Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suositelkaas hyvät 3-pyöräset rattaat

09.12.2005 |

Ehdoton edelletys on: vahvat, vankat ja kunnolliset liikkumaan lumessa, hiekassa, eli ei kaupunki käyttöön vaan normaali elämiseen lasten kanssa puistoiluun ja lenkille :O)

Rattaisiin täytyy mahtua 2 vuotias nukkumaan satunaisesti ja mielellään rattaat olisivat myöskin tuulelta hyvin suojattu ja lämpimät, eli jalkapussi luksus ;)

Itse ollaan kateltu gessleinin rattaita, ihastunut niihin täysin, mut kokemuksia kaikista otetaan vastaan. Enkä halua mitään jäykkiä menopelejä, vaan rattaat täytyy liikkua liki " ajatuksen" voimalla eteenpäin, eli ilmeisesti jousituksetkin täytyy löytyä. Tiedän, on vaatimuksia mutta tullut kokemuksien myötä tietoiseksi mitä haluaa ja mihin rahansa laittaa. Vaunuja en halua korvata näillä mutta silti vaadin ketterryyttä :O)



Jos omaatte näillä ehdoil olevia pelejä niin otan vinkkejä vastaan mielellään ;)

Ja kun kerrotte merkkejä niin kiva olisi kuulla myös mistä saa ja noin hintaa ;)

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli viime talvena Gessleinin Vision kolmipyöräiset silloin 1,5vuotiaalla ja en tykännyt yhtään. Meillä on myös nelipyöräiset Gessleinit ja ne on ihan mahtavat mutta noi kolmipyöräiset oli surkeat. Todella jäykät työntää, nitisi ja natisi ja todella isokokoiset. En missään nimessä enää 2-vuotiaalle ostaisi noin vunumaisia rattaita. Olivat nimittäin todella raskaat työntää eikä mitenkään valtavan tilavat kuitenkaan. Tukevat ne kyllä on ja suojaisat. Makuasioita mutta mun kokemus on tämä. Myyntiin ne edellee vauvaperheeseen ja sinne varmaan loistavat.



Vaihdettiin ne sitten Quinnyn Freestyleihin ja niihin ollaan oltu todella tyytyväiset. Kevyet työntää ja näppärät. Mutta ei ehkä teidän tarkoitukseen kuitenkaan sopivat koska eivät mene makuuasentoon eivätkä ole mitenkään suojaisat. Tosin meillä lapsi nukkui niissä ihan sujuvasti vaikka menivät vaan lepoasentoon ja jalkapussi korvattiin makuupussilla.

Vierailija
2/17 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

gessujen 3-pyöräset teillä oli? Siis millainen oli eturenkaan kääntyminen ja jousitus? Niitähän on 3 erilaista ainakin mitä tutkaillut.

Mutta juuri näitä kommenteja lisää :O))

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan nuo Comfort-rattaat ovat meidät vakuuttaneet. Ostettiin ne 1,5-vuotiaalle, joka nukuu yhä päiväunensa rattaissa. Selkänoja menee täysin makuuasentoon + kolmeen muuhun.

Rattaat ovat vakaat eikä keikkaamisvaaraa ole, vaikka kolmipyörät ovatkin.

Meillä ei autoa juurikaan käytetä, vaan rattaat ovat kovassa käytössä. Kärryt on järeästi jousitettu ja ne ovat todella kevyet työntää. Etupyörän saa heiluriksi kääntämällä pyörän päällä olevaa rullaa.

Työntäjälle on myös hyvin tilaa jaloille.



Huonoja puoliakin on:

* takapyörät ovat isot ja etäällä toisistaan (kokonaisleveys 68 cm)

* kasatessa on otettava istuinosa erilleen

* rattaiden mukana tullut pumppu on ihan susi

* Rattaita ei saa Suomesta, vaan pitää tilata Saksasta.

Tässä linkki Pingpongiin: https://ssl.kundenserver.de/s75113077.einsundeinsshop.de/sess/utn;jsess…

Vierailija
4/17 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jälleen näitä lukiessa sai uusia näkökulmia. Elikkä meillä ei autoa vaan vaunut + rattaat kulkupelinä ja välillä kuljetaan autokyydeillä yllättävissä paikoissa, joten rattaat tartteis olla helposti kasattavatkin ja mennä " pieneen" tilaan. Tiedän, ei voi mahtuu samaan kuin sattarit tai matkarattaat :O)

Ja nyt tutkimaan pingpongin sivuille, kiitos tästä.

Lisää kokemuksi :O)

Vierailija
5/17 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen pitänyt kovasti. Ostin reilu 1v. tytölle ja ei siis kokemusta vauva-ajan vaunuina. Vaikuttaa kyllä tosi suojaisilta ja hyviltä siihenkin tarkoitukseen. Ei meidän vaunut kyllä nitise eikä natise ollenkaan. Ja liikkuvat tosi kevyesti isojen ilmakumirenkaiden ansiosta. Näitä ennen oli nelipyöräiset Gessleinin vaunut ja ne olivat mielestäni hempulit. Näissä rattaissa siis kääntymätön eturengas ja vuosimalli 2005. Joskus lenkin aikana neiti on nukahtanut ja hyvin on mahtunut nukkumaan.

Minä taas suosittelen näitä rattaita......makuasioitahan nämä ovat :)

Vierailija
6/17 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilen onnistuisinko liittämään toimivan linkin.

Tässä Baby-online-shopin ilmoitus. Siellä rattaat ovat edullisemmat (299,90) kuin Pingpongissa:

http://www.babyonlineshop.de/shopart/1003060006.htm

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/17 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kenelläkään näistä kokemuksia:



Teutonia Spirit X3 Sport 05



Teutonia Y2K/2 05



X-Adventure Sprinter Buggy



I´coo Photon 3 air



I´coo Platon 3 air



Noista jos olisi jolla kokemusta niin mahtavaa, myyjiltä tuntuu saavan kaikkiin et on hyvät " osta pois periaatteel" ;)

Mahtuuko miten iso lapsi ja millainen jalkatila jne...

Äideiltä ja isiltä ne totuudet kuullaan.

Vierailija
8/17 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä ilmeisesti saa vain yhdistelminä eli pehmeen kopan kanssa. Loistavat menopelit ovat olleet ja meille tärkeää oli iso nukkumatila kun tuo mies on pitkä niin lapsestakin saattaa tulla pitkä. Vielä mahdutaan kantokoppaan ja siitä saa lämpöpussin sitten myöhemmin. Lumessa menevät hyvin eikä renkaisiin kerry lunta. Jousitus on vähän jäykkä mutta ei olla kokeiltu sitä vielä säätää. Mitään moitteen sijaa ei olla vielä löydetty! Ja hintakin on huippuedullinen kun vastaaviin vertaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/17 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ilmeisesti on april72 kanssa ollut juuri samat rattaat. Meillä on Gessleinin nelipyöräiset -04 mallia ja ne säästetään seuraavallekkin lapselle kun on niin mahtavat. Ja just ne Visionit -05 missä ei etupyörä käänny oli meilläkin vajaa puolivuotta käytössä. Saatiin ne lentoyhtiön piikkiin ja valita silloin noista Gessuista, I' Coon kolmipyöräisistä ja Adventuren vastaavista ja päädyttiin Visioneehin kun luotettiin Gessujen laatuun. Noista kolmesta vaikuttivat parhaimmilta, kankaat ja tukevuus olivat ehdottomasti parhaat. Mutta käytössä tosi kankeat käyttää ja minusta liian raskaat isommalle lapselle. Plussaa oli kyllä istuiosan kätevä kääntösysteemi.



Meillä on siis ne vanhemman malliset Freestylet missä kääntyvä etupyörä ei noi Comfortit. Confortteja en ole päässyt testaamaankaan kun niitä tosiaan ei myydä Suomessa kuin nettikaupoissa. Lisäksi on ollut Babyweltin kolmipyöräiset ja Quinnyn Formulat, Fashionit ja Buzzit. Kaikki siis kolmipyöräisiä.



Noista ap:n listaamista ei ole muuta kokemusta kuin että ystävän Teutonian Y2K oli minusta kans mahdottoman raskaat. Tosin oli malllia -04. Makuasioita nämä kyllä on ja rattaita on pilvin pimein tarjolla nykyisin. Kannattaa varmaan ihan liikkeessä käydä testailemassa tosin sekään ei anna ihan oikeaa kuvaa millaista rattaita on työnnellä maastossa.

Vierailija
10/17 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilla oli vauvalla Hartanin Skater X:t ja niita oli todella kevyt tyontaa, hyvin kulkivat kelilla kuin kelilla. Loistava ohjautuvuus, hyva jousitus, tukevat, suojaiset (kuomu kaantyy tosi alas). Melko tilava istuinosa. Miinuspuolia kuitenkin loytyi myos, mm. pienehkon auton takakonttiin oli hankala saada mahtumaan (ovat kasattuna aika pitkat). Myos bussissa vahan hankalat, etenkin jos toiset vaunut kyydissa, koska skaterit ovat pitkat ja takarenkaiden vali levea. Onneton tavarakori, melkein tavara kerrallaan saa sinne ostoksia pakata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/17 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaivataan lisää vanhempien lasten kanssa käyttäneistä. Rattaiden paino ja ominaisuudet muuttuu kummast,i kun vertaa työntävänsä n: 1 vuotiasta tai 2 vuotiasta, saatikka sitä vanhempaa..monet kevyet pelit muuttuneet tukalaksi liikkua lapsen kasvaessa ja rattaissa painopisteen muuttuessa.

Hyviä juttuja silti ja saanut monenlaista uutta ajateltavaa, kiitos kiitos.

Vierailija
12/17 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeassa olet =) Esim noihin Skatereihin meillä ei poika edes mahtunut istumaan 1,5-vuotiaana. On kyllä melko suurikokoinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/17 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mahtui neiti istumaan niissä 3-vuotiaaksi asti ja vähän yli. Sanoisin, että Skatereissa tulee kuomu vastaan noin 93cm lapsella.

Vierailija
14/17 |
10.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne menevät kaiketikin pienimpään tilaan edelleenkin näistä kolmipyöräsistä, vaikka Gessujen uutta mallia yksi puistotuttu myös hehkutti. Edelleen siinäkin on muovia, jota kartan kuin ruttoa noissa pyöränkiinnityksissä ym. Lisäksi sen kerrottiin olevan Kiinasssa tehty.

Ei siis sekään saksalainen enää tosiasiassa.



En vieläkään vaihtaisi panttereita noihin muovirattaisiin, kun niiden hintakin on samaa tasoa kuin meillä.







Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/17 |
10.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista Panthereista ei ole kokemusta enkä niitäkään ole nähnyt missään. Hyvät varmaan on kun myrri niitä niin kovasti on kehunut ;) Mutta 2 vuotiaalle ottaa painorajoitus aika äkkiä vastaan kun lapsen maksimipaino on käsittääkseni 15kg ja mikä mua suuresti ihmetytti niin tavarakoriin ei saa laittaa kuin 2kg edestä tavaraa mikä on jo todella vähän.

Vierailija
16/17 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollut lapsella noin puolivuotiaasta lähtien ja käyvät edelleen lapselle (kohta 3v).. Tilavat ja kevyet ja mielestämme hinta-laatusuhde ollut erinomainen...

Vierailija
17/17 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kiinnitin tuohon samaan huomiota ostettuani rattaat. Kysyin sitten myyjältä asiasta ja vastaus tuli sähköpostilla maahantuojalta.



Painosuositus perustuu vain saksalaisen kuluttajajärjestön TUVin omiin luokituksiin. Sitä käytetään siellä kaikissa rattaissa oli ne sitten sattarit tai isommat. Sillä ei valmistajan mukaan ole mitään tekemistä rattaiden kestävyyden kanssa, mutta Saksassa näitä suosituksia käytetään aina. Valmistaja ei antanut mitään ikä tai painorajaa vaan totesi, että rattaita voi ilman muuta käyttää niin pitkään kuin niitä lapsella tavanomaisesti tarvitaan. Tavarakorin kuormarajasta en kysynyt kun tavarakoreihin ei yleensä mahdukaan kauheasti tavaraa.