Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~SYYSKUISET VIIKONLOPPUUN!~~

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä edelleen yöt menee todella vaihtelevasti! Just meni muutamia öitä niin et pisin pätkä oli jopa 6 tuntia! Nyt taas kaks viimeistä yötä mennyt 3 tunnin pätkillä... no olen ihan tyytyväinen tohonkin! Hyvin olen sanut nukkua!

Joku viimepinossa (olisko ollu syksyn tyttö) puhui hiuksista.. Meidän neidillä on kanssa syntymästä asti ollut paksu tumma tukka, joka märkänä on aivan kiharalla!! Pisimmistä kohdista on tukka jo 4cm pitkä! Onko muilla tietoa kun joillain ilmeisesti tuo tukka saattaa lähteä...? Mihin mennessä se sit lähtee jos on lähteäkseen? Mä kun niin toivon ettei lähtisi pois! =)

Ja laurukka puhui äidinrakkaudesta. Mä olen sitä kanssa ihmetellyt miten suurta se voikaan olla! Koko ajan tekisi mieli halailla ja pussailla ja haistella omaa pientä ihmettä!!!

Joulu tulee kauheeta vauhtia lähemmäs! Eilen tein etupihalle sellaisen paju-jutun. Sidoin nipun pajunoksia (2metrisiä) yhteen, suihkutin lumi-spreitä ja laitoin punaisen rusetin ja jouluvalot. Tuli ihan nätti (vaikka itse sanonki!=) Onpahan naapureilla ihmettelemsitä!

Joulukortit on vielä tekemättä! Tulee kiire kun ens viikollahan ne täytyy jo lähettää...

Mukavaa viikonloppua kaikille!

-Alpukka ja " Pinsku" 2,5kk

Vierailija
2/23 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihis kaikki syysmammat on kadonnut...??

Noista hiuksista vielä että kun äsken niitä aloin oikein tutkimaan niin niissä on ihan selvä tyvikasvu tuossa reilun 2cm päässä! Eli ilmeisesti se mikä syntymän jälkeen on kasvanut on vaaleampaa...

Ja pisimmästä kohdista ovat kyllä jo 6cm...(äsken oikein mittanauhalla mittasin...=)

Onko muiden hiuksissa tälläistä tyvikasvua?

(Parturi-kampaajana nämä hiusjutut kiinnostaa...)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meijän vauvalla ihan tavalliset hiukset, en kiinnitä niihin huomiota. En vissiin yleensäkään ole erityisen kiinnostunut muiden hiuksista, en esim huomaa jos joku on käynyt parturissa taikka värjänny tukkansa. Joskus nolottaa ;-)

Vauvani täyttää pian 3 kk! Ihanaa, olen selviytynyt hyvin tähän asti. Vauvalla on selkeä rytmi: herää aamulla klo 7-9

nukkuu kahdet päikkärit klo 10-13 ja 15-18, iltaisin torkahtelee syliin. Hereillä ollessa on rinnalla, leikkii lattialla ja seurailee veljensä touhuja. Maidolla pärjätään, yöllä syö klo 2-3 ja 5-7 aikoihin elikkä kaksi kertaa.

Hups, vaunut heiluu, täytyy mennä katsomaan herääkö lounaalle.

Mistähän täällä on ollut puhetta? Pätkii tuo muisti... Niin---- saunassa on käyty, vauva kävi ylikierroksilla sen jälkeen ja oli hyvin hankalaa rauhoittua yöunille. Olimme saunassa kaksi kertaa, seisoin oven vieressä lapsi sylissä noin kaksi minuuttia lämmössä.

Kiinteitä aloitetaan vasta ensi vuoden puolella. Aloitan varmaan bataatilla ja maissivellillä.

Kutsu kuuluu. Heips!

Vierailija
4/23 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on viikko vierähtänyt. Me oltiin tytön kanssa useampi päivä sukuloimassa mummon luona. Hyvin reissaaminen sujuu mutta nyt kun on jo omat rutiinit ja varmuus tässä lastenhoidossa muodostunut niin ärsyttää suunnattomasti oman äidin kommentit siitä miten pitäisi tehdä ja mitä teen väärin. Luin tossa juuri aiheeseen liittyvää ketjuakin..hauskoja varsinkin nuo vanhan kansan ohjeet..miten jonkun mummo oli suositellut vauvalle suolakalan hännän imemistä...

Meiläkin tytöllä tumma tukka, pisimmillään nelisen senttiä. Pari viikkoa syntymästä neidin hiusraja karkasi mutta nyt on taas tuuhea siili tullut kaljun tilalle. Takatukka on alkuperäinen, mutta nyt takaraivoon muodostunut paljas paikka...on tyttö ruvennut kiehnämään ja jumppaamaan öisin niin kovasti että tukkakin kuluu.

Viime viikolla käytiin lääkärin neuvolassa, kaikki hyvin. Tyttö 2 kk, 5090 g ja 58 cm. Vauhdilla tuo kasvaa, jo 10 cm tullut syntymästä.

Minäkin kävin jälkitarkastuksessa. Olin suunnitellut että otan kierrukan ehkäisyksi mutta eipä lääkäri suostu laittamaan, sanoi ettei kannata muutamaksi vuodeksi laittaa..Ja kun en halua tässä imetyksen aikana minipillereitäkään syödä, niin eipä jääny kuin kortsu vaihtoehdoksi. Ärsyttää vaan ku se on ainakin meillä aikas epävarma menetelmä..ei ainakaan vuos sitteni toiminut:)

Vierailija
5/23 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on tullu koko aamu istuttua koneen äärellä, kun tyttö nukkuu ulkona...Ja mitään en saa aikaiseksi :)

Pari yötä on meillä alkanut itkuisesti. Tyttö on huutanut suoraa huutoa lähes pari tuntia. Varmaankin väsymystään..Eikä mikään ole auttanut...Olen sitten heltynyt ja ottanut yöksi väliimme nukkumaan ja siihen on jonkin ajan kuluttua nukahtanut. Loppuyö on sujunut aina hyvin, mutta en taas ymmärrä että miksei nukahda ennen kuin yhden ja kahden välillä. Aamulla meillä herätään lähes poikkeuksetta 10 ja mennään päikkäreillä viimeistään 11.30, jolloin nukutaan n. 4 tuntia. Että jotain rytmiä on, kun vaan saisi aiemmin yöunille...Mutta noiden pitkien päikkäreiden takia, minulla onkin aikaa tänne kirjoitella (kun joku joskus ihmetteli, että miten muilla on aikaa ;)

Meidän neidillä oli myös tummat hiukset jo syntyessää, ei tosin kovin paksut, mutta hiukset kuitenkin. Nyt ovat selkeästi alkaneet vaalenemaan ja takaraivoon on täälläkin syntynyt kalju kohta :) Myös minulla oli syntyessäni mustat hiukset, jotka vuoden parin sisällä vaihtuivat aitoon blondiin...Tuosta mustasta alkuhiuksesta minulla on muistona vain tummat ripset ja kulmakarvat. Meidän neidillä on kulmakarvat niin tarkkarajaiset että näyttää kuin ne olisi nypitty :)

Allekirjoitan myös Laurukan mietteet!!!! Monesti tulee ajateltua, että miten jotain noin pientä voi rakastaa NIIIIIN paljon...Itse olen oikeastaan kasvanut tähän äidin rooliin vähitellen ja rakkaus lasta kohtaan on vasta hänen syntymän jälkeen syventynyt. Raskauden ja ensi viikkojen aikana ajattelin, että voisin hyvin antaa vauvan yökylään, mutta eipä se vaan olekaan helppoa...Niin iso osa elämääni tuo pieni neiti on, etten todellakaan osaisi enää ajatella elämää ilman häntä. Vaikkei jokainen hetki olekaan helppo...Ja kummasti tuon neidin takia jaksa tässä parisuhteessakin yrittää.

Joulu tulee kyllä tänä vuonna aivan liian aikaisin =) Lähden ensi viikolla sukulaiskierrokselle ja palaan vasta 22. päivä..Kotona on kaikki tekemättä. Pitäisi leipoa joululeipää, tehdä kunnon siivous (sisältää saunan pesun) ja askarrella joulukortit (Edes osa...)...Joululahjoista nyt puhumattakaan...

Parasta alkaa hommiin...Näyttää tuo lista sen verran pitkältä ja aika rajalliselta.

Hyvää päivän jatkoa!!!!

maaly ja Ida-neiti 10vko+

Vierailija
6/23 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ihan jees menee :)

T:Neiti21

Vierailija
7/23 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tyttö nyt reilu 2.5kk ja tiedän varmuudella, että helmikuun lopulla pitää viedä yökylään anopille. Meillä miehen kanssa silloin yönylireissu ja nyt jo tuntuu pahalle! Yritän kuitenkin ajatella, että on se hyvä välillä päästä miehen kanssa kaksistaankin johonkin ja hoitaa parisuhdetta hieman perusteellisemmin kun mihin arki antaa aikaa. No, ehkä sen sitten jotenkin kestää ja luulen, että kun alkuun pääsee niin alkaa helpottamaan! Tiedän ettei tytöllä ole mitään hätää, mutta mulla ikävä seurana!

Koita kaikesta huolimatta nauttia illastasi! Se on loppujen lopuksi lyhyt aika lapsesi elämästä...

Vierailija
8/23 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis yritin vastata tossa äsken toiseen pinoon syyskukalle, joka tänään viemässä lastaan yökylään... Tänne viesti vahingossa tuli kuitenkin, kopioimpa sen nyt sinne minne sen piti alunperin mennä, kun en osaa poistaakkaan viestiä täältä.

Rauhallista joulunodotusaikaa kaikille!

Vierailija
9/23 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies palailikin jo tänään, kun ei malttanut olla tyttöjensä luota poissa :) Tuolla hän nyt kuuntelee klassista musiikkia pikkutyttömme kanssa... Minä siivosin koko kämpän ja vielä tarttis hakea peitot sisälle pakkasesta ja mies saa käydä tamppaamassa matot. Ihana aloittaa viikonloppu, kun on siistiä :)

Meidän tytöllä syntymätukka on musta. Takatukka on pidempi, muualta melko lyhyt. Nyt on kuitenkin alkanut kasvaa jo uutta hiusta, joka on huomattavasti vaaleampaa kuin syntymätukka. Uusi lyhyt tukka on kuitenkin paljon paksumpaa ja karkeampaa. Mustat kulmakarvat ja pitkät ripset ovat minun perujani.

Kaikilla syysmammoilla tuntuu olevan kova kiire, kun täällä nämä samat tyypit vain palstailee :) HEH, mulla tuntuu olevan ylimääräistä aikaa?! Ja äkkiä joulukorttiaskarteluiden pariin!

Kuullaan!

Laurukka ja pikku-Ee 3kk5vrk

Vierailija
10/23 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole ehtinyt pinoutumaan.

Vauvatukasta oli puhetta. Meidän tytöllä on ruskea, vähän punertava tukka joka nyt kyllä on kulunut takaraivolta ja vähän ohimoiltakin. Aika hentoista ja lyhyttä hiusta joka varmaankin vaihtuu vahvempaan. Iteselläni oli tuollainen haitula vauvatukka melkein 2-vuotiaaksi, ihan vaalea kylläkin.

Muuten elämä on aika tasaista. Tosin viime yö meni ihan kiville. Tyttö heräili ja itkeskeli. Vähän veikkailisin että hampaat tekee vähitellen tuloaan kun kuolaakin on alkanut tulla ja nyrkit maistuu.

Neuvolassa käytiin. Kaikki ok. Hyvin on kasvettu. Rokotus tietysti vähän itketti, mutta neiti leppyi melko nopeasti.

Ihana pieni nauravainen tyttö. Minusta on lumoavaa kun hän alkaa ottaa kontaktia ja selvästi kommunikoi. Aika tomera neiti hän selvästi on. Komento käy kovaan ääneen jos asiat eivät ole oikealla tolalla.

Viikonloppuja syyskuiset!

Auroora ja typy n. 3kk 1vko

Vierailija
11/23 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yö meni onneksi jo paremmin kuin edelliset kaksi viikkoa, mutta vieläkin heräillään monta kertaa (aamu yöllä lähinnä). Mutta kuitenkin sai viime yönä unta 4h yhteen putkeen ja se on paljon se :) Nyt taas pirteämpi olo vaikka kyllä tässä alkaa iltaväsy tulemaan. Eli velliä lisää meidän poitsulle! Joku saattaa jaksaa imettää tunnin välein öin ja päivin, mutta minulla alkoi olemaan jo niin väsy..

Meidän pojalla on kullanvaalea tukka, päälaella ja takana eniten. Ja kalju kohta kulunut myös meillä taakse, sööttiä minusta :) jännä odotella josko tukka tummenisi samanlaiseksi kun äidillään :)

Äidinrakkaus on kyllä ihana asia. Minullakin se alkoi vasta kasvamaan synnytyksen jälkeen, siis tottakai jo silloin oli onnesta pakahtua, mutta nyt rakastaa tuota poikaa enemmän, vaikea selittää :) on sitä todella onnekas ihminen kun on tuollaisen pakkauksen saanut elämäänsä, vaikka sitä joskus väsyä valitellaankin!!!

Meillä 3kk neuvola vasta myöhemmin tässä kuussa. Jännityksellä odottelen kuinka paljon tuo poitsu painaa kun ottaa jo käsivarsiin kantelu :) viime neuvolassa oli melkein 6400g.. aika jässikkä tuo kyllä on :)

Meillä nukutaan yöt kapalossa. Kuinka kauan vauvat viihtyvät kapalossa, onko kellään tietoa? mitäköhän sitten kun kapalointi ei enää sovi, hui.. nooh, perhepetiin uudestaan, niinkuin alku viikkoina :)

ja nyt poitsu unten maille ja töllöö itse kattelemaan :)

Lume ja poitsu 11vk

Vierailija
12/23 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa eiköstä? No joo, anoppilassa vierähti mukavat pari viikkoa ja oikeesti, on ihana olla kotona! Lueskelin vanhoja pinoja mutta sekin jäi kesken, ylläri.

Pojan ristiäiset oli viime la 3.12 ja nimeksihän tuli Aleksi Veikko Juhani, tämä äippä tiristeli itkua koko toimituksen ajan, ukki kastoi pojan ja tilaisuus oli todella kaunis.

Aleksi on ruvennut heräilemään nyt useemmin yöllä mutta maidolla mennään vielä. Sehän on normaalia jos heräilee 3-4x yössä tässä iässä.

Tukka on pysynyt mutta ei ole todellakaan niin pitkä kun siskollaansa aikoinaan, tosin en tuosta mitään rokkitukkaa tahdokkaan :D Mutta Jennalla (joka ensi kuussa 2v, snif...) ei koskaan tukka lähtenytkään eli ei täällä ole kaljuja vauvoja nähtykkään, heh.

Tämä syö nyt makkaraa ja palailee joskus, oli ihanaa olla pois netistä pari viikkoa :D

JMMK kera muksujen

Vierailija
13/23 |
10.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa...

Käyn kyllä aina lukasemassa syyskuisten kuulumisia, mutta typy pitää kiireisenä :)

Meillä nukutaan yöllä hyvin (kopkop), yö alkaa viimeistään 22.00, mutta usein jo 21.00 maissa. Herätyksiä 1-2 kpl eka 02-04.30 ja toinen syönti 06 maissa (jos herää), ja herätään aika ajoissa 07-08 välillä. Mutta päiväunet ei sitten menekään ihan yhtä mukavasti :(( Usein nukkuu vain pieniä pätkiä ja on sitten aika väsyksissä. Mutta kaiken kaikkiaan nykyään menee jo hyvin ja tyttö on oikein aurinkoinen ja kova hymyilemään ja kovasti jo meinaa naureskella ääneenkin :))

Hiuksista: meidän tytöllä on kullanruskeat hiukset, takana paljon hiuksia ja edessä vähän vähemmän :) Hiukset ei ainakaan toistaiseksi ole kuluneet mistään...

Rintamaidolla mennään meilläkin ja toistaiseksi en edes ajattele kiinteitä, koska yötkin tuntuu menevän mukavasti, eikä päivisinkään jatkuvasti ole syömässä.

Tuttipullosta: Suostuuko teidän pelkällä rintamaidolla olevat vauvat syömään pullosta? Meillä ei :(( Vinkkejä!!!Olisi mukava päästä vaikka jumppaan tammikuussa..

Mukavaa viikonloppua....Ulos tästä pian pitäisi lähteä, kantoliinalla ulkoillaan, kun vaunuilu ei millään meinaa onnistua:hirveetä huutoa :(

t.hope-a ja typy 3kk+2pv

Vierailija
14/23 |
10.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt selvis yöhuutojen salaisuus, hammas tai oikeestaan kaksi hammasta on puhkeemassa alas ihan hetkenä minä hyvänsä! Ja poika vasta 3 kk ja 5 päivää.

meillä ollaan oltu noitten öitten vuoksi väsyjä ja pinoutuminen ei ole ollut ekana mielessä :)

meidän pojalla ihan lyhyt vaaleanruskea tukka ja takaraivo melki kalju.

nyt pitää lopettaa, mennään moikkan isomummua ja vaaria :)

hyvää viikonloppua ja jaksuja kaikille!

Outi ja Viljami

Vierailija
15/23 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

PAPU:

meillä esikoiselle tuli ekat 2 hammasta 3,5kk:n iässä :)

Täällä pitelee kiirettä, Minja syö todella paljon, 200ml ja 3 kertaa yönaikana!!! Päivällä sama tahti jatkuu, joten ei kovin pitkiä pätkiä kyllä nuku :(

esikoisella riiviö aikaa taas >:I nukutusta, kaupassakäyntiä jne tänään ohjelmassa, plah.. Mutta kyllä täs viel kolmas lapsonen menisi ;)

Laihis on junnannut 2 vkoa paikallaan, paino pysynyt samassa (mikä kai ihan normaalivaihe) jäljellä ennen raskautta mittoihin 7kg:a.. mutta tavoitteena 17 vielä..

Nyt kun mies ollut apuna, olen käyny uimassa ja vesijuoksemassa :) ihanaa, omaa aikaa!!

T:Neiti21

Vierailija
16/23 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

välittömästi muuttaa tapojaan! Viime yönä heräili turhan usein, aamuyöstä jopa tunnin välein halusi tissille. Apua! Ja vauvaa ei voi huudattaa, muuten esikoinen herää. Siis aina kun vauva herää niin on melkein aina otettava syliin.

Nyt vauva nukkuu parvekkeella jo neljättä tuntia. Esikoinen oli isänsä kanssa uimassa ja nyt ovat päikkäreillä. Meille tulee vieraita illalla, joten leivon tässä samalla joulutorttuja ja suolaista piirakkaa.

Toivottavasti tänä yönä nukutaan paremmin.

Joku puhui laihduttamisesta: mäkin haluan pudottaa noin 10 kiloa. Unelmana oliisi palata töihin (v. 2007) tosi trimmissä kunnossa *huoh*

Sunnuntaita kaikille!

Vierailija
17/23 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mujerita:

Joku puhui laihduttamisesta: mäkin haluan pudottaa noin 10 kiloa. Unelmana oliisi palata töihin (v. 2007) tosi trimmissä kunnossa *huoh*

Sunnuntaita kaikille!

Mä liityin taapero puolella tälläiseen joukkoon : http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=5832953&p=1&tmode=1&smode…

Mutta siis he aloittavat 1.1.2006 laihiksen, minä siis kokoajan sellaisella.. :I Mutta ryhmässä mukavampaa

Vierailija
18/23 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei olla vielä edes koitettu sitä pulloa. Ensin ajattelin etten viitti sotkea hyvin lähtenyttä imetystä pullolla ja nyt taas en ole viitsinyt/jaksanut pumpata maitoa että voitais kokeilla. Pitäis kyllä aloittaa harjoittelut koska tammikuussa on mulla iltamenoa ja sillon pitäisi miehen pärjätä täällä yksinään.

Jumppa-ajat menee kyllä hyvin kun syöttää sitä ennen. Päivällä meidän tytön syöttävälit ovat 3-5 tuntia, yöllä syödäänkin tiheämmin..

Olinkin jo viime viikolla spinningissä ja kyllä teki hyvää!!! Ihan täysin en kyllä ajatuksia saanut kotoo irti, kun huomasin jossain vaiheessa että ohjaaja huusi jotain ja kun nostin päätäni niin muut polkivat seisaaltaan ja minä vaan ajatuksissani (tyttö mielessä..) tuijotin mattoa ja sytkytin istualtaan :)

Ok, ei muuta tällä kertaa, tulee juuri vieraita.

Hyvää sunnuntain jatkoa :)

äiti ja tyttö 2,5 kk

Vierailija
19/23 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä alkaa olemaan jo vuos kun oon viimeksi spinningissä ollut...!

Ehkä tossa vuoden alusta taas alottaisin! Itselle omaa aikaa ja miehelle ja vauvalla yhteistä, kahdenkeskistä, laatuaikaa! =)

Vierailija
20/23 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin minäkin hihkua pojan rytmistä liian pian, sillä viime yönä huudettiin vähän väliä, veikkaan kyllä syyksi kakkaa joka on antanut odottaa itseään jo pari päivää, on kyllä kokeiltu pumppaukset (siis jalkojen), jalkapohjien hieronnat ja jopa neuvojen mukaan luumusose...ja vieläkään ei tulosta. Myös huutoihin luulisin syynä olevan nuo hampaat, kuolaa tulee jumalattomasti ja nyrkkien lisäksi suuhun menee äitin sormet ja ne vasta onkin mukavat ;)

Tänään meinasi mennä hermo tuohon mieheen...taisin mainita siitä että sillä on käsi paketissa koska jätti peukkunsa koneeseen...no jokatapauksessa tänään oli kiire lähteä kyläileen ja mies ei voinut (tai viitsinyt) edes laittaa pulloa laukkuun tai vaihtoehtoisesti antaa loppumaitoa pojalle...voi kökkö että meni hermo, minä passaan täällä miestä ja raadan kotitöitä niskalimassa ja hoitelen pojan kaikki jutut niin sitten edes pikkujuttua ei voi tehdä kun käsi on niin kipeä...no onhan se varmasti mutta joku raja valittamisellakin...itse en voinut levätä synnytyksen jälkeen kun piti tehdä kotihommia jne kun ei mies tehnyt ja nyt kun hän on kipeä niin hänen PITÄÄ SAADA LEVÄTÄ...pirhana...tuo vali-vali-asenne ja kykenemättömyys sekä alhainen kipukynnys johtuu ilmeisesti kiveksistä :) :) No kaippa tää tästä, huomenna se menee lääkäriin tsekkaamaan tuon räpylänsä niin eiköhän se siitä...TOIVOTTAVASTI!!!!

Niin ja anteeksi että valitan, mutta pakko päästä purkamaan vähän jonnekkin... Ja hyvää joulun odotusta...Nyt on mentävä koska alhaalta kuuluu " kraak" (Matias kiukkuaa) ja mies huhuilee että tule auttaan!!!

-saara ja Matias reilu 2,5kk-