Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äidit, miten suhtaudut pph:aan joka laittaa etusijalle lapsen...

Vierailija
11.12.2005 |

Olen joskus tätä miettinyt, sillä kuulun siihen (tämän palstan juttujen perusteella vähemmistöön???) jonka mielestä työni tärkein osa on olla lasten kanssa ja antaa heille virikkeellinen ja hyvä hoitopäivä. Lapset saavat hyvää ruokaa, toimintaa ja paljon syliä, mutta tämä aiheuttaa joskus sen, että kotini ei ole tip top -kunnossa kaiken aikaa. En mielelläni käytä hoitopäivää omien kotitöiden tekemiseen, ehkä tiskikonetta täyttelen ja järjestelen samalla kun leluja siistitään ennen ulkoslähtöä, mutta joskus mieltä painaa, mitä ajattelevat vanhemmat, kun matolla on hiekkaa ja tiskipöydällä tiskit, tasoilla tavarapinoja... Varsinaisesti likaista ei tietenkään ole, siivoan kyllä yleensä iltaisin, mutta omaa mieltä sellainen " sekamelska" joskus häiritsee. Ymmärrän miksi jotkut hoitajat käyttävät työpäiväänsä kodin hommiin, mutta minusta se olisi eettisesti väärin toimittu.

Joten vanhemmat, käsi sydämelle, sanokaa, mitä te pidätte etusijalla? Hälventäkää tätä epävarmuuttani... :/ Kerran on ollut tilanne, jossa äiti valitti " sotkusta" (tosin hänelle sotku merkitsi sitä, että oli leluja lattialla kesken päivän hakiessa...) mutta silti siitä jäi minulle paha mieli.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kotona pyritään opettamaan lapsille pienestä pitäen siisteyttä, ja sitä että jos aina laittaa tavarat paikalleen ei tule sekamelskaa. Aika ikävää sitten jos hoitopaikassa eletään kuin siat pellossa!

Vierailija
2/14 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis suostuu menemään hoitoon, ruoka maistuu, ja on tekemistä. Ja turvallisuus tietenkin kaikkein tärkeintä, niin fyysinen kuin henkinenkin. Valittaja-äidit eivät varmaan koskaan ole itse juuri lapsiaan hoitaneet. t. entinen kotiäiti, jonka lapset nyt pph:lla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mielestäni tärkeää on olla myös lasten kanssa. Nämä kaksi eivät mielestäni sulje toisiaan pois, vaan molemmat voi saavuttaa yhtä aikaa. Lapsille opetetaan, että lelut laitetaan leikkimisen jälkeen hyllyyn takaisin. Voidaan imuroida yhdessä ja oppia sitä kautta siisteyttä. Niin teen omienkin lasteni kanssa.

Vierailija
4/14 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

miettisit mitä kirjotat. Itse pidän todella paljon tärkeämpänä että hoitaja keskittyy lapsiin,ja laittelee paikkoja kuntoon kun on aikaa.

Vierailija
5/14 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koti aina tiptop kunnossa,herättäis se epäilyksen että saako lapsi olla lapsi vai pikku aikuinen!!!Tottakai lapsille tulee opettaa myös omien sotkujen korjaus,mutta kaikkea sotkua ei pysty korjaamaan ilman että se olisi lapsilta pois.Hyvää joulun odotusta ja huolet pois!!!!

Vierailija
6/14 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut kuluttavat lasten aikaa kaupassakäynteihin ym., sellaisesta sanoisin kyllä. Jatka samaa rataa, eiköhän vanhemmat näe lelukasojen taakse ja löydä iloiset lapset sieltä!

Vierailija
7/14 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

on siksi, että pph pitää lasten kanssa olemista tosi paljon tärkeämpänä, niin kaipa se olisi ihan ok.

Mutta kun vanhempana ei koskaan pääse näkemään sitä, onko todella niin vai viestiikö sotkuinen ympäristö sitä, että muutakaan ei oikein meinaa jaksaa tehdä. Niin varmaankin ensiksi minulle tulisi mieleen, että onko kaikki muukaan ok, etenkin, kun lapseni on sen verran pieni (2v) ettei osaa tarkasti kertoa, mikä homman nimi hoidossa on.

Vierailija
8/14 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat putipuhtaat, hiukset ojennuksessa ja lelut siistissä rivissä. Itse ajattelisin tuollaisessa tilanteessa lähinnä, että missäköhän eristyskopissa mun lasta on koko päivän pidetty. Onkohan se saanut tehdä mitään kun ei näy merkkejä syömisestä, askartelusta, ulkoilusta.

Vierailija
9/14 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja just ettei virike ole tv:n katselua ja että ulkoilua ym on tarpeeksi :)

Siinä ei tiskit paljon paina jos ihana " hoitotäti" on muuten.

Vierailija
10/14 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tarkennan vielä sen verran, että lasten kanssa toki lelut ym siivotaan, mutta en rupeaisi hoitopäivän aikana varta vasten imuroimaan, ellei sitten ole esim. jotain kaatunut lattialle, mikä pitää puhdistaa samantien. Aina ruokailun jälkeen lakaisen pöydän alta ym. mutta en rupeaisi varsinaista siivousta lasten aikana tekemään. Laitan ruoat itse (yleensä nekin valmiiksi iltaisin) joten kattiloita ja leivontakulhoja riittää, jotenkin itseä ärsyttää kun ei ole pöydät ja tasot tyhjinä ja siisteinä... Lattiat ovat kuitenkin aina puhtaina, vaikka hyllyillä joskus pölyä näkyisikin.

Tuntuu vain että tila ei millään riitä, askartelutarvikkeet, paperit, värityskirjat, ym vievät paljon tilaa ja samoin kirjaston kirjat, posti ym. " kasaantuvat" herkästi aputasoille. En toisaalta halua niitä tunkea minnekään vaatehuoneen perukoille, että ovat siinä lähellä kun niitä kumminkin käytetään kaiken aikaa. Enempää kaappeja tai hyllyjä ei oikein mihinkään enää sovi.

Eli siis meidän " kaaos" on lähinnä epäjärjestystä... Joka siistiytyy joksikin aikaa ja on pian taas valloillaan. Toivon aina että tosiaan vanhemmat ymmärtävät sen, että sen takana on lasten etu... Täytyy sanoa että kyllä ovat olleet tyytyväisiä, palautetta saatu sekä ohjaajan kautta että suoraan. :)

ap

Vierailija
11/14 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehdottomasti lasten kanssa oleminen! Siis täyspainoisesti. Se on kaikkein tärkeintä, vaikka varmaan saattaisin pientä sekasotkunpoikasta hieman kulmien ali katsoakin. Nyt kuitenkin ymmärrän, ettei kaikkea ehdi eikä voi tehdä yhden päivän aikana :)

Vierailija
12/14 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta jos koti on työpaikka niin kiinnittäisin ehdottoman paljon huomiota tavaroiden järkevään säilytykseen ja suunnittelsin kotini hyvin. Turhan tavaran heittäisin pihalle jne. Arvostan hyvin työtään tekeviä pphoitajia ja uskon ap:n olevan sellainen isosti, mutta silti tilan viihtyvyyden takia olisin huolellinen miten tavaroita säilyttäisin.

Vierailija
13/14 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta myönnän, olen kaikennäköisen tavaran " haalija" ... Tyypillinen " tätä voi vielä joskus tarvita johonkin" -persoona. Tänä syksynä olen kuitenkin kiinnittänyt asiaan siksi paljon huomiota, että karsintaoperaatio on jo alkanut. :) Paljon on kumminkin semmoista, mitä ei tahtoisi karsia... Onko hyviä vinkkejä?

ap :)

Vierailija
14/14 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni sotku tai pikkutiski ei muo haittaa.