnut lapsia. Ehkäisy kuitenkin petti ja siinä sitä oltiin. Olisinhan voinut tehdä abortin ja ehkäpä olisin nyt monen silmissä hieman parempi ihminen. Pidimme kuitenkin lapsen, onneksi.

Ei siihen mitään pelkkää ensihuumaa tai ehkäisemättömyyttä tarvita, että lapsia voi olla useammalle miehelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi