Pakastetusta rintamaidosta
tai oikeestaan sen sulatuksesta. Eli illalla olis pikkujoulut. Otin just pakkasesta minigrip-pusseissa pakastettua rintamaitoa jääkaappiin sulamaan. Ajattelin keittää pari pulloa ja tuttia ja siirtää maidon pulloihin kunhan on sulanut. Onko näin ok? Siis, että kai sen maidon saa / voi näin hitaasti sulattaa? Arvata saattaa, että vauva ( 2,5kk ) täysimetyksellä ja jännittää koko touhu, etenkin kun tuttipullosta ei oikeen ole suostunut juomaan. Ehkäpä nälkäisenä sitten. Ja ollaanhan me puolentunnin matkan päässä puhelinsoitosta...
Minsku ( innoissaan lähdössä miehensä seuraksi, mutta...)
Kommentit (3)
olen myös itse minigrip pusseissa maitoa pakastanut ja se sulaa todella nopeaan kuumavesi hauteessa. Tai ainakin omat pakkasmaidot ovat kooltaan noin 50-100 ml, ja tuo määrä sulaa kuumassa vesihauteessa nopeaan. Tietysti odottavan aika on itkevän lapsen kanssa pitkä, mutta kyse on kuitenkin noin minuutista parista.
Kunhan käytetään vrk sisällä :) Meillä sama juttu! Poika on 2,5kk ja jää kuudeksi tunniksi hoitoon tänään, mulla tosin on tuorelypsettyä maitoa sen ajan tarpeisiin. Minulta myös hauskaa iltaa!
vastaavassa tilanteessa: ollaan sulatettu pakasteesta otettu maito suoraan lämpimässä vesihauteessa, kunne on ollut täysin sulaa. Sitten kuumempaa vettä kuppiin ja maito pullossa sinne. Siis ei olla otettu ennen maitoa sulamaan, kuin vasta tarpeen tullen. En tiedä onko eroa, mutta näin on ainakin meillä toiminut hyvin..
Rentouttavaa Pikkujouluiltaa -Peppiina