Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hygieniafriikit!

Vierailija
10.12.2005 |

Siis mä en tajua näitä ylihygieenisiä akkoja täällä palstalla. Tai missään muuallakaan. Miksi helvetissä jotkut jaksaa vouhottaa joistain uusien lakanoiden pesusta, käsien desinfioimisesta vauvaa kosketettaessa, päivittäisestä vaatteiden pesusta tms. , siis ylenmäärin? Lapsen pitäis nuolla kolmet saappaanpohjat saadakseen terveen bakteerikannan, lisäksi mä en myöskään tajua sitä vouhotusta vaatteiden pesusta -> tunnetteko KETÄÄN ihmistä Suomessa, joka olisi sairastunut pidettyään esimerkiki samoja vaatteita useita päiviä? Tai tullut kipeäksi käytettyään kaupasta ostettuja vaatteita pesemättä niitä ensin? Miettikää nyt ihmiset vähän esimerkiksi köyhien maiden asukkeja ja missä liassa ja sotkussa ne elää.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
10.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

hysteerisesti pölyjä pyyhkivät, vaatteita silittävät, mattoja tamppaavat pakkomielteiset hygieniafriikit. Terve järki kehiin, niin vähenee ne mielenterveysongelmatkin.

Vierailija
2/15 |
10.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota sitä noin vakavasti, hei! ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
10.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja siel mais on hitosti tauteja!!!Tiijätkö terveelle ei pikku pöpöt ole haitaksi,mutta sairaalle voipi olla.

Vierailija
4/15 |
10.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

erityisesti ihokosketukseen tulevat tekstiilit kannattaa pestä. Ne myrkyt kun ihan oikeasti imeytyy ihon kautta elimistöön, ja siis jos niille altistuu jatkuvasti siitä seuraa mm. allergisia reaktioita. Lisäksi nämä myrkyt kerääntyvät elimistöön, eli eivät ole mitenkään " tappavia" mutta pitkän ajan altistuksesa eivät todellakaan terveyttä edistäviä...

T. Ei mikään yligygieeninen (pesen muuten vaatteet yleensä kahden käyttökerran jälkeen ja alushousut ja sukat yhden päivän jälkeen)

:)

Vierailija
5/15 |
10.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo??!?!

Vierailija
6/15 |
10.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että en myöskään käsitä ihmisiä, jotka imuroivat joka ikinen päivä... Vaikuttaa jo melkoisen neuroottiselta, miten ihmeessä jollain voi muka pölyä ja likaa kertyä yhdessä päivässä niin paljon, että tuollainen olisi tarpeen??

Meillä on 2 kissaa ja vilkas pieni poika, mutta SILTI ei kyllä yhden päivän vauhdilla kerry likaa kämppään niin paljon, että pitäisi imuroida joka päivä...

Vierailija
7/15 |
10.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

talous jossa asustaa myös iso koira on harvoin sitä.

Ja olen ihan samaa mieltä ap:n kanssa siitä, että lapsen tulisi nuolla vähintään ne kolmet saappaanpohjat + mielellään syödä vielä multaa ja hiekkaa.

Mutta ap: käsienpesu on nyt vain järkevää, vähentää tutkimusten mukaan mm. korvatulehduksia ja flunssakierteitä.

Samoin uusien lakanoiden pesu on järkevää, niissä todellakin on monia haitta-aineita, jotka ensimmäinen pesu poistaa (tai ainakin vähentää).

Samoin vaatteiden vaihto usein on järkevää: saatan pitää farkkuja + muita housuja usemman päivän, alusvaatteita en koskaan!

Ja kun halusit tietää, onko joku muka saanut oireita uusista liinavaatteista / vaatteista - vastaus on " on" .

Itse olen saanut uudesta t-paidasta ihottuman, ja tiedänpä ihmisen, joka sai ostamastaan t-paidasta jonkun tarttuvat sienitaudin (kaupassa joku kokeillut ja siirtänyt taudin paitaan ja siten tarttui eteenpäin).

Samoin meillä koko perhe saa ihottuman jos lakanoita ei ole pesty ennen käyttöä (no ok, mies ei saanut, vain minä ja lapset).

Kannattaisi ottaa asioista selville ennen kuin alkaa niistä " vaahtoamaan"

Vierailija
8/15 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin tälläinen normaalia, ja puhun nyt kotiäideistä, joilla on aikaa imuroida ja siivota " turhaan" .. Emme edes omista eläimiä joista lähtisi karvaa!

Ja viikossa muuten kertyy pölyä aika lailla.. Tämä vaan tiedoksi sille joka joskus ilmoitti pyyhkivänsä pölyt 1xkk, koska pölyä ei kerry nopeammin.

Vierailija
9/15 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iho kestää todella paljon ja pitkään, mutta sitten kun se menee,

niin se on menoa se...eli pitäkää ihostanne huolta, käyttäkää suojakäsineitä AINA siivotessa ja välttäkää saippua jne jne.

Vierailija
10/15 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

laiskat sottapytyt ovat juuri aina kritisoimassa. Itse he elävät paskassa ja kun heillä käy kylässä saa sukat vaihtaa kotiin tultuaan.

Vierailija
11/15 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin kun on lukenut teidän salaisista tavoista. Persettä kaivellaan, nenää kaivetaan ja vielä pyyhitään minne sattuu jne.

Vierailija
12/15 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lemmikkejä. Asutaan omakotitalossa.

Imuroin joka päivä. Pesen keittiön lattian joka päivä. Pesen vessanpöntön ja lavuaarin joka päivä. Laitan astiat pesukoneeseen pari kertaa päivässä. Siivoa joka ilta kodin valmiiksi seuraavaa päivää varten.

Kerran viikossa pesen suihkuhuoneen ja koko kodin lattiat. Pyyhin pölyt ja tamppaan matot.

Ylihygieenistä? Ehkä toisten mielestä, minusta ei.

Pidän siisteydestä ja osaan siivota nopeasti ja tehokkaasti. Ja kun pitää yleissiisteyttä yllä joka päivä, ei siihen siivoukseen tarvitse varata kovinkaan kauaa aikaa. Ei ole niin paljoa siivottavaa! Jotkut pitää yhden siivouspäivän viikossa tai kahdessa.. hmmm... ei sopis mulle. Mä kuolisin viikon sotkujen alle! Tulis ihan stressi kun ajatteleekin et kuinka paljon siihen menis aikaa ja kuin suuri työ siinä on!

Kun koti on aina siisti, ei ole huolta siivouksesta!

Vierailija
13/15 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ohhoh, saatat pitää farkkuja jopa muutaman päivän ja sitten peset. Haloo! Teetkö jotain tosi rapasta ja hikistä työtä vai ihan tavallista? Ei ne housut yleensä noin äkkiä likaannu niin että pestä tarttis. Usein vaatteet ei edes tartte pesua, vaan pelkkä tuuletus ja kuivuneen lian harjaus (varovasti) pois riittää. Mä en todellakaan pese mitään vaatteita (alusasuja lukuunottamatta) ennen kuin haisevat hieltä tai niissää näkyy enemmän kuin kaksi nuppineulanpään kokoista tahraa. Ja kas kun kestävät käytössä kauan ja hyvännäköisinä.

Ei ihme että ihmiset ostaa ylettömiä määriä rättejä ja lumppuja kun pesevät ne puhki liiallisessa intoilussaan... Tarkistakaa hyvät ihmiset onko vaatteet oikeesti pesun tarpeessa ennen kuin heitätte ne koneeseen.

Vierailija
14/15 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, meillä kyllä menevät pesuun vasta kun ovat likaisia.

Vierailija
15/15 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta täytyy myöntää että on kyläpaikka missä en mielelläni käy. Koiran karvoja joka paikassa ja lattiat kaipaisivat useammin pesua. Keittiön kaakelit ja kaapin ovissa tahroja. Vessanpäntön ja lavuaarin putsaus vois olla paikallaan.

Harvemmin tulee kyläiltyä kyseisessä paikassa. Ei tulis mieleenkään syödä siellä ja vessassa käyntiäkin vältän. Sukat täytyy tosissaan vaihtaa kotiiin tullessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi