pikaista apua riitaan exän kanssa!
tilanne mennyt niin pahaksi exän kanssa, että pakko mennä sosiaalitoimistoon neuvottelemaan sopimukset uusiksi - ja kenties jopa oikeuteen.
lapset asuu mun luona ja ovat yhteishuollossa. lapset ovat leikki-ikäisiä. Exä kutsunut nyt palaverin sossuun, syyttää mua tapaamisten estämisestä ja yhteydenpidon estämisestä hänen ja lasten välillä.
On soitellut jo sossuun ja esittänyt surkeaa isää, jota lähiäiti sortaa ja pompottelee.
Totuus on kuitenkin se, ettei ole itse pitänyt yhteyttä lapsiin eikä ole tavannut omasta halustaan. Kerran halusi tavata, mutta lapsella oli silloin lääkäriaika (jota jonotettu kuukausi) ja kun en lääkäriaikaa suostunut perumaan vaan ehdotin tapaamista koska tahansa muulloin niin se on nyt paha exän mielestä. Muutenkin ehdottaa tapaamisia päivän varoitusajalla eikä hyväksy että meillä on jo jotain ohjelmaa sovittu - estän siis tapaamisia.
Mulla on puhelin täynnä omia lähetettyjä tekstiviestejä,joissa kehoitan exää pitämään yhteyttä, soittamaan koska tahansa (ei vain soita), lukuisia viestejä joissa kerron että lapset yritti soittaa (ja exä ei vastannut). Nyt puhelimen muisti täynnä ja noi tekstiviestit pitäisi säilyttää, niillä olisi hyvä todistaa oma kanta sossussa (että olen kannustanut exää yhteydenpitoon lukuisia kertoja), tekstiviestit uhkaa hävitä, miten saan ne säilytettyä? Puhelimeen/ kortille niitä ei voi jättää kun puhelin uhkaa muutenkin laueta.
Miten pitää toimia jos ne kirjoittaa ylös, pitääkö jonkun todistaa ne? Puhelimestahan ne on helppo todentaa, mutta jos kirjoitan ne paperille niin niillä tuskin on mitään todistusarvoa. Pitääkö mun hankkia joku todistaja kun kirjoitan niitä ylös? Kelpaako siskoni todistajaksi?
Tilanne on se, että exän kanssa ei voi jutella. Ja sossussa on vain mun sana sen sanaa vastaan jos en mitään muuta pysty todistamaan. Entä oikeudessa?
Auttaakaa, en jaksa enää tapella sen hullun kanssa ja noilla pystyisin hyvin todistamaan, että en ole estänyt yhteydenpitoa.
Kommentit (6)
jos nyt jotenkin saisit ne säilymään ja tarvitseeko niitä sitten näyttääkkään.
Pyydät lastenvalvojalta, että nyt tehdään sellaiset paperit, joissa on kellon aikoja myöten ne tapaamisajat ja niitä on noudatettava. Nakita exällesi vielä hyviä ryyppypyhiä tapaamispäiviksi niin saa tarpeekseen.
Sossu on paikka, jossa neuvotellaan tässä vaiheessa. Sinun ei tarvitse todistella siellä mitään, eikä viedä sinne todistusaineistoa. Jos asia etenee oikeuteen, voi sinne sitten hommata niitä todisteitahalutessaan.
Avoimin kortein sinne sossuun, kysyt mieheltä siellä niitten sossujen kuullen, miten hän haluaa lapsia tavata - yksityiskohtaisesti. Sinun ei tosiaankaan tarvitse suostua siihen, että muutaman päivän varoitusajalla järjestät tapaamisen ja perutte omat suunnitelmanne lasten kanssa. Ja sitten jos mies tekee jonkun ahdotelman, mietit, oletko valmis sellaiseen sopimukseen.
Jos teillä ei ole paperille laadittua tapaamissopimusta, sellainen kannattaa laatia. Ja sen voi tehdä siellä sossussa. Mitä yksityiskohtaisempi sopimus, sitä vähemmän sitten jää riideltävää. Jotkut haluavat ympäripyöreän sopimuksen tai eivät laita paperille korkeintaan kuin jotain tyyliin " tapaamiset kaksi kertaa kuukaudessa" . Ajatuksena heillä lie se, että tällainen sopimus on joustava. Ongelmana on se, että kun ei ole tarkkaan sovittu mitään, jokaisesta tapaamisesta saa aikaan riidan: milloin, kuinka kauan tapaamiset kestävät, kumpi hakee ja vie jne..
sillä on paljon työmatkoja ulkomaille, pitkiäkin aikoja ja lyhyellä varoitusajalla.
Sossu on valmiiksi sitä mieltä että estän niitä tapaamisia (kun exä on sinne soittanut ja sossusta soitettiin mulle, puhelun sävystä ei voinut erehtyä). Siksi ajattelin että olisi ollut suoraa todistusta siitä että exä valehtelee että voisin näyttää viestien sisällön eikä tarvitsisi alkaa puolustelemaan. Se sossu sanoi mulle puhelimessa että täytyy keskustella kun en huolehdi siitä että lapsilla säilyisi kontakti isään. Eli on uskonut exän puheet täysin. Siksi olisi hyvä antaa suoraan käteen tuo tekstiviestivaihto, siinä näkyisi suoraan se että exä valehtelee. Jos yritän vain sanallisesti selittää asiaa niin exä pyörittää asian kuitenkin toisin päin.
puhelimia. Korjaajat saavat tiedot siirrettyä koneelle ja tulostaa ne sieltä ulos. Pyydä vielä todistamaan, että tiedot on otettu sun puhelimesta.
Usein, kun puhelimia korjataan, niin tiedot otetaan talteen tietokoneelle, josta ne saadaan takaisin puhelimeen kun puhelin on korjattu. Ainakin joissakin puhelinmalleissa onnistuu.
myöhemmin auttaa sinua, kun neuvottelette asioista.
ja sitten printtaisit sieltä pois? Mutta en tiedä näkyiskö niissä enää alkuperäinen päivämäärä ja aika.