Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

surkuhupaisaa...

15.12.2005 |

todella hauskaa!! Meillä on ollut tosi vaikeeta nukkumisen kanssa, alkuun vauvalla oli tosi paljon ilmavaivoja ja tarvitsi lisäksi seuraa,syliä ja tissiä nukahtaakseen ja myös nukkumiseen. Nyt vauva 6 kk ja alkanut lempeän tassuttelun jälkeen nukkumaan yön ilman syöttöä ja lisäksi vielä omassa sängyssä (tosin nukahtaa mun viereen tissille ja nostan siitä sänkyyn), MUTTA minäpä en saakaan unta! Ja lisäksi heräilen yöllä sata kertaa enkä osaa nukahtaa takaisin. olen siis edelleen itse aika väsynyt...Olen kai niin tottunut heräilyyn, heh kyllä on tyhmää.

Oltiin just neuvolassa ja toinen hauska asia. Meille hehkutettiin ennen että 6 kuukauden täysimetys on hyvä juttu ja mä sitten tein niin. meillä jäi 5 kk neuvola väliin ja nyt kun mentiin niin ruvettiinkin hoputtamaan kiinteitä kun meillä menee vain 1 tl perunaa ja mangoa saman verran. No ei kai se vauva heti niitä hyväksy lusikka tolkulla.

kyllä taas nauratti! Pojan pituus käyrä on kuulemma hieman keskiarvoa pienempi (paino ja pää ok), ja se oli niin hui hirveetä. Neuvolat on välillä niin...

Kiitos foorumista! sai taas purkaa tuntoja!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos vastauksesta, kiva kuulla että muillakin samanlaisia mietteitä.. Täytyy tosiaan ottaa rauhassa, vaikeahan se on väkisin ruokaa suuhun tunkea, enkä tosiaan halua vielä harventaa imetysvälejä kun juuri on tuo yösyöminen jäänyt pois..Olisi TODELLA kurjaa jos maidontuotannolle nyt kävisi jotakin...Mutta hyvä tietää että syöttöjen harventaminen voi auttaa. maalaisjärkihän näissä hommissa tuntuu aina parhaiten toimivan, sitä vaan on senverran väsynyt ettei se järki aina kulje..=)

Vierailija
2/5 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

MrsH:

Meilläkin oli niiiin järkyttävää, kun lapsi ei ollu vielä 8kk iässä kerennyt kalaa maistamaan. Huoh! Kohta lähestyy 1v neuvola ja en tiedä uskallanko kertoa, että opettelemme vasta muutakin kuin sileitä soseita (neiti kun yrjöää kaiken rakeisemman).

T: MrsH

meillä sama stoori. Poika pian 1 vee, ja ruoista ei mene kuin sileät ja HIPPin muutama 6/8-kuiselle tarkoitettu sose. Piltin ja Bonan kokkareisille soseille pärskii vaan, ei ole koskaan suostunut syömään lusikallistakaan, niinkuin ei kotitekoisiakaan. Aina välillä yritän karkeampaa ruokaa, mutta minkäs teet kun sylkee pois. Puurot, jugurtit ja sormiruoka menee, mutta kyllä ne määrät pieniä on. Kävin just yhden tutun luona kylässä. Niiden reilun vuoden ikäinen tyttö istui selkä suorassa syöttiksessään ja avasi suutaan mahdollisimman auki niin ettei suupielet vaan sotkeentuisi, ja niin kauan kuin jaksoi lusikkaa tarjota. Huokaus.

Ehkä ennen esikoulua meilläkin, vai täytyyköhän sinnekin pistää pepo-sosetta reppuun...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kanssa tosi huono nukkumaan, olen kyllä aina heränyt yöllä jonkun kerran mutta lasten saannin jälkeen en kyllä voisi kuvitella nukkuvani öitä putkeen. Älä huoli tuosta syönnistä, meidän vauva on nyt 8kk ja on vasta viikko sitten ruvennut syömään jotakin, tarkoittaa siis että päivässä menee aivan korkeintaan yhden pikkupurkillisen verran kiinteitä. Tämä syöminen alkoi vasta siinä vaiheessa kun harvensin imetysvälejä.

Meillä on myös kaikkien lasten kanssa ollut yhtä jos toista " ongelmaa" varsinkin tämän vauvavuoden aikana ja olenkin siinä mielessä ihan hyvilläni että täällä on ns. neuvolatarkastuksia harvemmin eikä niissä tuijoteta käyriä tai muutenkaan kauhistella joka asiaa. Hyvähän se toki on että vauvan kehitystä seurataan mutta välillä en kaipaa että vielä jokin kolmas (tai neljäs tai viides) taho päivittele ja kauhistelee niitä asioita jotka ehkä itseänikin vaivaavat...

Vierailija
4/5 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta menkää ihan omassa tahdissa niiden ruokien kanssa. varsinkin jos lapsi on herkkävatsaisempaa sorttia, niin on ihan hyvä olla kiirehtimättä. Tuntuu, että vaikka neuvolassa kannustetaankin nyt pitkään imetykseen niin silti ne vanhat kaavat on takaraivossa. 7kuisena pitäis jo syömisen onnistua ja kaikki maut pitäis olla maistettuna.

Meilläkin oli niiiin järkyttävää, kun lapsi ei ollu vielä 8kk iässä kerennyt kalaa maistamaan. Huoh! Kohta lähestyy 1v neuvola ja en tiedä uskallanko kertoa, että opettelemme vasta muutakin kuin sileitä soseita (neiti kun yrjöää kaiken rakeisemman).

T: MrsH

5/5 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin tytön nlassa 4kk ikäsenä, ja th meinas että jos vauva nukkuu hyvin ja siis pärjää tissimaidolla, niin turha alottaa vielä kiinteitä. No, nyt käytiin 5kk nlassa ja kyseltiin että joko annan kiinteitä. Myönsin että juu annan, niin sanottiin että ala antamaan lihaaki ym. Minusta aika erikoista koska en aatellu vielä alkaa syöttää lihaa, pysymme vielä kasvis- hedelmä linjalla, että maha saa rauhassa tottua.

Mutta siis 4kk ikäsenä ei vielä saanut alkaa antaa, mutta 5kk ikäsenä piti jo olla annettuna jotain. Eli siis..vähän ristiriitasta mun mielestä. MIssä välissä ne kiinteät sitte ois pitäny alottaa?? Ja miksi on 6kk täysimetys suositus jos kerta kuitenki siihen mennessä pitäs jo vauvan olla saanu kiinteitäki..hmm. En aina ymmärrä näitä neuvolan juttuja. Mutta siis ite alotin jo 4kk ikäsenä maistattamaan kiinteitä, että vauva tottuis niitten makuun...kun olen kuullut niin monelta, että 6kk ikäsenä ku alkaa antaa niin se ei ookkaa niin helppoa kun vauva on tottunut tissimaidolle.

Näin se vaan menee. Ristiriitaisuuksien valtakunta:)