Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen pannut merkille, että usein nämä vähävaraiset kotiäidit

Vierailija
14.12.2005 |

jotka tarvitsevat välillä jopa toimeentulotukea, hankkivat kaiken ruuan (nyt esim jou´luruuat) valmiina! Eikö olisi taloudellisesti järkevämpää tehdä itse, niin sdaisi huomattavasti enempi ja halvemmalla?

Laatikot, piparit, tortut, kakut ym. haetaan kaupasta valmiina, eikä mitään tehdä itse, vaikka kotona työttömänä/hoitovapaalla ollaan..Kummastuttaa..

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiiristä hyvin tuttua..

Oikeasti ihmettelen, miksei edes jotain voisi tehdä itse, kun siinä säästäisi rahaa?!

Lasten kanssa leipominen ja puuhastelu on sitä paitsi hauskaa! Ainakin pieninä annoksina ;)

Ei ollut tarkjoitus haukkua ketään, vaan kysyä miksi ei tekisi joitain helpoimpia ruokia/leipomuksia itse.

ap

Vierailija
22/58 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä et huumoria riittää vaik tiukkaa rahoista:D

Siis emptiat puolellasi, nimim. naama kiinni ruudussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen takia kun meillä mies on ainoa joka tykkää noista perinteisistä laatikoista ym. Ostetaan ne kaupasta, olis musta hölmöä tehdä niitä itse vaan yhdelle ihmiselle.

Vierailija
24/58 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Lasten kanssa leipominen ja puuhastelu on sitä paitsi hauskaa! Ainakin pieninä annoksina ;)

Yksi kiipeää pöydälle, toinen tyhjentää keittiön kaappeja ja kolmas polttaa näppinsä kuumaan uuninluukkuun...

Ehkä meillä on ihan erilainen käsitys hauskanpidosta?

Vierailija
25/58 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti on hauskaa.

Vierailija:

Yksi kiipeää pöydälle, toinen tyhjentää keittiön kaappeja ja kolmas polttaa näppinsä kuumaan uuninluukkuun...

Ehkä meillä on ihan erilainen käsitys hauskanpidosta?

Vierailija
26/58 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja missä kulkee av:lla köyhän raja? alle 2000 euroa tilille kuukaudessa saavat perheet vai? Olis kiva tietää.

Vierailija
27/58 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä ne osais, jos niitten kaa joskus ees yrittäs leipoo. mut ei kerkeä kun pitää surffata netissä ja juoda kaljaa ja valittaa kun sosku ei tuu apuun ostamaan joululahjoja lapsosille.

nauran teille. säälin lapsianne.

Vierailija
28/58 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei oikeesti, mitä pahaa siinä on, jos helpottaa omaa arkeaan siten, että jättää ne laatikot tekemättä ja ostaa valmiita? Säästö on aika pieni, jos sitäkään. Kaikki eivät nauti niiden tekemisestä. Kyllä lapsiperheessä riittää tekemistä muutenkin. Eikä kaikki saa kicksejä siitä, että voi todeta itse tehneensä kaikki alusta loppuun.

Vierailija
29/58 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein odottavat aina milloin pääsevät leipomaan! Monesti haluan leipoa rauhassa, mutta joululeivonnaist leivotaan aina yhdessä ja hauskaa on! Lapset saavat pienet palat taikinaa ja itse siitä leipovat omat luomuksensa ja voi sitä iloa, kun pääsevät niitä syömään.

ap

Vierailija
30/58 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetelkaa nyt edes jotain itse tekemään!

Vierailija
31/58 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos todella nautit leipomisesta ja ruuanlaitosta ja muutoinkin olet tyytyväinen elämääsi, niin mikä saa sinut arvostelemaan muita? Jotakin sinulla täytyy olla pielessä? Harmittaako se, että toiset osaavat ottaa rennosti, vai? Jos olet tyytyväinen itseesi niin fine, ole toki -mutta silloin ei yleensä ole tarvetta muiden sättimiseen.

Toivotan sinulle rentouttavaa joulua.

Vierailija
32/58 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hänellä sitä onkin sitä aikaa. Mutta tutkimustulosten mukaan hoitovapaalla olevat tekevät päivässä kaksinkertaisen työpäivän eli kun mamma joka on töissä tekee 9 tuntia niin mamma joka on kotona tekee 18 tunnin työpäivän.

Ja kun miettii tätä palkkasuhdetta niin herää kysymys että miksiköhän on niin pirun tiukkaa rahassa kun on kotona.....että jokaisella asialla on se " kääntöpuolensa " ;)

Vierailija
33/58 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä nyt sinun tapasi " ylentää" itsesi? " Minä se vaan olen niin aikaansaava ihminen" ?

Vierailija
34/58 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pöytään kuuluu laatikot, kinkku, rosolli ja limput päällysteineen. Sitten tietty piparit ja tortut kahvin kanssa ja aattoaamun riisipuuro ja rusinasoppa.

Voisin tietty tehdä myös lipeäkalat ym, mutta kukaan ei niitä söisi. Miksi siis pistää vähät rahat turhaan.

Teen itse suurimman osan, leipomukset valmistaikinoista, mielestäni tulee halvemmaksi niin. Laatikoita en ole itse tehnyt ikinä, enkä tee.

Lasten kanssa riittää puuhaa muutenkin, osaavat kyllä leipoa itsekkin, ovat saaneet olla mukana leipomisessa ja ruuanlaitossa pienestä pitäen.

Vierailija
35/58 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsi, sainkohan mä huonon äidin maineen kun täss yhtenä päivänä hain valmisruokia perheelleni, purkkiruuat lapsille ja meille aikuisille valmista einestä. Nyt sitten joku niposuperihminen varmaan kassajonossa katsoi, että voi tuota nuorta äitiä kun ostaa valmisruokaa, eikö se raukka tajua, että tekemällä ruuan kotona iha itse, niin säästää pitkän pennin...

Tosiasia on kuitenkin meillä se, että kotiruokaa tehdään meillä päivittäin, eineksiä ostetaan ehkä kerran kuussa. Eli jos joskus näet jonku ihmisen ostavan sitä kaupanruokaa, niin ei se tee ihmisestä mielestäni mitään uusavutonta-yhteiskunnan tuilla elävää ihmistä. ..

Asioilla on aina kaksi puolta, ellei useampikin..:)

Vierailija
36/58 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap. ja kaikki häntä peesaavat kaupan kassalla töissä, vai miten te tällaisia olette panneet merkille? Minä en tosiaankaan tiedä mitä muut joulupöydässään tarjoavat, tai onko se mahdollisesti valmiina ostettu, enkä sitäkään minkä verran näillä kotiäiti- tai työssä käyvillä tuttavillani on varaa niiden ruokien laittamiseen käytettävissä.

Vierailija
37/58 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai käytkö kenties itsekkin sossussa joten tunnet porukan? :)

En ole sossun asiakas, mutten rikaskaan. Ostan laatikot valmiina koska säästö minkä tämmönen pieni perhe saisi itse tekemällä on tosi pieni.

Piparit ja tortut teen valmiista taikinasta ihan samasta syystä.

Ehkä sitten kannattaa kaikki laatikot ja taikinat itse vääntää jos on kyseessä isompi perhe.

Vierailija
38/58 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti itsekin tiedän monia ihmisiä, joilla vähän varat menevät tupakkaan ja kaljaan ja eineksiin. Ei osata eikä huvita hoitaa kotia, lapsetkin nyt vaan tavallaan tupsahtavat maailmaan ja pyörivät siinä sivussa.

Minun kokemuksieni mukaan nämä ihmiset eivät ole useinkaan varsinaisesti kotiäitejä, eli jääneet harkiten kotiin lapsiaan hoitamaan. Kunhan nyt vaan ajelehtivat. Raha tulee useimmiten työttömyyspäivärahoina, lapsilisinä ja muina tukina kylläkin, mutta jotkut käyvät töissäkin. He ovat useimmiten saaneet jo kotona samanlaisen elämänmallin ja jatkavat samaa mallia seuraavallekin sukupolvelle. Surullista.

Vierailija
39/58 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän sitä jonkinasteisena saamattomuutena tai päämäärättömyytenä. Nimenomaan tuollaista ajelehtimista on heidän elämänsä, useimmiten niitä lapsiakin tupsahtaa useampi...Ei mulle sopiva elämäntyyli!

Vierailija
40/58 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä ei monestikaan ole halujakaan opetella mitään uutta, sieltä kaupasta kun nyt sattuu saamaan helpommalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan