*SYYSVÄKI-04, hyvää TORSTIA :)*
Kommentit (31)
Meillä oli vieraita, kiitos Keilin ja Typy!
Tuli vaan mieleen Aaviksen hellasta ja Lempon vessanpesusta, että minä päivällä tyhjensin aikaisemmin epäonnistuneet suklaamousset vessanpönttöön ja jotain siinä tuli taas, kun unohdin pestä jäljet pois. Sitten iltasella isorinsessa kävi potalla ja kun tyhjensin sitä pönttöön, niin huomasin, että onpa järkyn näköinen pönttö ja meillä vieraita. Näytti oikeasti aika pahalta:) Että näin vieraanvaraisia meillä! Sorry Keilin:) Onneksi oli vain suklaata!
Minä monttu auki luen, kuinka joidenkin miehet hinkkaa tiskipöydät yms. keittiöstä kiiltäviksi monta kertaa päivässä. Tai pesee vessat! Ei meillä vaan. Yhtä surkea olen itse nykyään siivoamaan.
Jaksua alakuloisille, mm. Kukkikselle, Lempolle ja Aavikselle!
Tää lähtee pitelemään taas sohvaa paikoillaan. Kummallisia noi sohvat, kun meinaa vaeltaa muuten pitkin kämppää:)
T: Ynis
Pakko kommentoida tota hoitotukea, että Kela on kyllä tosi hankala noiden kanssa. Kannattaa silti ehdottomasti hakea, jos tuntee olevansa oikeutettu siihen. Me ei olla vieläkään saatu päätöstä, vaikka hakemuksen laitoin heinäkuun alussa. Neuvolan th:kin kuunteli monttu auki tätä touhua. Meillähän menee suurin osa pikkurinsessan neuvola-ajasta aina esikoisen kuulumisiin, vaikkei tyttö itse ois edes mukana. Th niin kovasti huolehtii. Ihana immeinen!
T: Ynis
Kysyn teiltä heti alkuun, millä taktiikalla annatte maitoa? Niin paljon, kun lapsi juo, että nukahtaa, vai onko teillä joku maksimimäärä? Hölmö kysymys mutta kun meillä se oli ennen niin, että iltamaitoa laitettiin 2dl ja se sai riittää. Nyt on miehellä riistäytynyt käsistä ja pullossa on aina 3dl ja monesti se menee tyhjäksi. Aiheuttaa vaan vaipalle melkoisia vaatimuksia. Ja siksikin mietin, että joskushan tuosta pullosta pitää päästä eroon...
Meillä on taas oltu ummessa. Siis Onnilla ei oikein kakkimus ole tällä viikolla kulkenut. Tänään on ponnistellut koko päivän. Laitettiin vähän siksikin suppo kylvyn jälkeen, että se auttais. Sitten raukka tuolla naulakon alla karjui ja ponnisti selkä kyyryssä:( Ja tulihan sieltä iso möykky aika kuivakkaa tavaraa. Vaikka eilen söi rusinaa tosi paljon.
Ruokakaan ei ole tänään maistunut. Ei kai se kipeänä maistukaan mutta sitten voi odottaa yöllä olevan nälkä. Miten te muut toimitte? Jos oikeasti ei jonain iltana mene iltapalaa paljonkaan ja lapsi herää yöllä ihan selvästi nälkäänsä, mitä teette? Maitopulloa kun en enää aio ottaa yökäyttöön.
Nyt siiderin kimppuun ja sitten nukkumaan.
Aavikselle paljon paljon voimia! Ja muillekin tarvitseville!!!
Ja se siivousg: Mies on aika kömpelö lajitteleen pyykkejä puhtaana. Siis vie kyllä vaatteet kaappiin mutta vähän minne sattuu. Hyllyissä ei lue, että bodyt, sukkikset yms mutta näkeehän se sokeakin:) Mutta silti välillä on vähän miten sattuu. JOskus siitä napisen mutta harvemmin enää. Muutenhan tuo siivoaa ja pitää keittiön ja vessan siistinä ja osallistuu paljon.
T-P
Eli meillä mies myös tiskaa, imuroi ym. kun käsken. Hellan ja uunin pesu on hänen hommiaan. Samoin työ johon minä en puutu, on ikkunoiden pesu. Se on miesten hommaa! Mies laittaa mielellään puhtaat astiat kaappiin, minä taas mielellään likaiset koneeseen. Että tällaista työnjakoa...
Mutta menen nyt saunaan, että kerkeän katsomaan Everwoodia!
Ja iltamaitopullo; meillä menee illalla noin 150 ml maitoa, ja siihen T tyytyy.
Moi! Mimmu
Miehellä poskiontelotulehus ja antibiootit..tästäkö lähtee meidän taudit liikkeelle??!!!
Mies ei todellakaan kiillota tiskapöytiä tai helloja,ei juuri rättiin koske!!Imuroi ja tyhjentää tiskakonetta,mut ei ihan ite vaa,vaan aina täytyy sanoo...Mistä sais tollasen talousihmeen???
Iltapullo: vajaan 2dl typy juo ja sit sänkyy...Vaippa taas viimeyönä vaihettii,ku sitä vettä latki pitkin yötä... Mitähän tänä yönä??En jaksa!!!
Voimia väsyille ja alakuloon pirteyttä!!
Mimmulilta hus kauas pois tuo kamala tauti!!!!
jatu
Lempo:tsemppiä taistelija!!!!On kyllä tuo Kelan homma vaikeeta ja hidasta!!!!
Typy tahtoo syödä ite!!!!Etu sormella pöytää tököttää " että lautanen siihen" ,lusikan tahtoo myös,mutta kun hän ei yhtään osaa viedä ruokaa edes suuta päin!!!!!Minä en jaksa sitä sotkua!!!!Poikaa syöttelin kauan ja ei se edes tahtonu ite syödä ja homma meni tosi siististi ja kivuttomasti kun hän alkoi itse syömään...
Apua!!!Onko muilla niitä erikoislusikoita?Muistelin et pojal ois ollu sellanen käyrä mil ois helpompi syödä....Mut eihän sekää tietty suuhun mene jos ei edes suunta ole oikee!!
Typyllä on muutenkin tahto sormi ;-) Jos jotain tahtoo ni etusormella näyttää et mitä ja mihin laitetaa...ja tekee sen tosi voimakkaasti!!!
jatu
Ynis: Kiitokset! Kiva, että päästiin tuulettumaan ja tapaamaan teitä! Typy nukahti saman tien kun olin turvaistuimen remelit saanut kiinnitettyä.
Kyllä ne suklaamoussen jämät olivat ihan erehdyttävän näköiset, mutta eipäs kyllä haissut aidolle tavaralle :-) Ja tämä kahden kissan keinoemo ei pienistä hätkähdä, on sitä paljon pahempaakin nähty kuin moussea pytyssä.
Meillä se vasta siivo on jälleen kerran ja huomenissa järkky päivä. Ehkä just ja just saan kodin joulukuntoon aatoksi...
Aavikselle rutkasti jaksua! Ymmärrän niin hyvin väsymisesi ja tuntuu pahalta kun ei voi auttaa kuin virtuaalisesti. Minäkin odotin sitä ruohonkorren katkeamista ennen omaa " lomaani" ja kyllä loma auttoi paljon, vaikka sen takia moni muu asia taas meni takapakkia tai huonompaan suuntaan.
Kaksi kirjoitusyritystä tällä viikolla päättynyt koneen sippaamiseen, joten lähetän NYT tämän vaillinaisen pätkän...
Keilin & Typy
meillä tulee olemaan ISO ongelma päästä tosta pullosta eroon, siis iltaisin ainoastaan on maitopullo käytössä. Ida juo n. 2,5dl joka ilta, mutta muistan kyllä aikoja Idan ollessa kipeänä tms. niin maitoa meni illalla esim. 4dl. huh huh. Nyt oon miettiny, et heitänkö vaan ton pullotutin roskiin, ja siihen loppu se iltapulloilu, vai et vaihdanko maidon veteen niinku kaveri teki tytölleen???? siihen loppu heillä iltapulloilu.
jatun typy kuulostaa kyllä oikealta tehopakkaukselta :) ja tapa jolla jatu kerrot asioista, on mun mieleen, ilolla luen sun juttuja vaikken iloitsekaan siitä, ettei teillä nukuta.
sekavaa sekavaa selitystä, oon yrittäny päntätä huomiseen kokeeseen, 300 sivua täynnä käsitteitä. Ajattelin mennä katsomaan millaisia kysymyksiä on, vastaan jos osaan ja sitten uusintaan tai korottamaan. En jaksa en jaksa en jaksa!!!
nyt nukkumaan. Ida oli hoidossa mun vanhemmilla, tunnin jälkeen mun isä soitti, että miten tästä saa virran pois päältä :) heiän 150 neliötä on täynnä mielenkiintosia juttuja, kuten takka, sauna, kodinhoitohuone jne.
Onneks meil on vaa nää 67 neliötä mihin ei moisia hienouksia mahu :(
Olin yksin saunassa ku ipskut nukku-Luxusta!!
Voi,Tomera..ihana et joku jaksaa lukee :-) Ja kyllä typy on tehokas koko hereillä olo aikansa-ja sitä riittää...iha pelottavalta kuulostaisi tuo 150m2!!!
Tuo typyn tahtosormi on kyllä huippu.Sillä se sanoo itselleen soo,soo ja ohjastaa mua..Kun tulen kaupasta,kassit viedää keittiöö ja typy sorella näyttää mihin kassit laitetaa ja sit se tyhjentää ne kaikki tavarat!Jos oon nopee,se antaa mulle kätee, jos en ni lastaa kaikki lattialle ;-D
Sanoin äitille et ei laittele kovin matalalle joulukoristuksia ni ei tarvi keräillä pois...laittaa sit ku me kuitenki joulupvänä lähetää kotii..
Taas on marjatta ollu hommissa ;-D Tilasin typylle verhot,ihanat tuli.Tänää aloin laittaa ikkunaa ni nehän oli lyhyet eli kannattaa mitata ikunat enneku tilailee!!Onneks verhot oli viel 10cm lyhyemmät ku esittees ni voin laittaa takas vaik on jo menny vähä aikaa..
Mitähän vielä...ootan et kynslakka kuivuu ja tarviin seuraa..
Sitähän se Aavisko ihmetteli et miten työssä käyvät ja opiskelijat...sitä minäkin ihmettelen!!Nyt vaikka nuo Tomeran kouluraportit...en mä ikinä selviis!!!!Tsemppiä teille!!!!
kerran näin kyl unta et olin lähteny hoitsun opintoja jatkamaa...Kääk!!!
Onpas kello paljo,uskaltasko unta toivoo...
Kauniita unia!!
jatu
Tuli mielee et eilen pojan juhlissa oli tyttövauva,joka oli syntyny 6.9.05...Mul oli samanlainen nyytti juhissa vuos sitten..niisk...
jatu
Ihan kohta alan raivaamaan tätä paperivuorta joka on tähän olkkarin pöydällä päässyt salavihkaa kasvamaan, mutta sitä ennen pari sanaa tänne.
Aavikselle halaus ja joulupaketissa lisää neliöitä >>>>>>>>>>>>>>
Lempolle halaus myös. Leijonaemona taistelit poikasesi puolesta. Urhea olet. Toivottavasti saatte hoitotuen. Täällä taitaa syyslapsissa olla monta muutakin sairaan lapsen hoitotukeen oikeutettua, käykääpä katsomassa Kelan sivuilta. Kriteereissä on ainakin toistuvat korvatulehdukset ja astma, ulkoa en pykäliä muista.
Meidän navat ).( (.) ).( (arvaatkaa kuka kukin on :) ) - todellinen kiukkupäivä tänään. Onko se merkki paranemisesta? Tahtoo syliin - ei tahdokaan - tahtoo taas - syödään - ei syödä - kylvetään - ei kylvetä. Viime yön hyvillä unilla pinna venyi enkä hermostunut, mies livahti treeneihin hoidettuaan pikku raivotarta koko päivän. Nyt tahdon-en-tahdo-pikkunainen on nukkumassa ja minä täällä kuuntelen koska herää noihin yskänpuuskiinsa.
Niin, pidetään ne yskät vaan suussa ja tilataan 30 cm lunta! Piletille nautinnollista viikonloppua!
Mimmulille pikaista paranemista!
Ja Kukkuulle minäkin toivotan aurinkoisia päiviä, lumitilaukseni ulottuu myös sinne itään päin!
Nyt raivauspuuhiin. Miksi tavarat eivät osaa itse mennä takaisin paikalleen, häh? Huonosti kasvatettuja?
- tea -