Kaksosten odottajien HCG alussa?
Mulle siirrettiin kaksi alkiota (ilman toivomustani) ja nyt hcg oli yli 800. Ja siis pp14. Voisiko kyseessä olla kaksoset? Ekassa raskaudessani pp14 hcg oli 350. Eli siihen verraten korkea hcg.
Mua pelottaa ihan oikeasti että miten tässä käy. Eikös keskenmenoriski ole suurempi juuri silloin, jos kaksi alkiota kiinnittynyt.
nimim. Huolissaan oleva rv 4+1
Kommentit (10)
Anteeksi, että sotken lusikkani soppaan vaikka en kaksosodottaja olekaan..
Minulle siirrettiin kaksi alkiota parisen vuotta sitten ja pp. 14 hcg oli 680 eli aika korkea. Kuitenkin vain yksi alkio oli kiinnittynyt. Korkea arvo ei siis välttämättä kerro tuplista.
Oikein paljon Onnea odotukseen, kyllä kaikki menee hyvin :)
Hei! Mulla oli pp15 hcg huimat 1373 ja lääkäri epäili kaksosraskautta, koska kaksi alkiota oli siirretty (tuoresiirto). Kuitenkin ultrassa näkyi vain yksi alkio eikä edes jäänteitä siitä toisesta. Ja yksi poika syntyi :)
Onnellista odotusta!
... niin kyllä sitä kai vasta ultrassa näkee, onko yksi vai kaksi, mutta kyllä sitä aika usein kaksosten odottajilla on ollut " kaksinkertainen" arvo... pitää kuitenkin olla aika varhainen aika, ja silloin nämä ennusteet pitävät parhaiten paikkansa - siis pp. 12-14 pystyy parhaiten " vertaamaan" , myöhemmin arvot nousevat hyvin yksilöllisesti ja jos ei ole häikkää, niin arvoja ei enää useammin mitata... yhdellä kolmosen odottajalla oli arvot kolminkertaiset ja niin oli kolme matkassa ja kolme syntyikin!
Oli kuitenkin kiva lukea, että ei tämä elämä ihan noin suoraviivaista ole, kuin äkkiseltään luulisi!
Jossain ultrassa pitäisi näkyä, että onko kaksoset eri vai samassa " pussissa" , jos on eri pussit, niin keskenmenoriski on käsittääkseni huomattavasti pienempi... pelko pois ja nauti täysin rinnoin ennen " vilinää" ... :-)
Onnea ja jaksut ultran odotteluun :-)
Eemeli
(mun yleinen mainospätkä: 4*ICSI takana, otetaan lahjoituksena vastaan ylijäämälääkkeitä ulkomailla helmiikuun (?) puolessavälissä alkavaan hoitoon: Menopur tai Menogon ja Orgalutran sekä 2 kuukauden lykkäämisen takia myös Gracial-e-pillereitä yksi kierros... mailaile:
eemelikaksi@hotmail.com)
Kiitos vastanneille. Itsekin arvelen niitä tuplia. Kun kerta hcg noin korkea, viime raskauteen verrattuna.
Jännittää kyllä valtavasti eka ultra, kun selviää sykkeiden määrä.
Raskausoireitakin on, eli älytön väsymys, ja hieman huono olo.
Mulla oli hcg pp 14 375 ja tuplat tulossa ;) Hcg:n määrään vaikuttaa käsittääkseni myös alkioiden ikä siirtohetkellä? Nämä tuplat olivat siirrettäessä kahden päivän ikäisiä PAS-alkioita. Esikoisen aikoihin pp 15 hcg oli 648 ja PAS-alkio siirrettäessä kolmen päivän ikäinen.
Onnea joka tapauksessa! Tuplaodotus tuntui aluksi (aika pitkäänkin) todella pelottavalta, muttä nyt se tuntuu jo aivan " oikealta" olotilalta :)
Cikuriina ja Vimpulat rv 28+4
Nuo hormoniarvothan hypähtelevät huimia loikkia päivittäin, joten pelkästään sen perusteella ei vielä voi sanoa, onko molemmat kiinnittyneet. Eli mullakin olisi saattanut saman päivän iltana olla jo aivan eri luokan arvot.
täällä ollaan odotuksessa ihan alussa ja kaksosraskaus selviää vasta tosiaan ultrassa 4.1. Kaksi siirrettiin tuoresiirrossa ja pp 14 hcg arvo oli 1172 :D
Mulla oli hcg pp14 680. Kaksi alkiota siirrettiin passissa ja molemmat ovat kyydissä :) Mulle ainakin vihjailtiin tuosta arvosta, että tuplat saattavat olla tulossa.
Hilmis rv 11+6
meille siirrettiin kaksi alkiota ja pp14 HCG arvo oli 769, kuitenkin vain yksi vauva on tällä hetkellä tulossa (nyt 12+3)
Minulle siirrettiin myös tuoresiirrossa kaksialkiota ja 14 piinapäivä
oli HCG arvo 520 ja kyseessä tuplat. Nyt raskausviikkoja 10+3