Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaapas joku temppu millä saan maidon nousemaan

Vierailija
08.12.2005 |

kunnolla rintoihin. Olen yrittänyt pumpata ja pumpata mutta ne pikku tilkat mitä rinnoista saa irti on kyllä aika säälittäviä. Vaavi syntyi jo viikko sitten ja olisi mukava syöttää edes pääasiassa äidinmaitoa, eikä vastiketta.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna vauvan imeä ihan reilusti senkin jälkeen kun maito rinnasta loppuu, vaikka vartti ja sitten vasta lisämaitoa jos tarvitsee. se ärsytys rinnanpäässä lisää maidontuotantoa.

syö itse hyvin ja juo paljon. lepää ja hengaile vaikka koko päivä sängyssä vauva kanssa (jos suinkin onnistuu). älä anna tuttia vauvalle vaan anna imeä tissiä ihan huvikseenkin.

Vierailija
2/15 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

-käy lämpimässä suihkussa/saunassa/haudo lämpimällä kääreellä.

-lopeta stressaaminen

-anna vauvan imeä vaikka " tyhjää"

-mallasjuomat kiihdyttää maidontuloa ja pitää sitä ylläkin,tarkoitan nyt siis kaljaa.Alkoholitonta tietenkin, kotikalja on hyvää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maito ei heru jos äiti on stressaantunut. Lopeta pumppaus hetipaikalla. Pumppua tarvitset vasta sitten, kun maitoa tulee enemmän kuin vauva jaksaa syödä. Ota vauva kainaloon, mene mukavaan asentoon sängylle (tai mihin tahansa muuhun imetysasentoon, jossa sinulla on itselläsi mukava olo), sulje silmät ja rentoudu. Ajattele jotain sinulle mieluisia asioita. Anna vauvan imeä rintaa äläkä stressaa tuleeko sieltä mitään vai ei. Vähitellen herumisrefleksi herkistyy ja voit imettää vähän kiireisemmässäkin tilanteessa, mutta alkuun voi useampi kerta vaatia todellista rauhoittumista ja rentoutumista.

Vierailija
4/15 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaan sanotaan myös parantavan maidontuotantoa.

Mutta omasta kokemuksesta voin kertoa, että aina vain ei yksinkertaisesti tule, vaikka kuinka yrittäisi... Mutta älä stressaa. Onnellista vauva-aikaa

Vierailija
5/15 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä stressaa... itseltäni on aina tullut hyvin maitoa, mutta maidontulon käynnistyminen on kestänyt useamman vuorokauden. Viimeksi yritin nopeuttaa maidonnousua lypsämällä lypsykoneella ahkerasti. Lopputuloksena viidennen päivän aamuna helvetillinen päänsärky ja palelu sekä tornitalon kokoiset tissit, kun se maito sitten nousi... Lopputuloksena luovutin maitoa useita kuukausia, kun en sitten raaskinut alkaa maitovirtaa alkaa tyrehdyttämäänkään. Jospa siitä sitten oli joillekin vauvoille hyötyä. Mutta ensi kerralla (neljäs vauva) olen kyllä fiksumpi enkä revi tissejäni pumpun kanssa väkisin.

Vierailija
6/15 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakaan ei pumppaamalla ole tullut, kuin hädin tuskin 50 ml ( n. ½ tunnin hirveällä rehkimisellä). Silti olen täysimettänyt molempia lapsiani 5 kk ja 6 kk.

Paras maidon nostattaja on tosiaan itse vauva.

Vierailija
7/15 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenmaailmassa äidit ja vauvat rojottivat vierekkäin sängyllä päiväkaupalla ja muut ihmiset hoitivat kaikki asiat. Äiti ei saanut edes nousta sängystä. Kuulostaa tylsältä, mutta siinä touhussa varmasti imetys lähti sujumaan kun ei tarvinnut mitään muuta koheltaa. : ) Nykyään pitäisi olla heti niin pirtsakkana ja suoriutua, vaikka suurin osa edelleen kaipaa lepoa ja rauhaa ja kahdenkeskeistä aikaa uuden vauvan kanssa elämisen opetteluun.

Vierailija
8/15 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

on huonoja kokemuksia maidonnousun suhteen. Kaksi lasta olen synnyttänyt eikä kummallakaan kerralla ole noussut muutamaa tippaa enempää. Vaikka olen kokeillut kaikki keinot joista vain olen jotain kuullut ( mallasjuomat, runsas veden juonti, rentoutuminen, pumppaus, tyhjän rinnan tarjoaminen) Kuopustani joka on nyt vuoden imetin aivan tyhjillä rinnoilla ja vauva imi rinnastani verta, kun oli niin voimakas imu. Neuvolassa sanottiin että joiltakin äideiltä ei vain tule maitoa eikä maidoksi voi muuttua. Joten minun vinkkini olisi että anna aina imeä rintaa joka syötöllä n.15min per rinta ja sitten vain pulloa päälle jos ei nälkä lähde. Turhaa on vauvaa huudattaa ja itseä stressata jos ei maitoa nouse. Itsellänin on kaksi tyytyväistä ja tervettä pullovauvaa. Ja tietysti pumpata kannattaa välillä. Itse tosin en saanut maitoa nousemaan vaikka vauvan syöttöjen välillä yritin vielä ärsyttää rintoja pumppaamalla. Tsemppiä vauva- aikaan!Äläkä ota mitään paineita vaikka imetyksestä paasataankin. jos tietää tehneensä kaikkensa asian eteen niin enempää ei voi tehdä

Vierailija
9/15 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ennenmaailmassa äidit ja vauvat rojottivat vierekkäin sängyllä päiväkaupalla ja muut ihmiset hoitivat kaikki asiat. Äiti ei saanut edes nousta sängystä. Kuulostaa tylsältä, mutta siinä touhussa varmasti imetys lähti sujumaan kun ei tarvinnut mitään muuta koheltaa. : ) Nykyään pitäisi olla heti niin pirtsakkana ja suoriutua, vaikka suurin osa edelleen kaipaa lepoa ja rauhaa ja kahdenkeskeistä aikaa uuden vauvan kanssa elämisen opetteluun.

Ei kyllä voi sanoa, että kyse olisi mistään suoriutumisesta. En ole ollut vauvasta erossa kuin suihkuun mennessä. Mieheni on isyyslomalla joten kodinhoitamisestakaan ei tarvitse stressata. Ei kuulosta yhtään tylsältä vaan ihanalta tuo sängyllä rojottaminen. Mutta kun sekään vaan ei tunnu auttavan.

ap

Vierailija
10/15 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

heitä se pumppu nurkkaan heti!!Sillä et tee mitään!Nimimerkillä kokemusta on.. Anna vauvan imeä rintaa vaikka vartin välein jos hän haluaa.Vaihtele rinnalta toiselle ja anna korviketta jos on itkuinen ja nälkäinen.Mutta anna korviketta vain mahdollisimman vähän ja tarjoa taas rintaa.Jos paino nousee niin jatka tuojon malliin niin kyllä se maidontulo alkaa lisääntymään.Aikaa siinä voi mennä mutta kyllä se lisääntyy.Jatka vaan sinnikkäästi,älä luovuta!voi olla että vielä kuukauden vanhallekin joudut jokusen tipan pullosta antamaan mutta älä lannistu,kohta et tarvitse korvikkeita ollenkaan.

Siis pointti on se,että toisilla maito vain nousee hitaammin ja imetys on vaikeampaa mutta siihen tarvitaan sitkeyttä.Pitää unohtaa pumput ja imettää ja imettää ja imettää. Kyllä se siitä,tsemppiä!! Ja tämän olen siis itse testannut,ei ole mitään jotavanpäiväistä jorinaa

Vierailija
11/15 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään poppaskonsteja et todellakaan tarvitse,vain tiedon siitä että kaikilla joilla tulee tippakin maitoa,voi saada maidontulonsa lisääntymään kun vaan sinnikkäästi imettää.Tärkeintä on se että vaihtelee usein aloitusrintaa ja yleensäkin että rinnat saa stimulaatiota usein.Eli ei siis kannata imettää tuntia putkeen vaan ennemmin usein lyhempiä pätkiä.

Syy,miksi jotku eivät saa maitoaan lisääntymään on siinä että monet saavat vääränlaisia ohjeita ja heitä syyllistetään likaa

Vierailija
12/15 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että joillakin on muka maidontulo loppunut yhtäkkiä ja maito ei riitä jne jne. Siis jos maitoa ei tule tippaakaan,sille ei voi mitään,mutta jos sitä tulee vähänkin niin kyllä sen saa lisääntymään suurin osa.

Vierailija
13/15 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

reipas kävelylenkki vaikka korttelin ympäri! Lämmin kaurapussi hartioilla ja rinnuksilla on myös auttanut mulla. Esikoisen kanssa en pumppaamalla saanut irti kuin muutamia säälittäviä pisaroita ja ekat neljä kuukautta suurinpiirtein makasin sängyssä imettämässä. Tuli luettua kaiken maailman lehdet siinä samalla ja telkkariohjelmat tutuiksi. Esikoista imetinkin pitkään. Nyt toisen kanssa on asiat aivan toisin: Syötöt on nopeita tuokioita ja pakkaseenkin olen saanut vähän maitoa pumpattua. Ei kerkee tän lapsen kanssa lehtiä lukemaan... toki kun on toinenkin lapsi pieni vielä, ei pystyisikään sängyssä makoilemaan. Ja vaikka kuulostaa kliseiseltä, niin se stressi pois! Tapahtuipa mitä tahansa, niin muista että sinä olet lapsellesi maailman parhain äiti!

Vierailija
14/15 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoinen sai myös lisämaitoa ensimmäisinä kuukausina. Kun imetys lähti kunnolla käyntiin ei korvikettakaan enää tarvinnut.

t. 18

Vierailija
15/15 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo paniikissä kun vielä joutuu antamaan korviketta lisäksi.Tosiassahan tuon ikäinen on vielä aivan pieni ja maidontulo ehtii lisääntymään ja vielä ehtii täysimettämäänkin monta kuukautta jos haluaa.Sinnikäs kannattaa olla, ei tuo muutama viikko mitään meinaa,kyllä se maidontulo liääntyy kun jaksaa vaan imettää ja uskaltaa vähentää korvikkeen antoa jos paino nousee.Eri juttu on tietysti jos åaino ei noude tai on muita ongelmia