Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***SYYSMAMMOJEN UUSI VIIKKO***

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitanpa uuden viikon uuden pinon, kun en löytänyt kuin tuon viikonlopun pinon..

Huh...Tultiin juuri neidin kanssa kävelyltä. Ihana ilma!!!Aurinko paisto eikä ollu liian kylmä, mutta se mun kaipaama lumi puuttuu edelleen :(

Meillä mentiin eilen illalla " aikasin" nukkumaan eli 23.30 (No, kaikki on suhteellista ;), mutta valitettavasti aamulla alettiin heräillä jo kello 7 paikkeilla...Ja valitettavaa se on sen takia, että tässä on nyt äiti jämähtäny siihen vanhaan rytmiin eli menen nukkuun joskus yhen maissa...Eli esitän pienen toiveen, että Ida jatkais edelleen niitä uniaan siihen kymmeneen asti. Mutta kuten Laurukka totesi, niin kyllä tässä kuitenkin saa olla aikas kiitollinen terveestä ja kiltistä lapsosesta, niin että valvomistakin jaksaa - Ainakin hetken ;)

Mä en ole jaksanu ajatellakaan painoani..Tai no kyl mä kauhulla jattelen, mut en tee sen hyväks mitään. Kaikki raskauskilot kyllä lähti itestään, mut tässä imetysaikana on tullu mässättyä herkkuja siihen tahtiin, et on varmaan odotusajan vaatteet kohta sopivan kokosia :) No ens vuoden alusta alotan jonkun kuntoilun...Yritän ainakin.

Hydrobicista on kyl pakko pysyä kaukana, on niin pahat arvet tota mahaa koristamassa, etten kehtaa sitä julkisesti esitellä :(((((

Mut ehkä sitä keksii jotain muuta, kun on eka joulun mässänny...

Tuosta tutti ja pulloasiasta täytyy vielä sanoa, että meillä ei ole ollu mitään ongelmia yhdistää imetystä ja pulloruokintaa. Eli tyttö on ollut syötönvälejä hoidossa ja syönyt kiltisti pullosta, lisäksi joudun antamaan lähes päivittäin mallasuutetta eli sekin pullosta enkä ole huomannut että vaikuttaisi mitenkään imetykseen...Ja tuttia meillä on syöty laitokselta lähtien, koska nännit ei täälläkään todellakaan kestäneet huvituttina olemista.

Eipä tässä tämän enempää, mutta johan sitä juttua taas tyypillisesti tulikin :)

Hyvät päivän jatkot ja jaksuja!!!!

Maaly ja Ida-neiti 11vko

Vierailija
2/11 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

et luettu on.

Yleeenä siis ehdin vain lukea, ja omien asioiden kirjoittaminen jää. Tokkopa niitä hentäpään kiroituksiani kukaan edes lukee.

Nyt taapero on kipeänä ja nukkuu tavanomaiseta pidempiä päiväunia ja vauvakin tossa tyytyväisenä köllöttelee 3 kk lahjaksi saaman jumppalelun alla. Oma hetken huiliaika meni hienosti koneella : ). Oli ihana löytää pari hukassa olllut nikä tuolta viikonlopun kasasta.. Tai siis mulle hukassa olleita.

Syntymätukasta : meidän vauvalla oli pitkä musta tukka, ja on edelleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minä ainakin luen :)

Yritän tässä kovasti perehtyä kestovaippojen ihmeelliseen maailmaan...En vaan tajua, että mistä pitäs alottaa ja minkälaisia aluks ostaa noin niin kun kokeilumielessä...

Käyttääkös syysmammoista moni kestiksiä?!?!

Meidän neiti on taas unohtunu ulos nukkumaan..Vetää jo neljättä tuntia sikeitä vaunuissa, suoden näin äidille laatuaikaa koneen kanssa ;)

Maaly

Vierailija
4/11 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun tuli uusi pino!! Minäkin lueskelen viestit vaikka olisivat häntäpäässä..

Täälläkin nautittiin hienosta aurinkoisesta kelistä ja käytiin pitkällä lenkillä. Puol yks lähettiin ja tyttö nukkuu vieläkin vaunuissa. Ja mä tietysti käytän vapaan aikani netissä.

No..just kun pääsin kehumaan että nukkuu..Eli nyt heräs. Pitänee pian mennä:).

pulloruokinta ja imetys: meillä syönyt pullosta alusta asti ihan hyvin. Tietty ekoilla kerroilla piti antaa vähän väkisin ku oli uus juttu, mutta nyt ei ongelmia. Huomasin vaan että jos saanut parina päivänä pullosta ni helpommin narisee rinnalla. Sielt ei kai tuu niin helposti.

kestovaipoista: olen käyttänyt koko ajan. Harsot (mulla 30 kpl) ja parit villahousut tai muut kuoret riittävät tässä vaiheessa vielä mainosti.

Vierailija
5/11 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän neiti oppi viikonloppuna kääntymään kyljelleen. Siis ihan oikeasti oppi, kun nyt sitä tehdään kaiken aikaa. En tiedä onko tuohon montakin tekniikkaa, mutta tyttö nostaa jalat kohti kattoa ja keikauttaa siitä kyljelleen. Mahtavan hauskan näköistä :D

Pari viime yötä on olleet tosi levottomia. Tytön unet on pieniä pätkiä ja välillä herätään huutamaan. Jokin vaivaa, en tiedä mikä. Hampaat, vatsa, mikä lie. Odottelen vaan että tilanne tasoittuu, eiköhän se yleensä niin tee.

Kukas nyt kysyikään kestoilusta...

Meillä kestoillaan. Välillä turvaudutaan kertiksiin kun ollaan reissussa tms. Aluksi käytin harsoja ja erilaisia kuoria, nyt käytössä flanelliset muotoon ommellut sisävaipat ja miehelle olen hankkinut parit all-in-onet. Kuorina on kirjava valikoima villaisia, PUL-kuoria yms. Öisin käytän vielä hamppu-lisäimuja.

Kannattaa käydä jossain liikkeessä hypistelemässä vaippoja jos vaan mahdollista. Aika monet nettikauppiaatkin järjestää esittelyjä pyydettäessä. Siten saa parhaat neuvot ja kädestä pitäen apua.

Mukavaa viikkoa syyskyiset!

Auroora ja tyttö 3½ kk

Vierailija
6/11 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkin piti kestoja käyttää, mut ainakin vielä oon noita kertiksiä site kuitenkin käyttäny, poika inhoaa niin paljon vaippojen laittamista, pukemista ja kaikkea sellasta, et täytyy olla nopeat laittaa :). Mieluiten köllöttelis vaan alastomana kaiken aikaa :).

Meilläkin kääntyminen kova juttu, kun mahallaan ei jaksa kauaa olla (kun ei jaksa päätä kannatella kauaa ja sitte ei nää mitään jos ei jaksa), ni mahalta selälleen käännytään hyvinkin rivakasti. Muutama viikko sitte 2kk-neuvolassa lekurille esitteli taitojaan, kun lekurin mielestä sen ikäsenä ei käännytä, ni hän näytti että näin sitä mennään :).

Pulloruokinnasta myös: Meillä kyllä molemmat kelpaa, pullo ja rinta, tosin jos joskus harvoin sattuu yöaikaan heräämään, ni silloin vaan rinta kelpaa. Ja ihan selvästi kyllä näkee, että poika mieluummin pullosta syö, kun sieltä helpommin tulee, eli maha täyttyy nopeemmin ja vähemmällä vaivalla, mutta ei kitise rinnasta syömistäkään, vaan oikein tyytyväisenä imee silloinkin :(.

Kyllä mä myös luen loppupäästäkin tekstit, silloin kun ylipäätään koneelle ehdin, tää on tätä yksinhuoltajan elämää (pojan isä kuoli ennen pojan syntymää :( ).

Vierailija
7/11 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kyllä täälläkin luetaan kaikki viestit ja edellisen pinon viimeisetkin, joten älä huoli jaakkima! (Meniköhän nikki oikein?)

Tyttö on ollut eilisestä lähtien taas tyytyväinen, kun on nyt tuo tutti VIHDOINKIN kelvannut. Ei tarvi minun olla tuttina, eikä tytön masu kipeydy. Meillä kelpaa nyt myös pullo, kun ostin luonnonkumisen pään :)

Tyttö meni eilen 22 nukkuun ja heräs 24 syömään. Mies antoi pullosta ja minä sain nukkua. Tyttö herätti sitten seuraavan kerran kello 6 ja sitten tissiteltiin. Päivällä on nyt syönyt neljästi tissiä. Illalla annan vielä sen mitä näistä nyt tulee.. Päivisin on ihan tisut täynnä, iltaisin alkaa hiipumaan. No, hienostihan tämä nyt on kuitenkin mennyt, kun ruoka on pääasiassa äityliltä riittänyt :)

Joululahjoja tarttis vielä lähteä etsimään. Miehelle ostin kirjan ja ajattelin vielä hankkia hierontalahjakortin ja vauvalta jotain kivaa. Kummitytöistä toinen on vielä ilman lahjaa, samoin vanhemmat ja appivanhemmat... Niille on niin vaikea keksiä, kun kaikkea on. Isälleni hankin ehkä golf-vaatteita urheiluliikkeestä, äidille en tiedä mitä keksin... Mies saa hoitaa omat vanhempansa ja isoveljensä perheen. Minä olen ostanut kaikille mieheni pikkusisarille, joita on siis SEITSEMÄN! Ja omien sisarusten kanssa sovin, että ei ostella mitään, ainoastaan noita lapsosia muistellaan.

Nyt on sen sortin kitinää, että lähden laittamaan pikku-Een nukkumaan!

Palailen!

Laurukka ja pikku-E 3kk 8vrk

Vierailija
8/11 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat mukelot on jo unten maille menneet yhdeksältä ja itseäkin jo aika lailla ramasee... Meidän poju on jo nyt jonkun aikaa nukkunut koko yön syömättä, eikä muutenkaan yöllä herättele. Yleensä menee 21-22 nukkumaan ja herää klo 7 syömään ja sitten jatkaa vielä unia klo 9:ään. Joten aika tyytyväinen pakkaus on ;) Päivällä yleensä kans nukkuu hyvin, mut nyt on pari kolme päivää ollut jotain tiheän imun päiviä ja nukkunut pieniessä pätkissä ja syönyt useammin. Päivisin viihtyy aika useasti rinnalla (ehkä keskimäärin 7-8 krt/pv), mutta pakkohan sitä jossain välissä on syödä, jos koko yö nukutaan ;) Rintamaito on riittänyt ja yön jäljiltä on pakko vähän lypsää enimpiä pois ennenkuin annan pojan aamulla imeä, koska rinnat on ihan kovat ja poju muutenkin pulauttelee paljon, joten en voi ihan täyttä rintaa hänelle tarjota... Tutti kelpaa myös ja on VÄLTTÄMÄTÖN, kun hän nukahtaa. Muuten ei uni tule...

Jahas ja unten maa kutsuu pian tätä äippääkin, palailen huomenna lukaisemaan pinoa =) Öitä!

Noppis, poju 2,5 kk ja neiti 4 v.

Vierailija
9/11 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän neitokainen oppi viikonloppuna kääntymään selältä mahalleen(ikää siis nyt 3,5kk)hauskaa seurattavaa sinänsä, mut nyt ei sitten yhtään malta olla selällään vaan uutta taitoa on opeteltava koko ajan.Ja äippä tietysti saa olla kokoajan kääntämässä takaisin kun ei jaksa vielä pitkään kannattaa päätä;)Onko muut kenellä on kaksi tai useampia lapsia huomanneet eroa tytön ja pojan syömisissä? Meillä poika ainakin söi tuplasti enemmän maitoa kuin tämä typy, saa nähdä miten soseet rupeaa uppoomaan.Aattelin joulun jälkeen aloitella pikkuhiljaa,saas nähdä onko sitten vaikutusta yöuniin..Vaikka kohtuu hyvin nukkuu nytkin, kerran vaan syö yöllä.No, pitänee jatkaa askareita jos vaikka jaksais vähän siivoilla kun näyttää nuo koirankarvapallerot hyppivän silmille:))

Vierailija
10/11 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

huh, tyttö on jo yöunilla!:) Meillä nukutaan hyvin, Amira nukkuu päivällä 2-4h, nukkumaan käy n. klo 11-12, ja illalla on viimeistään klo 23 nukkumassa, joskus saan sen jopa näin puoli kymmenen nukkumaan.. Jää itselleenkin hieman aikaa..:)

Kestovaiposta oli puhetta.. Meillä juuri kokeillaan kestovaippoja kun tyttö sai nimenantajaislahjaksi muutaman.. Kivoja on ollu ja toiminu, joten hommataan tytölle joululahjaksi lisää..:)

Torstaina Amira saa rokotuksen.. aika jännittävää.. Toivottavasti menee kaikki hyvin, eikä tyttö tule siitä kipeäksi..:/

Mutta nyt rentoutumaan ja lukemaan hieman kirjaa..:)

Hauskaa viikkoa!!:)

Iida-Ilona ja Amira

Vierailija
11/11 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän Mikael tossa äidin sängyllä unta hakee ja äiti täällä surffailee :). Ihanaa kun aina niin hyvin nukkuu, viime yönäkin jostain 23sta aamulla yhdeksään heräämättä. Tosin ei oo herännyt yöllä syömään kun alle kuukauden ikäsenä :). Ja nythän ikää jo 2,5kk. Lisäksi nukkuu päivällä aamupäivän unet n.11-13 ulkona ja sit iltapäivän unet n.15-17 ulkona ja yleensä vielä jotkut tunnin tirsat alkuillasta 19-21 välillä.

Monet sanoneet mulle, että mähän en sitte mitään tiedäkään, kun Mikael noin hyvin nukkuu :). Mut täytyy myöntää, että en luultavasti haluaiskaan tietää. Ja sitä paitsi mun mielestä Mikaelillekin parempi että nukkuu hyviä unia ja valvoo sitte ne unien välit eikä sillai että huutaa väsymystään ja sitte nukkuu jonkun varttitunnin. Mutta nyt taitaa tää äippä itekin siirtyä peiton alle.