Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kuinka usein lapsenne saa juoda teetä?

13.12.2005 |

Meillä poika juo harvoin teetä,mutta haluaisi juoda useammin,joten kuinka usein saisi juoda.Ennen en antanut,mutta sitten kuulin että päiväkodissakin lapsille kuulema annetaan niin ajttelin et voi joskus juoda.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

halutessaan kupin päivässä. pyytää ehkä pari kertaa viikossa.

Vierailija
2/31 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei edes cokista. Kofeiini on erittäin addiktioivaa, ja sitä on teessä lähes yhtä paljon kuin kahvissa, vihreässä teessä erityisesti. Minusta pienellä lapsella ei tarvitse vielä olla addiktioita... Itselleni on annettu kahvia jo ½-vuotiaana (mikä on minusta ihan sairasta) ja olenkin ollut koukussa kofeiiniin jo ihan pienenä. Joten ei samaa lapsilleni, kiitos!

Meillä ei myöskään juoda mitään yrttijuomia, koskapa lapseni ei ole sellaista kaivannut, niin en ole nähnyt mitään syytä hänelle sellaista tarjota. Kun aikuiset juovat kahvia tai teetä, lapsi juo yleensä tuoremehua tai joskus silloin tällöin sokeroitua mehua. Minusta sokeri on pienempi paha kuin kofeiini, koska riippuvuus siitä on aika lailla vaatimattomampi...! Joo, meillä on aika lailla lipsuttu tosta sokerin käytöstä muuten(kin), mutta tästä en kyllä jousta.

T: Piia ja Elias 3v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli noin kerran viikossa pienen mukillisen. Rooibos-teetä annan yleensä, koska sehän on (kuten edellä mainittiin) kofeiinitonta sekä sisältää runsaasti antioksidantteja. Käy siis myös pienelle lapselle. Mutta en kyllä jaksa uskoa, että pieni määrä tavallista teetäkään mitään kofeiini-addiktia lapsesta tekee...

Vierailija
4/31 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttärellä ikää 2v8kk.. ja miksikäs sitä teetä pitäisi antaa?! En jaksa paasata kofeiineista. enkä teaniineista (tms.), mutta on itsellä ainakin olo hitsin kiva ollut aina, kun ei ole ollut mitään tuommoisia tai muitakaan addiktiota - tästä kiitos vanhemmilleni! : )

Ehkä sitten teetä muutaman vuoden päästä ihan satunnaisesti - maistiaisiksi? Tämä on taas näitä aiheita, joiden oloa tällä palstalla ihmettelen..

- Tiina -

Vierailija
5/31 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistanpa vielä hyvin taannoisen valmisruokakeskustelun, missä muutama tähänkin ketjuun vastanneista kertoi käyttävänsä paljonkin eineksiä. Nyt tässä ketjussa samat ihmiset puhuvat teestä kuin suurimman luokan myrkystä.

Jos nyt itse ajattelen, että pitäisi valita joko a. kerran viikossa laihaa hedelmäteetä tai b. päivittäin einestä eipä tarvitsisi paljon miettiä.....

Itse en ole antanut lapsille teetä siitä yksinkertaisesta syystä ettei sitä meillä aikuisetkaan juo, eikä ole tullut mieleen lapsia varten ostaa. Kuitenkin, jos esim. kyläpaikassa tulisi tilanne, että lapsi sitä pyytäisi, varmasti antaisin maistaa pienen mukillisen.

Vierailija
6/31 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siis juodaan yleensä aamutee ja välillä iltatee, kahvia kotona hyvin harvoin. Joten jos poika haluaa teetä niin saa mukin, jossa on tilkka vihreää teetä ja reilusti maitoa. Tämä tapa alkoi kun meillä tuon maidon kanssa on ollut vähän ongelmia ja kun tätä maitoteetä sanoi teeksi niin poika joi mielellään =)

Kahvia on myös saanut maistaa joskus teelusikallisen jos haluaa, maitokahvia sekin. En näe asiassa sen kummempaa pahaa.

Vierailija
7/31 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poitsu 1 v 10 kk ei teetä kärtä, mutta kahvia sitäkin enemmän (kiitos pappa). Aika usein hän saa aamukahvistani lusikallisen, joskus viikonloppuisin hän saa jopa omaan mukiin puoli senttiä kahvia reilulla maidolla. Eikä tuo ole kärsinyt, mitä nyt on tukka tummunut :-).

Mäkkärissäkin olemme käyneet joskus, käytännössä kerran kahdessa kuukaudessa ja pojalle ostetaan oma hampurilainen, ranut ja limsaa. Hyvin maistuu!

Muuten juo maitoa ja litkumehua sekä vettä. Ja ihan on tavallinen poika.

Vierailija
8/31 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun joku vanhaan keskusteluun tässä viittasi, niin onkohan parempi antaa lapselle, joka syö parhaillaan neljä lämmintä ateriaa päivässä veriplettuja (joilla se hemoglobiinikin pysyy mukavasti aneemikkosuvun kersalla tarpeeksi korkealla) kerran kuukaudessa, vai jättää kokonaan ruokkimatta.. vaiko kenties korvata tämä ateria TEEKUPPOSELLA?! Ihan oikeasti, mihin kohtaan se teekupponen ravintoympyrässäkin loksahtaa - tarjoaako runsaasti proteiineja, vitamiineja etc. lapsenkasvulle olennaista - vai viekö kenties tilaa pois joltain olennaisemmalta?

Vai voisiko se tee (tms.)(ainakin säännöllisesti käytettynä) olla taapero- tai leikki-ikäiselle täysin jotain TURHAA?

; ) rapsuttelee päätään..

- Tiina -

Vierailija
9/31 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti ymmärrät, ettei kerran kuukaudessa eineksiä-linjassa ole mitään huonoa? Samoin kuin luulen sinun ymmärtävän ettei kerran viikossa teetä- linjassa ole mitään vaarallista.

Jos nyt saivartelemaan ruvetaan, että KAIKKI lapsen syömä ja juoma tulisi olla ravintoympyrän suositusten mukaista, niin öh... Mihinköhän väliin ne lisäaineet (mitä lähes kaikissa eineksissä on) mahtuu??

Mielelläni kuulisin myös ne faktat, mitä haittaa on muutamasta hörpystä hedelmäteetä viikossa?

Lisään vielä, että minulla ei ole mitään eineksiä vastaan. Kohtuudella käytettynä. En ole hysteerikko puoleen tai toiseen.

Vierailija
10/31 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotenkin en ymmärtänyt noita vaihtoehtoja. Siis joko verilettuja tai sitten ei mitään. Hä? Siis eikö muka ole muuta vaihtoehtoa. Ja, ihan oikeastiko ymmärsit tästä keskustelusta, että joku korvaa lämpimän aterian teekupposella?

Vierailija
11/31 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis, saavat hörppyjä jos pyytävät. Itse olen juonut teetä joka aamu kouluiästä lähtien vähintäänkin, ja toivoisin, että lapset myös kouluiässä vaihtaisivat sokeriset Cheerios- ym. aamupalansa teekupposeen maidolla sekä leipään!

Olen aika ällistynyt näistä taivasteluista tässä ketjussa. Eihän tee mikään kofeiinipommi todellakaan ole ja tuskin se nyt leikki-ikäisille niin hyvin edes maistuu, että siitä mitään ongelmaa saisi aikaan...

Vierailija
12/31 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pistin tämän huumoriksi ; ) anteeks vaan. Ohi meni..

Eihän siinä yhdessä teekupposessa tuskin mitään haittaa ole viikossa, kuten ei kerran kuukaudessa veripletuissa ; ). Mutta mielestäni otsikossa kysyttiin KUINKA USEIN annat lapsellesi teetä? Eli viitataan johonkin runsaampaan kenties?! Josta jo voikin olla haittaa?

Hehe : )

Hyvät joulun aluset kaikille!

Ulkona ihana keli!

- Tiina -

Vierailija
13/31 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että sulla on tapana kritisoida voimakkaastikin toisten ruokailu- ym. tapoja ja aina nokkelasti hymiöiden takaa.

Mielläni kuulisin mitä haittaa teen juomisesta on? Itselleni jäi se vielä vähän epäselväksi.

Ja ulkona tosiaan oli upea keli! Eiköhän uni maistu muksuille kun on kolme tuntia paahtanut pulkkamäessä! :)

Vierailija
14/31 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta meillä eivät ole vielä kertaakaan teetä saaneet, eivät ole sitä edes pyytäneet koskaan. Kahvia ovat maistaneet hörpyn verran niin tietävät miltä se maistuu, pyysivät maistia erään kerran kun itse aloimme kahville.

Mulle on isäni juottanut tuttipullosta kahvimaitoseosta jo noin 1+v ikäisestä lähtien eikä kai tuosta mitään vaurioita ole jäänyt mutta en kyllä mitään järkeäkään moisessa näe.

Kyllähän nuo ilman kofeiinia yms tulevat paremmin kuin hyvin toimeen nuo lapsoset.

Vierailija
15/31 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

" En muuten oikein tajua argumentteja, että annettiin lapselle jotain kun se niin kovin halusi maistaa. Itselläni ei ole ongelmaa vastata hyväntuulisesti: tää on aikuisten juttu, lapset ei voi tätä saada. Eikä lapsella ole ongelmaa hyväksyä tätä - ja vaikka olisikin, niin voi voi. Olen vaan tällainen tiukkapipomamma ;)"

Osui, mutta ei uponnut ;o)

Kun lapsi jotain kovin haluaa, tälle mammalle tuottaa jotain kieroutunutta ja suurta tyydytystä täyttää pienen armaan toive aina silloin tällöin - ja tehdä jostakin erityishetkestä siten vieläkin erityisempi. Outo on immeinen oliona!

Toisaalta kauhean kauhistuttavana tai erityisen aikuisena en osaa pitää lähes homeopaattisen laihaa kofeiinitonta kahvia tai hopeateetä vastaavaa maitolitkua. Vaan isin saunakaljat on selvä pläkki kuten muutkin " ihan aikuisten oikeesti" jutut.

Vierailija
16/31 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nuorempi (2v) pyytää aika usein teetä ja annan vähän mukin pohjalle. Ekoilla kerroilla saattoi juoda jopa mukillisen, mutta eipä se enää niin viehätä ja hörppää vaan pari kertaa. Esikoinen ei ole koskaan pyytänyt, päiväkodissa on varmaan kerran ollut teetä välipalalla. On noita isompiakin murheita kuin teen juominen :).

Vierailija
17/31 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaadetaan sen tilkan päälle kunnon annos maitoa. Tällaista " teetä" saa kun teetä pyytää, varmaan kerran pari viikossa muistaa. Parivuotias on.

Sitä teetä pitäisi varmaan juottaa aika paljon ja joka päivä, että siitä olisi varsinaista haittaa.

Vierailija
18/31 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni tee ole lasten juoma kuten ei kahvikaan. no,olen antanut lapseni maistaa teelusikallisen sillon kun itse juon, kahvia he eivät edes halua. mutta en kyllä juomalla antaisi juoda, vähän maistaa niin se on ok.

Vierailija
19/31 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muutenkin niin vilkas, etten halua edes ajatella, miten vilkas olisi, jos kofeiinia saisi. Haluaa nähdä ja haistaa äidin teetä ja isin kahvia, mutta ei ole koskaan pyytänyt, että saisi maistaa. Ja vaikka pyytäisi, ei annettaisi. Isompana voidaan joskus antaa pieni tilkka teetä just maidon kanssa lantrattuna, mutta ei vielä. Ei saa myöskään juoda limuja, eikä edes kaakaota. Tykkää vedestä ja maidosta ja joskus erikoistilanteissa (vieraita, retkellä, saunan jälkeen) saa vähän litkua mehua.

Vierailija
20/31 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe sitä tarpeellisena/terveellisenä tapana. Ehkä olen liian tiukkapipoinen asian suhteen, mutta näin meillä.