Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MAALISTEN TORSTAI!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä huomannut vielä pinoa, joten pääsinpäs kerrankin itse aloittamaan! =)

Meidän poitsulle puhkesi eilen ensimmäinen hammas! Ikää siis " jo" 9,5kk. On sitä hampia odoteltukin, olin jo melkeinpä menettänyt toivoni. Mutta niin vain se sieltä puskee. Huomasin sen, kun poika peuhasi mahani päällä ja " puri" minua leukaan. Ihmettelin, että mikä siellä pistää ja hammashan siellä!

Huvittavaa kyllä, meillä nukuttiin viime yönä koko yö niin, ettei kertaakaan herätty tuttia vaatimaan. Viimeiset puolitoista viikkoa on ollut sellaista menoa öisin, kun poika oppi itse nousemaan pystyyn. Öisin on sitten huudellut ja välillä ihan jutellutkin itsekseen pimeässä. Eli nyt siis, kun eka hammas tuli, nukuttiin koko yö. Tähän mennessä ei ole mitään kipuiluja ollut. On se kumma, kun tuntuu että näitä hampaita kuitenkin " tehtiin" sen kuusi kuukautta. Lukemattomat kerrat olen hampaita pojan suusta etsinyt, kun on ikenet kutissu, on tullut kuolaa, on kitisty ym. Mutta nyt siis ei mitään! =)

Ihanaa, kun joulu tulee. Kaikki jouluvalmistelut on oikeastaan jo tehty, lahjatkin on ostettu jo viikkoja sitten. Eli nyt vain odotellaan. Mukavaa =)

Hauskaa torstaita kaikille!

Nalle ja hammaspoika 9,5kk

Vierailija
2/5 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hohhoijaa kun väsyttää eli herätty jälleen kello 6.00.Se on nykyisin enemmän sääntö kuin poikkeus että meillä nukuttais pidempään.Harvoin saan tainnutettua uudestaan unille.Ei taideta päästä tänään muskariin kun se on tänään aikaisemmin ja taitaa toiset unet osua just siihen hetkeen.Pitäs kuitenki saaha jotenkin rytmiä muutettua kun muskari jatkuu sit ens vuoden puolella tuolla aikasemmalla ajalla.

Juuso rupes eilen yrittään seisomaan ilma minkäänlaista tukee.Huonostihan siinä kävi,kupsahti pepun kautta kyljelleen.Mut eikun vaan uudestaan!Ihan hassukun ei hoksaa et tukeekin vois ottaa.Sit kun otin syliin ja siinä seisotin niin jalat oli ihan makaroonia.

Kylläpä teki hyvää eilinen hieronta.Vasen puoli oli ihan tukossa,kun Juusoo enempi sillä puolella kannan.Tänään sit salille tai spinningiin kun eilen jäi jumppa väliin.

Jospa rupeis hörppiin vielä toisen kupin kahveeta.

Suohomppeli81 ja Juuso 8.3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti -05 (on muuten samana päivänä syntynyt meidän likat!) kyseli tuolla eilisessä pinkassa rytmeistä..Meillä kävi samalla tavalla mutta muutamana päivänä sit " pakotin" tytön nukkumaan. Kävelin sit vaikka vaunuilla tai ajelin autolla, pääasia että nukkui. Siitä se tasoittui, nyt mennään kaksilla päikkäreillä ja aika kellontarkasti käy ekoille nukkumaan klo 11 ja toisille klo 15. Ilta on välillä melkoista kitinää ja jos se yltyy hurjaksi, nappaan taas rattaat ja lähden kävelylle. Nukkuu just tasan sen mitä kävelen, yleensä vajaa tunti...Ilta menee paremmin ja käy yöunille viimeistään klo 22.

Oon hirmu huono selittämään tuota asiaa, mutta yritä määrätietoisesti vain nukuttaa niille päikkäreille. Missä hän nukkuu parhaiten? Joskus on pakko ottaa vähän tiukemmat rytmit kehiin, meillä oli 8kk ikä aika kaaosta ja ruoka- ja uniajoista oli vaan pidettävä kiinni. Kyläilyt ja kauppailut jäi vähille, kotona se paras rytmi löytyi. Nyt taasen helpottaa.

Joo....viime yö meni kivasti, kerran heräs ja olin just itse kömpiny sänkyyn, tos klo 23. Sit nukuttiin klo 8 asti. Meilläkin tyttö heräs tos aikaisemmin klo 6-6.30 mutta tuota vaihetta kesti ehkä pari viikkoa, onneksi :)

Purpatin tuolla eilisessä viestissä näitä ukon töitä ja ihania kavereitani...Arvatkaas revinkö kohta pelihousuni: ukko soitti että ois taas tuplavuoro! Voi elämän kevät. Tulee siis klo 21 kotiin, syö ja käy nukkumaan. Jotenkin välillä tuntuu rankalta tää elämä ja oleminen. Vaikka Noora onkin tosi " helppo" lapsi, yksinäisyys ehkä enemmänkin iskee. No se siitä aiheesta, arvostanpa taas ehkä kymmenen kertaa enemmän yksinhuoltajia!!!!!

Josko nyt pääsis suihkuun kun neitikin nukkuu :)

Parempaa torstaita teille!!!!

Vierailija
4/5 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas lyhyt pino, missä kaikki? Joulutohinoita....

Itselläni on päivä vierähtänyt ihan arkisesti. Mitä juuri äsken muistin vielä pari parsikuntaa, joille en ollut lähettänyt joulukorttia. Siis eikun tekemään! Joka vuosi sama homma, että aina niitä on tehtävä lisää, vaikka vuosittain pudotetaan joitain listalta pois. No, aina tulee uusia ilmeisesti.

Tänään pääsen vihdoin oikein kunnolla joulutunelmaan. Menen nimittäin koulun joulujuhlaan. Miehet jäävät kotiin, kun siellä on tohinaa niin paljon. Oppilaita yli 400, joten koko juhlavierasmäärä on perinteisesti noin 1000. Joskus jopa yli. Me aina sanotaankin, että se on Kirkonkylän joulujuhla, ei Kirkonkylän Koulun! Tänä vuonna on vain yksi juhla, uudessa yläasteen salissa, joten naulakoilla, parkkipaikalla ym. on tungosta. En viitsi Aleksanteria ottaa mukaan; ehtii näitä koulun juhlia nähdä myöhemminkin.... (Olen siis opettaja.)

Pikkuinen on ollut touhupäällä. Oikeastaan sellaisellla omatoimisella. On nimittäin ollut taas oma itsensä ja puuhastellut pitkiä aikoja itsekseen omien ja muiden mielenkiintoisten tavaroiden kanssa. Niin, ja kuudes hammas puhkesi eilen. Tuli ihan itsekseen sekin.

Taidanpa vilkaista, mistä muusta keskustellaan tällä hetkellä.

Jouluntaikaa kaikille!

T: Mini ja Mini-Aksu 25.3.

Vierailija
5/5 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

On taas jäänyt jotenkin pinoutuminen vähiin. Näpsä on elämänsä ekassa flunssassa ja nukkumisesta ei tuu oikeen mitään kun kokoajan reppanaa yskittää niin hirmusti. Mutta on se uskomatonta kuinka olosuhteisiin nähden nuo lapset ovat pirtsakoita vaikka kuinka on ihan tukossa. Jaksaavat leikkiä ja touhuta samaan malliin ku normaalistikin. Älytöntä. Minä oisin noilla oireilla sängyn pohjassa uikuttamassa... Kuumetta tai edes lämpöä ei Näpsällä ole, onneks, pelkään niin hirmusti kuumekouristuksia jos kuume pääsis korkeelle. Mutta toisaalta kuumehan sen viruksen tappais ja taudita pääsis nopeemmin eroon. Mutta eiköhän tää pian tästä, jo 5. sairastelupäivä menossa...

Huomenna lähetään nettipimentoon pohjoseen jouluksi. Joten...

*********OIKEIN IHANAA JA LÄMPÖISTÄ ENSIMMÄISTÄ JOULUA KAIKILLE MAALIKSILLE!!!!!*****************

Pysykää kaikki terveenä ja toivotaan, että etelään jäävillekin tulis valkea joulu:)

Nähdään tammikuussa!!!;)

-miuqu ja nuhanenä nti näpsä 8,5kk-