Millaisilla oireilla lapsellenne on todettu rs -virus?
Eilen puhuin lääkärin kanssa puhelimessa kun 2-vuotiaamme on ollut todella räkäinen ja oksentelevainen, lääkäri epäili rs-virusta. Meillä on myös vasta muutaman viikon ikäinen vauva jota lääkäri käski tarkkailemaan tarkasti, on kuulemma todella vaarallinen ihan pienelle, flunnsan oireita ei välttämättä edes tule ennen hengitysvaikeuksien alkamista.
Millaisia oireita lapsillanne on ollut, että olette saaneet rs -diagnoosin? Olen ihan paniikissa jos vauva saa sen!
Kommentit (5)
herkästi lääkäriin noin pienen kanssa!
näin...
poika otettiin sairaalaan sisälle selvän keuhkokuumeen takia!
kaksi päivää oli diagnoosina tämä keuhkokuume mutta sit alkoi räkää tulla tuutin täydeltä ja hengittäminen vaikeutui entisestään.
eräs vanhempi hoitaja sit kerran räkää imiessään sanoi että hän haluaisi ottaa rs-näytteen vaikkei lääkäri ollutkaan sitä ns.tilannu.
hoitaja otti sen ja kotiin lähtöpäivänä juoksi meidän perään ja sanoi että teillä sai oli se rs-viruskin.hoitoa se ei onneksi muuttanut ja kotiin päästiin antibioottikuurin kanssa.
mä ymmärsin näin että se rs ei olisi kovin yleinen enää 2 vuotiailla ja yleensä niillä tämä olisi pelkkää flunssaa...(kyselin asiaa oman 2v takia)
mutta itse opittuna...vie lapsi heti lääkäriin ku sun omat hälytyskellot alkaa soida.älä jää kotiin odottelemaan seuraavaa päivää vaan käy ennemmin kumpanakin päivänä!!!
toivottavasti paranette ennen joulua!!!
toa, isommilla menee muutama päivä kuumeessa, yskää ja nuhaa saattaa kestää viikkojakin. Keuhkokuume ja korvatulehdus on mahdollisia lisätauteja.
tai jos se lääkäri meinas ettei tuu ainakaan täs rytäkäs meille ku ei kerran tarttunu jo vaikka se 2v:kin oli siinä keuhkokuumees.
oli muuten kova tauti!
ja aikuiset tartuttaa vauvoille myös. Se on vaan " isoilla ihmisillä" tavallinen flunssa. Muistakaa käsihygienia ja välttäkää flunssaisia ihmisiä, siis vauvaperheissä!