Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IVF/ICSI vko 50

11.12.2005 |

Moi, löytyiskö kohtalotovereita jakamaan kokemuksia punktiosta ja piinasta?

terkuin, Maari

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punktio olisi tulevana tiistaina (jos sinne saakka selviän kantamuksieni kera :) ) ja alkionsiirtoon loppuviikosta.

Vointi on aika täyteläinen ja masu aika kipeä suuresta munintamäärästä johtuen.Mitenkäs sinulla vointi?

Vierailija
2/23 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolla Ivf-hoito meneillään!

Maanantaina eli huomenna punktio ja ke sitten siirto!Maha tosi turvoksissa, koska myös minulla munintatulos hyvä.Lääkäri sanoi pe ultrassa, että silloin olisi jo munikset olleet kypsiä (mutta kun julkisella ei viikonloppuna putiikki ole auki niin punktiota ei pystytty la tekemään).Nyt vaan huomista jännitetään meillä...

terkuin Wilima

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudun joukon jatkoksi....

Odotimme punktion olevan jo maanantaina, mutta näyttää menevän loppuviikolle, koska viime perjantain seurantaultrassa foliikkelien koko oli vielä niin pieni (isoin taisi olla 13mm). Puregonit siis jatkuvat ja huomenna uusi kontrolli. Mulla kovin pikkuruinen toi piikkiannos (100IU), kun viime ICSI:ssä piikkittelin 125IU ja tuloksena oli 40 kypsää munasolua. Suurin osa noista vain " meni hukkaan" koska mieheltäni ei biopsiassa löytynyt kuin muutama hassu käyttökelpoinen siittiö...

Saatiin kuitenkin aikaiseksi yksi ihastuttava PAS-tytsy, jolle nyt kovasti pikkusisarusta sitten yritellään... Kovasti jännittää tuleva viikko ja huominen ultra.

Vierailija
4/23 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikäli mikäli jotain siirrettävää silloin on.

Siinäpä tärkeimmät.

Miten muilla?

Vierailija
5/23 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskiviikkona sitten olisi 2 alkion siirto. Muniksia saatiin yhteensä 25!

Huomenna biologi soittaa ja kertoo hedelmöitystulokset.

Jänskää!!

terkuin Wilima

Vierailija
6/23 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

16 munasolua on hedelmöittynyt!

Terkuin Wilima

Vierailija
7/23 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnea huomiseen siirtoon

Vierailija
8/23 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävimme miehen kanssa tänään alkioiden siirrossa eli 2 alkiota siirrettiin niinkuin suunniteltiinkin. Mutta niistä 16 hedelmöittyneestä vain 2 laitettiin pakkaseen, muut olivat heikkolaatuisia.

Munasarjani ovat todella turvoksissa, joten lääkäri jatkoi sairauslomaani yli joulun.Nyt vaan täytyisi malttaa levätä ja juoda runsaasti nesteitä ettei hyperi iske.

Empula:Mitäs sinulle kuuluu, joko teillä oli punktio?

Wonderwoman:Millainen on vointisi ja millaiset teidän suunnitelmat olivatkaan?

Terkuin Wilima

Vierailija
9/23 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wilima onnea piinailuun! Meillä myös oli tänään alkionsiirto.

Aika paljon sulla olikin munasoluja, mutta silloin yleensä suurin osa on huonoja. Mulla oli 6+5 keräyksessä, eli kuusi suurta, joista kaikki hedelmöittyi. (siis 6 hedelm)

Tsemppiä hei teille kaikille!

Vierailija
10/23 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos kysymästä.Punktio sujui tiistaina hyvin,mutta keskiviikkona jouduin ultraan suuren munarakkulamäärän (hyperiuhka) vuoksi.Munarakkuloita oli 31 ja soluja 27! Siirtoon tulevana lauantaina (pitkä viljely) ja mukaani saan vain yhden alkion juuri tämän hypeiuhan vuoksi.Hedelmöittyneitä alkiota oli tänään vielä 14 joista 10 kuulemma hyvänlaatuisia.Toivo elää,että pakkaseen jäisi pari huurunenua..

Olen edelleen todella turvoksissa,maha kuin potkupallo,mutta kivut ovat hellittäneet.

Mites muilla sujuu?WonderWomanin kanssa haetaan vauvanalut lauantaina kyytiin,jos siihen saakka päästään!

Vierailija
11/23 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jouduin sairaslomalle reiluksi 2 viikoksi,

koska munasarjat niin turvoksissa.Eli maha on täälläkin kuin potkupallo ja nesteitä yritän kitata minkä suinkin ehdin!Ja levätä täytyisi, minulle se vaan on niin himputin vaikeaa kun olen " tekevä ihminen" .Mutta nyt on iso asia kyseessä, joten sillä malttaa rauhallisesti ottaa.

Saisi vaan tuon turvotuksen laskemaan, mitenkähän kauan siinä menee?

Tsemppiä vaan kaikille ja toivotaan että tämän vuoden puolella vielä saamme nähdä sen kauan odotetun plussan!

Wilima

Vierailija
12/23 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soluja löytyi 15, joista tosin osa vissiin epäkypsiä, ja mieheltäkin löytyi ihan mukavasti simppoja. Olen ihan tyytyväinen kun Puregon annokseni oli niin kovin pieni.

Huomenissa sitten kuullaan hedelmöitystuokset ja lauantaina-aamuna siirtoon. Toivottavasti.

Empulan kanssa siis vauvanalkuja ylihuomenna hakemaan...

Vierailija
13/23 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi jännittäjä lisää. Maanantaina punktiossa kerätystä paristakymmenestä rakkulasta siirsimme yhden jakautuneen keskiviikkona ja vain yksi saatiin pakkaseen. Minua alkaa kohta huolestuttaa tämä heikko olo, olen todella kipeä vatsasta edelleen. Minulla on aikaisemmalla hoitokerralla todettu hyperiä, nyt oltiin annostusten kanssa tosi tarkkana. Olo oli punktio päivään ja itse asiassa siirtopäivään saakka hyvä, mutta heti siirron jälkeen alkoivat kamalat kivut. Kun syön saan kamalia kramppeja, jotka vetää ihan kaksinkerroin. Minulla on endoa, eli voisiko se olla suolistossa tätä aiheuttamassa vai mitä, tiedä häntä.. Onnea kaikille, toivottavasti viikko 50 on erityisen onnellisten tähtien alla!

Vierailija
14/23 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkiaan hedelmöittyneitä soluja saatiin aikaiseksi 11. Yksi siirrettin aamulla ja loput pakkaseen.

Huomenna siis pp1 ja virallinen raskaustesti tammikuun 2.päivä. Sikäli mikäli menkat ei ala, aion todellakin testata uudenvuoden aattona, ellen jo aikaisemminkin.

Piinakavereille onnea ja tarrasukkia alkioille.

Vierailija
15/23 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi kullannuppu kyydissä :) Testipäivä olisi 27.12,ilmeisesti pitkän viljelyn takia saan testata jo tuolloin.Lääkärille tuli luvattua etten tee kotitestiä aiemmin,koska luultavimmin antaisi väärän tuloksen Pregnylin vuoksi.

Vierailija
16/23 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin olemaan neljättä päivää sairaalassa, kun se pelätty hyperstimulaatio iski.

Tänään pääsin pois osastolta.Kovasti pelkäsin alkioiden puolesta, mutta lääkäri kertoi että tämä reaktio on itseasiassa niille jopa hyvästä.

Nyt vain on otettava edelleen rauhallisesti ja torstaina käymään polilla tarkistuttamassa tilanne vielä.

Claudia: Meillä molemmilla ilmeisesti oli samana päivänä siirrot.Joten miten sinulla on suunniteltu testaaminen?Minä menen verikokeeseen 28.12 ja tuloksen saan tietää 29.12, itse en aikonut sählätä testaillen tälläkertaa.

Onko muille asiat ok?

Jouluterveisin Wilima

Vierailija
17/23 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi mitä jouduit kokemaan.mihin lääkäri perusti sen että hypes s. olisi alkioille hyvästä? Mulla turvotus on laskenut vasta eilen oikeastaan,alkionsiirto päivänäkin olin niin pinkeän turvonnut,että olin ihan varma ettei alkiota edes siirretä..pahoinvointiakin oli,nyt sekin jäänyt pois.

Olisipa kiva nähdä maun sisään,mikä siellä nipistää,samalla lailla kuin ekassa taskaudessa,ihan niinkuin navasta vedettäis sisäänpäin :)

Mutta,ei kai kannata olla liian optimistinen kuitenkaan.Viimeksi ennen raskaustestiä minulle vain vaisto sanoi,että alkio on kiinnittynyt ja sanoin miehelle,että olen 99% varma asiasta,jo ennen testiä siis.

Mukavaa joulunaikaa kaikille päivien laskijoille ja plussaonnea!

Vierailija
18/23 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäri ei sen kummemmin selittänyt asiaa, eikä tullut sillä hetkellä kyllä mieleen kysyä.Nyt jälkeenpäin sitä vasta sitten on miettinyt ja ihmetellyt!

Mutta täytyy vaan todeta, että hyvä jos tuosta olisi edes " jotain hyötyä" niin paha oli kyllä olla vaikka minullakin oli ns. lievä hyperi.

Inhottavinta kun maha turvoksissa, mikä haittaa montaa asiaa.Sekä minulta punktoitiin nestettä pois oik. kyljen seudulta, tämä oli kaikkein kivuliainta mitä minulle on ikinä tehty.Mutta jos tästä jotain hyvää seuraa niin onnellinen olen.

Ja itseasiassa oikein hyvällä tuulella olen nyt kotosalla ollutkin, tästä mieskin huomautti päivällä että mitenkä näytän niin hehkeältä ja onnelliselta!Ei ole kuulema aikoihin nähnyt minua tällaisena.

Pidetään kaikki sormet ja varpaat pystyssä tai ainakin ajatuksissa, jotta saataisin hyviä uutisia kailille kun se suuri testipäivä koittaa!!

Terkuin Wilima

Vierailija
19/23 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilimalle: minulla testipäivä on ensi tiistai. Nyt olo helpottunut kovasti, oikeastaan kamalasti oireita ei ole. Jotenkin ei toivo ja jännitä niin paljon kuin ensimmäisellä kerralla, ei halua niin pahasti pettyä jos ei onnistukaan. Mutta niin kauan on meillä toivoa kun tohtori toisin sanoo, eli onnea kaikille hurjasti!!

Vierailija
20/23 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kanssa karsee olo pari päivää punktion jälkeen, hyi hitto.

Maha niin kipee ja oksentelin! Enään en hoitoihin lähde!

Kurjaa että Wilima jouduit osastolle asti:(

Kovasti tsemppiä ensiviikkoon! (Mulla oli muuten siirto myös 14.12.)