Milloin lapsesi sanoi ekan kerran " kiitos" ?
Meillä pikkumies napsautti ekan kerran itse ruoan jälkeen " kiitti" 1v4kk vanhana. Aina ollaan itse kiitetty ruoasta sekä kiitosta ja ole hyvää viljelty leikeissä. Nyt reipas pikkumies kiittää aina ruoasta ja joskus muistaa sen tehdä myös leluista :-)
Tainu ja poju 1v5kk
Kommentit (6)
se muuttui kiitti sanaksi n 1v3kk ikäisenä ja nyt sanoo kiito ( s kirjainta ei osaa vielä sanoa) 1v 8kk. yleensä meillä kiitos sana kulkee niin että kun poika antaa jollekkin jotain hän ilmaisee antavansa esim jonkun tavaran sanalla kiito..... osaa kyllä kiittää esim annettaessa jotaine esinettä hänelle, pitää vain vähän muistuttaa :)
on tullut jo pitkään kun sitä on yritetty viljellä joka tilanteessa. Varmaan tuossa vuos ja pari kuukautta iässä, kun sanoja yleensä ottaen alkoi tulla. Nykyään hyvin painokas " titoos" tulee ihan pyytämättäkin, etenkin jos saa jässiä (eli jäätelöä) tai kessiä eli keksiä.
Käyttää sanaa myös pyytäessään jotakin, ojentaa kättä ja hokee titoos!!! :-)
titlu ja Anna 1 v 5 kk
poika nyökkää päätään ja sanoo tossssssshhh...sellasta suhinaa, ite aina kun anna pojalle jotain sanon että kiitos ja poika yrittää matkia. :D mutta ei puhu viellä muitakaan sanoja kunnolla äiti tulee heikosti myös isi, tätä, tsiiih on kissa :D eiköhän se tosta lähde.
mamma ja mico1v3kk.
tyttö kiitti joutuaan maitoa rinnasta, ja edelleen 1,5v kiittää jos ojennan esineen tai ruuan jälkeen. Neiti puhuu muutenkin paljon, mutta kiitos oli yksi ensimmäisistä sanoista.
Myös merkityksessä ole hyvä eli antaessaan.
ja meillä on nyt varmaan kolmen kuukauden ajan käytetty " tiitti" ja " tiitos" sanoja =). Olen ottanut tavaksi, ettei ruokapöydästä nousta ennenkuin on sanottu kiitos. Poika itse lisää siihen vielä " hyvää" , ja äiti on onnessaan..! :)