Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä pitäisi ajatella kun uniin tulee tunteet ?

Vierailija
13.12.2005 |

Ainahan unissani on vieraita naisia ollut, sillä tavoin kuin miehellä kuuluukin. Nyt lapsiperheen isänä(kin) ne seksielämän suuret seikkailut on tullut koettua unissa. Toisinaan tutumpien, toisinaan fiktiivisempien naisten kanssa.

Mutta nyt ihan viimeaikoina on tullut uuden tyyppisiä unia. Niistä on puuttunut se seksi, ja tilalle on tullut sydäntä tykyttäviä kohtaamisia ja neitseellisen arkoja kädestä pitämisiä ja muita sellaisia rakastumisen oireita. Kohteet ovat selvästi fiktiivisempiä kuin seksiunissa ja nuorempia. Ehkäpä kaikki ympärillä olevatkin ovat nuorempia. Mutta ympäristökin on noissa unissa hämärässä sivuroolissa, päällimmäisenä on tuo rakastumisen tunne.

Unet ovat niin aitoja ja tunteet voimakkaita että herätessä tuntee itsensä hyvin häkeltyneeksi. Jotenkin niinkuin olisi oikeasti tullut tehneeksi jotain todella luvatonta. Ja nuo tunteet tulevat pitkälle aamuun mukana, ihan kuin ne yrittäisivät olla totta.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uniaan ei oikein voi kontrolloida, eikä niistä mielestäni kannata tuntea syyllisyyttä. Tietysti voi analysoida - jos haluaa - mitä ne omasta alitajunnasta kertovat, mutta esim. itse näen välillä niin omituisia unia, etten jaksa alkaa niitä joka kerta pohtimaan.

Mitä jos suhtautuisit uniisi piristävänä elämän suolana? Eikö se ole vain hyvä, että unissa voi vähän seikkailla tai kokea voimakkaita tunteita, ettei sitten tarvitse tosielämässä lähteä vieraille vesille niitä kokemaan?

Itse ole nainen ja näen tasaisesti sekä seksi- että kuvailemasi kaltaisia tunneunia. Näiden lisäksi mukaan mahtuu seikkailu-, painajais- tai jotain absurdeja unia myös. Häkellyttäviä nuo tunne- ja seksiunet ovat varsinkin, jos sellaisen sattuu näkemään jostain tutusta henkilöstä. Luulen, että olen muutamina kertoina jopa saanut unissani orgasmin; ainakin tunne oli hyvin todentuntuinen. Myös nuo rakastumisen tunteet ovat olleet ihania!

Liian vakavasti unia ei kuitenkaan pidä mielestäni ottaa: jos ne jotain tarkoittavatkin, niin eihän se niiden merkitys välttämättä ole yksi yhteen unen sisällön kanssa.

Vierailija
2/2 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne unistani mitään syyllisyyttä, vaikka unessa olisikin ollut joku muu kuin mieheni, sillä en halua olla oikeassa elämässä uskoton. Enhän mahda unilleni itse mitään.

Käyn muiden asioiden takia psykologilla säännöllisessä terapiassa ja hän on avannut minulle aivan uuden katsantokannan uniini. Hän pitää niitä äärettömän mielenkiintoisina ja unet kertovat suoraan sielun elämästäni hänelle. Mutta ei niin suoraan, että jos olen unessani toisen miehen kanssa, että oikeassa elämässä haluaisin niin tehdä. Unien tulkinta vaatii ammattilaisen ja missään nimessä ei pidä sortua lukemaan mitään humpuuki-uni kirjoja.

Nauti unistasi, ymmärräthän, että ne eivät ole tahdonalaista toimintaa, et voi siis muokata niitä ennalta toiseen suuntaan. Ei ole siis syytä huonoon omaan tuntoon, mutta taas toisaalta voit ottaa kaiken ilon irto unien herättämistä tunteista. Aamulla on hyvä hetken miettiä näkemäänsä unta ja ehkä se jopa opettaakin sinulle jotain sisimmästäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla